• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijken van twee cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik wil de e-mailadressen vergelijken in twee kolommen, nu ziet hij wel een verschil in de naam maar rechts van het @ ziet hij het verschil niet!

Beste kappel ;)

Zet in cel C1 de volgende formule en sleep naar beneden.
Deze formule geeft enkel aan of een e-mailadres al bestaat.

Code:
=ALS(ISFOUT(VERGELIJKEN(B1;$A$1:$A$100;0));"bestaat nog niet";"bestaat al")

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Kapple

Haal onmiddellijk de bijlage uit je bericht als deze adessen juist zijn.
Denk aan de wet op de privacy. Ik kan nu zo allemaal emailadressen verkopen, spammen etc.

Richard

P.s. ik ben geboren en getogen in Andijk, dus ik weet dat de adressen en personen daar correct zijn!
P.p.s. Op blad 3 staat een oom van me!

Laatst bewerkt:
Beste Kapple

HAAL ONMIDDELIJK DE BIJLAGE UIT JE BERICHT ALS DEZE ADRESSEN JUIST ZIJN!

Denk aan de wet op de privacy. Ik kan nu zo allemaal emailadressen verkopen, spammen etc.

Richard

P.s. ik ben geboren en getogen in Andijk, dus ik weet dat de adressen en personen daar correct zijn!
P.p.s. Op blad 3 staat een oom van me!

ZIJN ZE NU WEG ?
Groeten,
Nico

Kun je een deel van je bestand recreëren? In de ene kolom stond namelijk een hyperlink met de opmaak van een hyperlink, maar in de andere kolom stond tekst. Ik heb niet gekeken naar spaties o.i.d.

Richard

Wat is het probleem, we hebben twee bestanden waar in beide de zelfde e-mailadressen in staan. Om dit te controleren heb ik uit mijn ledenbestand de adressen gekopieerd naast die andere en nu wil ik deze vergelijken. Van de 600 leden hebben+/- 400 een e-mail adres dus vergelijk je ook soms lege cellen.
janjansen@kwiknet - janjansen@kwiknet zegt OK
janjansen@kwiknet - janjansen@quicknet zegt hij OOK OK
janjansen@kwiknet - pietjansen@kwiknet zegt hij fout
Nico

Beste kappel ;)

Zie bestandje.

In kolomC staat een formule die zoekt naar gelijke e-mailadressen, die willigkeurig in de kolom staat.

In kolomD staat een formule die kolomA met kolomB vergelijkt of ze gelijk zijn.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Kolom D was het voor mij, simpel maar je moet het wel weten.
47 verschillen gevonden,
Hartelijk dank,
Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan