Onvoldoende virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

umiak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Berichten
180
Sinds een tijdje krijg onderaan in beeld "onvoldoende virtueel geheugen etc......."

Is dat schadelijk of wat is hier het probleem?

Kan iemand helpen?

Heb het al eerder gevraagd.ik ga naar mijn eerste vraag terug sorry, mag verwijderd worden...
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar conf.scherm, systeem, sys.eigenschappen, prestaties en lees daar hoe groot het wisselbestand is (virtueel geheugen = wisselbestand)
Hoeveel 'echt' geheugen (RAM) heeft de pc?
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar conf.scherm, systeem, sys.eigenschappen, prestaties en lees daar hoe groot het wisselbestand is (virtueel geheugen = wisselbestand)
Hoeveel 'echt' geheugen (RAM) heeft de pc?
Ben nu even op een andere pc want die andere is zo traag...........even kijken wat daar staat : 672MB staat er
 
Mijn bericht bevatte 2 vragen en ze horen bij elkaar om je een zinnig advies te kunnen geven.

Dus: hoe groot is het wisselbestand en hoeveel intern geheugen (RAM) heeft de pc?
 
Mijn bericht bevatte 2 vragen en ze horen bij elkaar om je een zinnig advies te kunnen geven.

Dus: hoe groot is het wisselbestand en hoeveel intern geheugen (RAM) heeft de pc?

wwar vind ik het antwoord op de 2de vraag op mijn laptop?
 
wwar vind ik het antwoord op de 2de vraag op mijn laptop?
Ik heb dat andere topic even doorgenomen. Ik las dat mrmusic je daar dezelfde vraag heeft gesteld (werkgeheugen / RAM) als die ik je daarstraks stelde.

Download trouwens vooral ook eens het tooltje pcwizzard2008. Die laat je hele computer aan je zien. Klik

Daarnaast nog een algemene tip. Als een moderator, redacteur of een andere (officieel) aan de Helpmij verbonden beantwoorder een vraag aan je stelt / dingen adviseert, mag je er in 99,999999% van de gevallen vanuit gaan dat het gegeven advies correct is / dat je er wat aan hebt. Van ieder andere beantwoorder mag je het hopen..................
 
Laatst bewerkt:
Geheugen 446MB
Wisselbestand 422 gebruikt 632 beschikbaar
 
Lees mijn laatste bericht nog eens door, dat heb ik aangepast.

Je hébt voldoende virtueel geheugen, dáár kan de melding dus niet vandaan komen.

Vergroot het geheugen eens in dat schermpje waar je de grootte kon aflezen; zet bijvoorbeeld als minimumwaarde 400 MB en als maximum waarde 1500 MB. Verandert er iets?

Zit je harddisk overigens bijna vol?

Andere optie is dat de harde schijf aan het 'sterven' is.
 
Huijb,
Het was weer maanden terug en was eigenlijk vergeten dat ik mijn eerste vraag niet heb afgerond door drukte toen en anton44 heeft er zoveel tijd aan besteed dat ik een berichtje nu wilde doen.

Nu zie ik ook dat toen 446MB ram was geheugen en 546 gebruikt en 507 beschikbaar toen.

Nu andere normen.

Heb ik ook goed advies gehad hoor toen.....alleen heb ik door omstandigheden niet die memtest gedaan en het werkte weer fatsoenlijk.
 
Lees mijn laatste bericht nog eens door, dat heb ik aangepast.

Je hébt voldoende virtueel geheugen, dáár kan de melding dus niet vandaan komen.

Vergroot het geheugen eens in dat schermpje waar je de grootte kon aflezen; zet bijvoorbeeld als minimumwaarde 400 MB en als maximum waarde 1500 MB. Verandert er iets?

Oei , even kijken waar ik dit doe? de gegevens hieronder heb ik met een dxdiag

Zit je harddisk overigens bijna vol?

Andere optie is dat de harde schijf aan het 'sterven' is.

Sterven? Laptop is 1 jaar oud! Harddisk is in 2 verdeeld :
C: 12,9GB gebruikt 14,4GB beschikbaar
D: 4,36GB gebruikt 24GB beschikbaar
 
Als het toen weer fatsoenlijk werkte, dan denk ik o.a. aan een heel andere oorzaak / oorzaken:

begin eens met uitgebreid systeemonderhoud te verrichten:

schijfopruiming, defragmentatie en voorál een uitgebreide scan op spyware.

Gebruik zeer zeker óók de tool Ccleaner. Ken je die?
 
Als het toen weer fatsoenlijk werkte, dan denk ik o.a. aan een heel andere oorzaak / oorzaken:

begin eens met uitgebreid systeemonderhoud te verrichten:

schijfopruiming, defragmentatie en voorál een uitgebreide scan op spyware.

Gebruik zeer zeker óók de tool Ccleaner. Ken je die?

Die staat standaard op de computer. Elke keer ik opstart wordt Ccleaner uitgevoerd. Dus denk niet dat het daaraan ligt. Laptop is schoon.
 
Ik kan helaas niet zien wat jij hebt staan........... ik som alleen mogelijke oorzaken op. Zo ken ik ook niet je surf en downloadgedrag. Als jij je een slag in de rondte surft naar sites en daarnaast download je van alles en nog wat, dan zijn de risico's op 'nare' software die rare dingen met je systeem uitvreet, alleen maar groter.
 
Die staat standaard op de computer. Elke keer ik opstart wordt Ccleaner uitgevoerd. Dus denk niet dat het daaraan ligt. Laptop is schoon.

Als je opstart wordt Ccleaner uitgevoerd??? Da's bijzonder, want Ccleaner wacht zowel na de 'analyseeractie', alsmede na de 'scan naar problemen actie' op een commando van de gebruiker. Hoe heb je dat geregeld?

Hebben we het over hetzelfde tooltje?
 
Laatst bewerkt:
Heb AVG als scanner. ik download geen films of muziek of ander programma's. gewoon internet, mailen en MSN en Skype
begrijp het ook niet, ruimte genoeg zouden we zeggen op de schijven.
 
Als je opstart wordt Ccleaner uitgevoerd??? Da's bijzonder, want Ccleaner wacht na zowel na de 'analyseeractie', alsmede de 'scan naar problemen' actie op een commando van de gebruiker. Hoe heb je dat geregeld?

staat gewoon bij opties en instellingen : computer automatisch schoonmaken tijdens het opstarten staat aangevinkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan