• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter daarna copieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

K Timmer

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Hallo.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende probleem.

ik wil graag in kolommen sorteren en dan de rijen naar een ander blad kopieren.

dit zou dan bij een druk op de knop moeten gebeuren ( macro)

zie bijlage

Koos.

Laatst bewerkt:
Duidelijker is iets anders :rolleyes: Op welke kolom wil je filteren A - B - C enz op welke rij moet de data terecht komen , eens de data is weggeschreven komt er dan een vervolg op het filteren en moet de data bij geschreven worden of vervangen ? Zoals je kan lezen heel veel vragen en waarschijnlijk het probleem dat niemand reageert

Hallo trucker.

Sorrie, Ik ben mischien niet erg duidelijk.

mijn bedoeling is dat ik kollom A1 t/m A9999999 sorteer op bv koos

dat dan alle rijen met in cell A de naam koos gecopieerd worden in Blad2

bv hij vindt 10 rijen met koos in CellA de tien rijen worden dan gekopieerd naar Blad2.

dit zelde zou ik dan ook willen doen bv bij de maanden zodat deze in blad3 komen.

Groeten koos.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende probleem.

ik wil graag in kolommen sorteren en dan de rijen naar een ander blad kopieren.

dit zou dan bij een druk op de knop moeten gebeuren ( macro)

zie bijlage

Koos.

Lijkt dit er een beetje op Koos.

Bijlagen

Hallo HSV

Super geweldig. :thumb:

het aanvullend nog twee vragen.

Hoe kan ik via de macro (opslaan in blad2) er voor zorgen dat ik na het sorteren en copieren naar blad1 de sorteer opdracht kan resetten zodat ik alle data op het blad1 terug heb om eventueel opnieuw een keuze te maken ?

en voor dat ik de macro (opslaan in blad2) gebruik, dit blad eerst helemaal schoon is en opnieuw boven aan begint te schrijven?

dat zou het helemaal geweldig zijn.

Koos.

en voor dat ik de macro (opslaan in blad2) gebruik, dit blad eerst helemaal schoon is en opnieuw boven aan begint te schrijven?

dat zou het helemaal geweldig zijn.

Koos.

Op de opmaak van Harry ;)heb ik verder gewerkt bekijk het eens of het dit is .

Ik heb de knop verzet , na het filteren was deze weg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo.

Hartelijk dank Harry en Daniël.

Hier ben ik erg blij mee. Super :thumb::thumb:

Groeten Koos.

Hallo Koos,

Hierbij dan de aanpassing voor vraag 2.
Code:

Dit gaat gelijk met een klik op de opslaanknop 2 en 3.
Het verwijderd de oude, en zet de nieuwe automatisch weer bovenaan.

Bijlagen

@ Harry , ik had al een stuk uit jouw code weggelaten om het gekopieerde op blad2 weg te hebben , voor de veiligheid maak jij alles leeg .Ik weet niet of blad3 ook leeg mag ?

Laatst bewerkt:
@ Harry , ik had al een stuk uit jouw code weggelaten om het gekopieerde op blad2 weg te hebben , voor de veiligheid maak jij alles leeg .Ik weet niet of blad3 ook leeg mag ?

Sorry Daniël, had ik gemist, is ook nog iets korter dan die van mij. :thumb:

Nou ja, voor een beginneling niet slecht toch? en dat zonder een VBA boek, maar uit de HELP en een beetje van hier en daar.

Harry , als we dan zien hoe Rudi en andere forumleden de code's schrijven dan is het wel om jaloers op te worden , zoals Rudi in deze topic ook de light versie heeft geschreven en hij kan zelf de extra knop " alles terug " weglaten .

Harry , als we dan zien hoe Rudi en andere forumleden de code's schrijven dan is het wel om jaloers op te worden , zoals Rudi in deze topic ook de light versie heeft geschreven en hij kan zelf de extra knop " alles terug " weglaten .

Klopt helemaal,

Alleen gaat er iets mis bij die van Rudi.
Als je filtert op "Koos", krijg je twee regels in Blad 1.'
Als je deze wegschrijft naar Blad 2, krijg ik er vier regels, met een lege regel 4 er tussen.
Of doe ik iets verkeerd.

Klopt helemaal,

Alleen gaat er iets mis bij die van Rudi.
Als je filtert op "Koos", krijg je twee regels in Blad 1.'
Als je deze wegschrijft naar Blad 2, krijg ik er vier regels, met een lege regel 4 er tussen.
Of doe ik iets verkeerd.

Harry heel vreemd bij jouw ? bij mij werkt alles goed . Doe eens een cleaning kan zijn dat er een deel van de vba code ergens in je cpu (ram) geheugen is blijven hangen . Ik gebruik bij regelmaat ook de vba cleaner

Wat ik doe is het volgende:

Ik filter op Koos, 2 regels....schrijf het weg naar blad2 en er staan twee regels met Koos.
Nu is blad1 weer helemaal gevuld met alle categorieën.
Zover alles goed.

Nu druk ik weer op de knop om het weg te schrijven naar blad2.
Nu krijg ik een foutmelding, maar klik op beëindigen.
Het wordt wel weggeschreven naar Blad2.
Ook prima.

Maar nu filter ik weer op Koos en schrijf het weer weg, komt er dit.
Zie bestandje.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Harry , ik ben mee .
Hetzelfde krijg je als je eerst op de knop wegschrijven drukt zonder eerst te filteren krijg je de fout melding , echter is het wel weggeschreven , als je dan de filter gebruikt blijft idd een deel van de data staan .
Hier kunnen we er vanuitgaan dat de filter eerst moet gebruikt worden .

@ Rudi , dit kan niet misgaan hé;)
Code:
.Range("A2:C100").ClearContents
ook voor de foutmelding een lichte aanpassing gedaan
Code:
Sheets(1).ShowAllData
. Dit zijn zaken waar ik het meest van leer :thumb: Thx.

Hallo.

heb nog wel een vraag betreft selecteren en copieren.

heb selecteren uit proberen te breiden met DATA dan LIJST

dit lukt echter niet ? ben al even aan het veranderen geweest in de code`s maar ?

en bij het copieren copieerd het alleen kolom A B en D dit kan ik niet terug vinden in de code ?

volgens mij zie ik iets over het hoofd.

Koos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan