Schijfleesfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvanGalenLast

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Hallo,

Na een herstart van mijn pc krijg ik in de gedurende het opstarten de melding "schijfleesfout". Ik heb inmiddels een aantal artikelen met hetzelfde probleem doorgelezen. Ik zal eerst proberen via het recovery console de chkdsk /r uit te voeren. De opties fixboot en fixmbr heb ik al geprobeerd.

Mijn vraag is nu: Stel dat ik XP opnieuw moet installeren, kan ik dan ook een Engelstalige versie gebruiken ipv de origineel geïnstalelerde NL-versie (originele NL-CD is zoek)? Geeft dat problemen met de licence key die nog wel heb?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg

Ronald

Stel dat ik XP opnieuw moet installeren, kan ik dan ook een Engelstalige versie gebruiken ipv de origineel geïnstalelerde NL-versie (originele NL-CD is zoek)? Geeft dat problemen met de licence key die nog wel heb?
Zo ver ik weet is dat niet mogelijk...

OK, dank je voor je reactie.

Intussen heb ik de chkdsk uitgevoerd maar zit nu met de melding "NTLDR is missing".

Anders zal ik op zoek moeten naar een NL-versie (of de kasten thuis nog eens goed uitmesten.....)

Dank je. :thumb:

Ik had deze idd al gezien en heb de url al gebookmarked om er op het gemak naar te kunnen kijken. Helaas nog niet echt de gelegenheid voor gehad.

Intussen wel met een Knoppix cd naar de schijf gekeken. Leek raar want hij zag de c-schijf niet meer. Wel de logische partities F en G van de harde schijf (D en E zijn CD-drives). hopen dat het wat oplevert.

Wederom bedankt zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan