portforwarding linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Hallo allemaal,

Sinds een maand of twee kan ik niets meer downloaden.
Ik dacht eerst dat het een tijdelijk probleem was ivm de omzetting van @home naar ziggo maar dat blijkt niet het geval. Ik kon altijd perfect downloaden via news.ziggo.nl.
Nu heb ik een router waarin ik bepaalde poorten zou moeten forwarden maar ik heb geen idee wat ik dan moet doen.
Ik heb eerst 1 PC rechtstreeks op internet aangesloten, dus zonder de router, en dan gaat het perfect.
Ik heb de router er weer tussen gezet en nu werkt het dus niet meer.
Mijn router is een linksys WRT54G firmware 4.01 en ik heb internet van ziggo.
Ik heb op andere forums al gekeken maar kom er niet uit.
Mijn vragen zijn:
Moet ik een static IP aanmaken zodat ik met die PC alleen kan downloaden en hoe doe ik dat?
Welke poorten moet ik op de router forwarden en hoe doe ik dat?
Moet ik nog iets anders instellen? (firewall of zo)

groeten
Eppie

Tussen onze handleidingen staat er éen over (Draadloos) netwerk Lees die eens door. En lukt het nog niet, neem dan contact op met Ziggo, zij weten ongetwijfeld hoe de potforwarding moet gebeuren.

welke poorten open zetten

Tussen onze handleidingen staat er éen over (Draadloos) netwerk Lees die eens door. En lukt het nog niet, neem dan contact op met Ziggo, zij weten ongetwijfeld hoe de potforwarding moet gebeuren.

Ik heb de handleiding doorgenomen.
Ik heb als advies nu alle poorten openstaan, dus van 0 tot 65535.
Ik kan nu weer downloaden, alleen vraag ik me af of ik nu niet te kwetsbaar ben.
Mijn volgende vraag is dus welke poorten moet ik open zetten voor news.ziggo.nl?
Of kan ik dat vinden op de website van ziggo.

groeten
Eppie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan