• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help Excelformule nodig voor het automatisch opzoeken van gegevens uit een tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpnodig1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Wie kan mij helpen aan een formule voor het automatisch opzoeken van gegevens uit een tabel.

Zie bijlage.

Ingangsdatum: wordt aangeleverd
Type: wordt aangeleverd

ik wil graag dat de formule zelf het bedrag uit de tabel kan halen. Probleem zit hem in de datum berekening.

zal iets van:
als de ingangsdatum kleiner of gelijk is aan de 01-07-2007 en groter of gelijk is aan 01-07-2006 dan is het kolom bepaalt, dan voor het bepalen van de rij zal er gekeken moeten worden naar het type.

Ik denk dat de bijlage meer inzicht geeft.

Alvast bedankt,

Groeten,

Vincent

Bijlagen

Ik heb wat voor je geprobeerd, kijk eens of je hier wat mee kan?

Bijlagen

We zijn er bijna,

De excelsheet bepaald nu de waarde aan de hand van het type. Hij moet dit ook nog combineren met de ingangsdatum.
In de praktijk zal een aanvraag voor een bepaald type ingediend worden, de datum waarop het type wordt aangevraagd bepaald het bedrag. Als het type aangevraagd wordt tussen de data 1-7-2006 & 1-7-2007 levert dit een andere waarde op dan waarneer hij aangevraagd wordt in de periode 1-7-2007 & 1-07-2008.

Heb je nog suggesties om dit op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan