terug gestuurde mail mogelijk spyware ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

Ik gebruik 2 email accounts in outlook expess en gebruik windows xp.

als ik outlook express open, dan geeft hij de binnen gekomen berichten weer (heb vb venster uit staan) en bevatten allemaal als onderwerp iets van "Delivery Status Notification (failure)

of: "Mail System Error - Returned Mail" of "{spam?} Delivery Status Notification (failure)"

en onder "van" staat dan:

postmaste@ipi.it" of "Mail Administrator"

wat extreem veel voorkomt met iets andere naam wat wel op elkaar lijkt is het volgende:

onder van: MAILER-DAEMON of MDaemon at azzurrasport.it
onderwerp: failure notice of Warning: en dan div namen erachter die eindigen op: azzurrasport.it - user unknow!

lekker vaag dus:(

ik krijg dit verschillend in mijn email box aan, als hij nieuwe berichten aan het zoeken is.
soms weer met andere onderwerp en van iemand anders.

* vind geen virus of spyware
* ze komen aan op 1 vaste email adres dat ik gebruik. (heb deze is verwijdert en opnieuw geinstalleerd, maar nog blijft dit zo.
* er bevind zich niets in de postvak uit

iemand idee wat het kan zijn????

Laatst bewerkt:
Hoe komen ze aan jouw e-mail adres??? Staat die op websites etc.??
Tijs.

Er is altijd wel een manier dat ze er aan komen.
Heb zelf een website met idd dat email adres die ik gebruik voor alle emails.

misschien idd nu verstandig ja... om andere email adres te plaaten op website's. of elders op internet. en beter alle open staande poorten te sluiten??? zodat ik alleen nog last hebt van spam in het email adres dat ik gebruik puur voor internet en tbv website's.

maar zou het dan zo zijn dat ik mijn huidige email adres nooit meer clean krijg????

en hoe kan ik precies zien waarvan het afkomstig is???? in de broncode staat te veel vermeld om ff op te noeme, en ondervind verschillende namen en adressen. welke is dan de juiste???

voorlopig lijkt mij nu, alles blokeren en goede spam filter plaatsen in outlook.

p.s. heb dit probleem sinds kort, nadat ik mijn email accounts hebt ingesteld op nieuwe pc. heb vooraf eerder spam mail gehad, maar deze lijken totaal niet opelkaar.
die ik nu heb lijken een beetje met elkaar te maken. (zie eerste bericht)

wat is een goede optie om te doen nu????

Er is altijd wel een manier dat ze er aan komen.
Heb zelf een website met idd dat email adres die ik gebruik voor alle emails.

misschien idd nu verstandig ja... om andere email adres te plaaten op website's. of elders op internet. en beter alle open staande poorten te sluiten??? zodat ik alleen nog last hebt van spam in het email adres dat ik gebruik puur voor internet en tbv website's.

maar zou het dan zo zijn dat ik mijn huidige email adres nooit meer clean krijg????

en hoe kan ik precies zien waarvan het afkomstig is???? in de broncode staat te veel vermeld om ff op te noeme, en ondervind verschillende namen en adressen. welke is dan de juiste???

voorlopig lijkt mij nu, alles blokeren en goede spam filter plaatsen in outlook.

p.s. heb dit probleem sinds kort, nadat ik mijn email accounts hebt ingesteld op nieuwe pc. heb vooraf eerder spam mail gehad, maar deze lijken totaal niet opelkaar.
die ik nu heb lijken een beetje met elkaar te maken. (zie eerste bericht)

wat is een goede optie om te doen nu????

Zo te zien ben je slachtoffer van een Spammer die jouw e-mail adres gebruikt als return adres voor zijn / haar spam acties. Hij stuurt de spam naar een hoeveelheid namen binnen een domein (vandaar de hoeveelheid namen in het zelfde domein waarvan je de failure notification krijgt). De spam wordt afgevangen of de mail adressen in dat domein bestaan niet en worden door de mailserver afgevangen waardoor je de failure notifications krijgt. Hier valt weinig aan te doen behalve in het originele verstuurde spam bericht in de bericht opties/ header te kijken. Hier kun je aanknopingspunten vinden waar de spam daadwerkelijk vandaan komt en dan kun je de beheerder van dat domein vragen op te treden tegen zijn klant. Verder is er volgens mij niet heel veel aan te doen behalve een alle failures via een regel deleten..., maar dan krijg je het ook nooit meer te zien dat een mail van jou verkeerd is gegaan :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan