SimpelStartJe.nl wat vinden jullie ervan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Robin

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hoi,
Mijn nieuwe website is klaar: simpelstartje.nl
Nu wil ik graag weten wat jullie ervan vinden. Alleen 1 ding weet ik niet. Wat kan er nog beter?
En wat vinden jullie van de banner en het logo:
Banner:
banner.jpg

Logo:
logo.jpg

Alvast bedankt,
Robin

Laatst bewerkt:
mag jij zomaar alle gegevens van andere sites overnemen????

en het is nog niet eens up to date ook

re

hallo,

over het design :

• Mooi a la web 2.0
  • De menu zou je beter met buttons doen, de textlinks komen nogal spamie spamie over.
  • Goed dat het forum in het zelfde design is
  • De spacer tussen de header en de menu zou ik ook een achtergrondkleurtje geven
  • Waarom doe je niet heel de pagina in die groene achtergrond, onder je container ?

Over de inhoud :

• Weet niet of het inderdaad mag om rrs feeds comercieel te gebruiken ?
  • Leuke stats pagina

Over de code :

• Ouderwetse html (je gebruikt beter XHTML als HTML)
  • Je werkt met iframes wat verschrikkelijk verouderd is, en niet seo vriendelijk
  • Je werkt met tabellen, dit is ook verschrikkelijk verouderd, je werkt beter met div's

Conclusie :

Je site is wel mooi, maar optimaliseer je lay-out nog wat, en let op detailles.
Je maakt ook best je code XHTML valid en gebruikt div's i.p.v tabellen.
Je inhoud is TOP !

succes !

Axel

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de complimenten. Ik heb met opzet geen buttons gekozen omdat ik nu de kleur een tintje laat veraneren als je eroverheen gaat. De hele achtergrond kreeg ik niet groen bij de Weblog. Dus heb ik de hele site maar deze kleur gegeven :p
------inhoud-----
Feeds mogen commercieel worden gebruikt volgens telegraaf.nl
De stats pagina is het script wat ik op mijn oude site heb gehad (http://www.opensourceweb.nl) daar staat het script in het forum.
----code---
Frames waren heel oud, bij iframes was dat volgens mij niet.
XHTML kan ik niet, wel HTML
Div's heb ik nooit geleerd, dus maar tabellen gebruikt. Hebben gebruikers hier last van??

----Conclusie----
Bedankt ;)

Iframs zijn ongeveer hetzelfde als frames.....

bedankt voor de tip met het statsscript

Xhtml is ongeveer het zelfde als html (zoek het even op)

veel succes nog !

axel

Laatst bewerkt:
Bij de header 'rtl nieuws' stopt ie met laden. Iets mis met deze feeds?

Ik heb hem overzichtelijker gemaakt door E107 te gaan gebruiken, en zo is dus ook het iframe bij het forum verdwenen. Alleen moet ik de blog creator nog terug zetten maar deze is nog "under construction(wil ik samen gaan laten werken met de users van mijn site)" Wat vinden jullie er nu van?
Alvast bedankt,
Robin

Jammer dat er geen titel in de browser staat!

Feeds overnemen van andere sites is volgens mij gewoon toegestaan, zolang het maar alleen bij de titels blijft.

Titel in de browser en ook regionaal nieuws+ weer erop. Wat vinden jullie er nu van?

Robin

# Ouderwetse html (je gebruikt beter XHTML als HTML)

Oh? Waarom precies?

Wat is er mis met "gewoon" HTML i.c.m. CSS dan ?

Je maakt ook best je code XHTML valid en gebruikt div's i.p.v tabellen.

Het doel moet niet zijn om divs te gebruiken. Het doel moet zijn om je code netjes en overzichtelijk te maken.

Je mag best tabellen gebruiken, maar niet voor de lay-out. Een adreslijst mag je bijv in een tabel doen, maar de opbouw van je lay-out dus niet.

Ik gebruik nu het E107 cmssysteem, ik vind het superhandig, hoe vinden jullie het uitzien, is het overzichtelijk?

In firefox komt je layout niet erg mooi over. :o
Heb een printscreen voor je gemaakt en bij de bijlage gestopt.

Bijlagen

• simpelstartje_firefox.jpg
    simpelstartje_firefox.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 37
Misschien ook een andere banner rechts tonen, zie bijlage hier boven.

Die banner zit in een rotator :p maar zo hoort de layout te zijn :cool: Gewoon simpel en overzichtelijk

Oh? Waarom precies?

Wat is er mis met "gewoon" HTML i.c.m. CSS dan ?

Het doel moet niet zijn om divs te gebruiken. Het doel moet zijn om je code netjes en overzichtelijk te maken.

Je mag best tabellen gebruiken, maar niet voor de lay-out. Een adreslijst mag je bijv in een tabel doen, maar de opbouw van je lay-out dus niet.

Een adreslijst doe je tegenwoordig gewoon in een "list" als je XHTML gebruikt, en de nieuwste browsers zijn vaak afgestemd op XHTML, dus...

Nog iemand anders een mening, ik heb nu een andere layout laten maken, is het nu overzichtelijker?

Robin waarmee heb je je site gemaakt? met welk progamma want ik ben een zakelijke site aan het maken en heb hem gemaakt via strato.nl maar wil nu een beter progamma hebben
om het mooier te laten uitzien zeg maar professioneler.

Laatst bewerkt:
Dreamweaver en photoshop, maar deze layout is door een bedrijf gedesignd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan