Beeldscherm steeds na 2 sec vanzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

lemidas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
We hebben al veel meegemaakt met onze computers, maar dit probleem slaat weer alles!

Vanochtend zette ik de pc aan. Het opstarten leek normaal te gaan totdat ineens het beeldscherm op zwart ging. Het lampje bleef branden; het beeldscherm bleef dus aan, maar hij ging op zwart. Na opnieuw opstarten van het beeldscherm kreeg ik 2 seconden beeld en toen ging 'ie weer op zwart. Dit zo'n 100x gedaan om de beeldscherminstellingen te controleren en die kloppen.

Ik heb F12 ingedrukt gehouden voor Boot menu bij opstarten, maar ook daar gaat het beeldscherm na 2 sec op zwart. Ditzelfde geldt voor Del voor het opstart menu. Ook in veilige modus gaat het beeldscherm steeds na 2 seconden op zwart.

Ik heb op een gegeven moment gezien dat het configuratiescherm open was en dat de tab 'Nieuwe Gebruiker' open stond. Terwijl ik, noch mijn man daar iets mee hebben gedaan de afgelopen tijd. In het positieve geval heb ik tijdens het klikken en muizen zelf per ongeluk toevallig dit tabblad opgeroepen. Maar ik vrees dat het ook iets anders kan zijn.

Hebben we een virus?
Zijn we gehackt?
Stuurt Vista het beeldscherm niet meer goed aan?
Wie weet wat het probleem kan zijn?
En hoe we er vanaf komen/

Ik heb geen Windows Vista cd-rom, want we hebben een half jaar geleden een voorgeïnsstalleerde pc gekocht waar al een OEM versie op zat. Ik heb wel een backup gemaakt, maar omdat het beelscherm zo gauw op zwart gaat, lukt het me niet daar iets mee te doen.

Ik kan wel aan een Vista cd-rom komen, denk ik.

Wie-o-wie heeft raad?

Met vriendelijke groet, Mandy

het kan zijn dat de videokaart het begeven heeft,
of de voeding die niet meer helemaal goed werkt

het kan zijn dat de videokaart het begeven heeft,
of de voeding die niet meer helemaal goed werkt

Ik heb de voeding gecheckt en die lijkt in orde.
De videokaart...het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar deze nVidia GeForce 9500GS is nog geen 5 maanden oud, net als de hele computer, trouwens.

Zijn er nóg mogelijkheden?

~ Mandy

de voeding kan te zwak zijn voor je systeem, met deze net nieuwe videokaart....

bij het inbouwen kan schade ontstaan die niet direct zichtbaar is,, (dus dat is ook mogenlijk)

de voeding kan te zwak zijn voor je systeem, met deze net nieuwe videokaart....

bij het inbouwen kan schade ontstaan die niet direct zichtbaar is,, (dus dat is ook mogenlijk)

Vanavond gaat de kast open en gaan we even kijken of de videokaart goed vast zit...even andere monitor proberen, vista opnieuw installeren, evt driver van de videokaart opnieuw installeren en dan duimen!

Dit is al het zoveelste computer probleem in een jaar tijd. Iemand zei een poos geleden tegen me dat we misschien aardstralen hebben omdat er zoveel electronica stuk gaat. Je zou het bijna gaan geloven!

Maar deze pc is pas een half jaar oud, dus ik ga er vanuit dat we bij de leverancier in elk geval nog garantie hebben op de videokaart, mocht die defect of beschadigd zijn.

Maar...mocht iemand nog suggesties hebben wat het probleem eventueel ook zou kunnen zijn, dan houd ik me aanbevolen!

Met vriendelijke groet, Mandy

Ok, veel succes ermee,
weet je ook hoeveel Watt jullie voeding geeft?
(Vaak op de voeding te vinden, stikkertje)

Waar wonen jullie precies ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan