Pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

tassieb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Mijn pc loopt vast na de veilige modus, ik heb de keuze om windows normaal op te starten, veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden en veilige modus met opdrachtprompt, maar na elke keuze loopt hij vast.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

groetjes Natasja

Ja, dat kan van alles zijn. Je zult veel specifieker moeten zijn.

Dit is net zoiets als naar je autodealer bellen en zeggen dat je auto kapot is en direct willen weten wat er aan de hand is.

Als idd. al die opties mislukken heb je iig nog 2 opties:

formatteren of je kast openmaken en alle randapparatuur eruit trekken: netwerkkaart, tv kaart, usb sticks, etc. etc. printer ontkoppelen, scanner ontkoppelen en dan nogmaals F8 proberen. Als dit laatste allemaal niet lukt : Format C

Interessant is óók de vraag, "Wát is er direct voorafgaande aan het probleem aan je pc veranderd"?

Ik heb normaal eigenlijk geen probleem met mijn pc, ik heb hem normaal afgesloten en de volgende dag met aanzetten had ik dit probleem.

We kunnen hem niet formatteren we hebben ook alles ontkoppelt van de pc en opnieuw geprobeerd maar dit werkte ook niet :(

Als je de harde schijf van deze computer even uitbouwt en aansluit op een andere computer, dan zou je op die andere computer je harde schijf kunnen openen en kijken of in de map \windows\minidump map misschien een of meer bestanden staan die een aanmaakdatum hebben van wanneer je probleem begonnen is.

Upload dan zo'n .dmp of .hdmp bestand ergens op Internet (bijv. op www.rapidshare.com), en geef ons hier de link ernaartoe. We kunnen dan dat bestand bekijken, en hopelijk een mogelijke oorzaak + oplossing geven van je probleem.

Succes,

Tijs.

Als je de harde schijf van deze computer even uitbouwt en aansluit op een andere computer, dan zou je op die andere computer je harde schijf kunnen openen en kijken of in de map \windows\minidump map misschien een of meer bestanden staan die een aanmaakdatum hebben van wanneer je probleem begonnen is.

Upload dan zo'n .dmp of .hdmp bestand ergens op Internet (bijv. op www.rapidshare.com), en geef ons hier de link ernaartoe. We kunnen dan dat bestand bekijken, en hopelijk een mogelijke oorzaak + oplossing geven van je probleem.

Succes,

Tijs.

Welk programma gebruik je om die minidump te lezen ?

Debuger

Ik heb dit programma geinstaleerd maar krijg mijn mini dumps er niet mee open iemand raad ?

Mvg John

Ik heb dit programma geinstaleerd maar krijg mijn mini dumps er niet mee open iemand raad ?

Mvg John

Als je Vista gebruikt moet je rechtsklikken op de snelkoppeling naar WinDbg, en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Tijs.

Sorry het is nog xp van mij .
Mvg John

Dan moet het gewoon werken. Zoek dus even vóórdat je WinDbg opstart even uit waar precies de .DMP, .HDMP of .MDMP bestanden staan die je wilt bekijken.
Let er ook op dat je in WinDbg doet: File -> Open Crash Dump
(of gebruik de sneltoets Ctrl-D in WinDbg).

Succes,

Tijs.

@tassieb en jotess: We hebben al meer dan een week niets teruggehoord op de tips die gegeven zijn.
Graag terugmelding doen welke tips er zijn gebruikt en wat daar uitgekomen is.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan