Terug naar fabrieksinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazovicpsv

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Hllo.
Ik heb Windows Vista Ultimate op mijn computer boven, en ik wil hem terug naar de fabrieksinstellinbgen hebben. Hoe doe ik dit?

M.v.g. Ik ;)

Helemaal terug? Dus ook je eigen geinstalleerde programma's en data weg? dan kun je het beste Vista opnieuw installeren lijkt me. Anders kun je overwegen Systeemherstel uit te voeren.

Systeemherstel werkt niet.
IK wil gewoon terug. Helemaal computer leeg.

Systeemherstel werkt niet.
IK wil gewoon terug. Helemaal computer leeg.

Dan zou het handig zijn om even te vermelden welk "merk" computer je hebt ;)
Ofwel heb je dan een recovery partitie die je kan bereiken met een bepaalde toetsencombinatie(zal ook wel uitgelegd staan in je boekje van je computer)
ofwel meegeleverde recovery dvd's die je dan gewoon moet insteken voor het opstarten, ofwel kan je die recovery dvd's aanmaken :thumb:

Reageer eerst maar eens op de opmerkingen van jelpot.
Nog meer dat we moeten weten voordat we een knap antwoord kunnen geven??

Dat kan je meestal zien als je je computer aanzet, voordat er windows laadt staat er soms het bedrijf waarvan je computers is, bijv: Acer, Dell, HP en noen ze maar op, anders moet je op je systeemkast kijken, daar staat het soms, en ook aan de achterkant.

Dan zou het handig zijn om even te vermelden welk "merk" computer je hebt ;)
Ofwel heb je dan een recovery partitie die je kan bereiken met een bepaalde toetsencombinatie(zal ook wel uitgelegd staan in je boekje van je computer)
ofwel meegeleverde recovery dvd's die je dan gewoon moet insteken voor het opstarten, ofwel kan je die recovery dvd's aanmaken :thumb:

Zoals ik al zei, gaat mijn computer niet meer aan. Maarja,

Merk: Alternate.
ik heb Win/Vista/Ult. geïnstalleerd(erbij) Maar ik had eerst Phoenix recovery software, en dan moest je tijdens het opstarten op F4 OF F7 (weet ik niet meer;) ) drukken. Nu ik vista ERBIJ heb geïnstaleerd, en als ik of F4 OF F7 druk, dan schrijft hij dat beeld van eehh.. oja, dat van: 'Welk besturingssysteem je wilt starten'. Dus ja, hoe moet ik recovery doen? Ofwel: Hoe moet ik hem weer aan kunnen zetten?

PS: Lang verhaaltje ;)

Euh... je computer gaat dus WEL aan (lampjes branden, fan gaat draaien, bios start op) Erg verwarrend allemaal hoor.
Heb je wel een origineel cd-tje van een besturingssysteem? Dan kun je een nieuwe installatie doen.

Staat er dan:
Windows Vista

En daaronder staat soms wel eens op je je computer wilt herstellen, en daar staat het soms ook.

eehhh... Ik kan het niet zien want mijn computer gaat niet meer aan.....

Euh... je computer gaat dus WEL aan (lampjes branden, fan gaat draaien, bios start op) Erg verwarrend allemaal hoor.
Heb je wel een origineel cd-tje van een besturingssysteem? Dan kun je een nieuwe installatie doen.

Hij doet het niet hoor......
Ik kan het me gewoon herinneren.

?....? Controleer eerst even of de voeding nog wel heel is. Is het misschien mogelijk dat je in 1 x ALLE relevante informatie geeft? Zo blijven we maar een beetje raden wat er aan de hand is en duurt het alleen maar langer.

Bedenk even wat jij zou vragen als je medewerker bent van een garagebedrijf en er iemand een auto bij je komt brengen en alleen verteld dat het niet lukt om in Utrecht te parkeren.

Draait de ventilator in de voeding? Brandt er een lampje op het moederbord? Draait de ventilator op de processor? Gaan er lampjes branden aan de voorkant van de computer?

Draait de ventilator in de voeding? Waar zit die ventilator?
Brandt er een lampje op het moederbord? Waar zit het moederbord?
Draait de ventilator op de processor? Hoe kan ik dat zien?
Gaan er lampjes branden aan de voorkant van de computer?
Als ie niet aangaat, branden er ook geen lampjes....

Draait de ventilator in de voeding? Waar zit die ventilator? Hier rechts naast de zwarte stekker.
Brandt er een lampje op het moederbord? Waar zit het moederbord? Hier,de printplaat waar o.a. de twee ventilatoren op zitten.
Draait de ventilator op de processor? Hoe kan ik dat zien? Zie vorige plaatje, het schoepenradje met de paarse sticker erop.
Gaan er lampjes branden aan de voorkant van de computer?

Als ie niet aangaat, branden er ook geen lampjes.... Maar dat had je nog niet verteld he...

Als er geen lichtjes aangaan is het volgens mij gewoon de voeding die het begeven heeft maar misschien heb jij wel meer kennis van hardware als mij erbicom :P

Kan, maar hoeft niet. Als het moederbord doorgefikt is branden er geen lampjes op de voorkant.Overigens heeft het 1 wel vaak het ander tot gevolg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan