• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste cijfer uit de rij gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapschaapje

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Hallo,

Hoe kan ik het laatste ingevulde cijfer uit een rij weergeven in een andere cel? In de bijlage staat een voorbeeld. Hiermee wil ik het huidige aantal weergeven. Het meest rechtse ingevulde cijfer moet in de groene cel komen.

Groetjes Jaap

Bijlagen

=INDEX(A2:N2;MIN(ALS(A2:N2="";KOLOM(A2:N2)-1)))
Matrixformule !!

Misschien met deze Jaap.

Code:
=ZOEKEN(9,9999*EXP(10);B2:F2)

Zonder matrixformule:

=zoeken(9,9E+307;2:2) voor B6
en
=zoeken(9,9E+307;3:3) voor B7

Finch, Het werkt perfect. Wat betekent die code "9,9E+307" precies? dan weet ik dat voor de volgende keer.

Groetjes Jaap

Finch, Het werkt perfect. Wat betekent die code "9,9E+307" precies? dan weet ik dat voor de volgende keer.

Groetjes Jaap

dat is het grootste positief getal dat Excel aan kan. Hij gaat daar naar zoeken, maar zal dat niet vinden. Als resultaat van de zoeken formule geeft Excel dan het laatste getal terug dat hij is tegengekomen, en laat dat nu net het getal zijn dat je wil bekomen :)

Is het ook mogelijk om binnen deze formule alleen de getallen boven 0 weer te geven. Nu staat er namelijk bij periode 3,4,5 het cijfer 0. Dit komt omdat het een vermenigvuldiging van (nog) lege cellen is. Nu staan er dus bijvoorbeeld 10 12 0 0 0. Hierbij wil ik het getal 12 hebben. Als het 3e getal boven 0 komt, moet ik het 3e getal hebben etc.

Groetjes Jaap

Komt die nul daar vanuit een formule?

Die 0 is niet zelf ingevuld. Die komt er te staan doordat ik 2 cellen vermenigvuldig om de voorraden te berekenen. Aangezien die nu nog leeg zijn, maar de koppeling er al is komt er een 0 te staan. De formule is bijvoorbeeld =SOM(Z8*Z9). Deze formule staat dan in Z10. Aangezien Z8 en Z9 nog leeg zijn, staat er in Z10 het getal 0.

Groetjes Jaap

Die 0 is niet zelf ingevuld. Die komt er te staan doordat ik 2 cellen vermenigvuldig om de voorraden te berekenen. Aangezien die nu nog leeg zijn, maar de koppeling er al is komt er een 0 te staan. De formule is bijvoorbeeld =SOM(Z8*Z9). Deze formule staat dan in Z10. Aangezien Z8 en Z9 nog leeg zijn, staat er in Z10 het getal 0.

Groetjes Jaap

probeer het eens voor Z10:

Code:
=ALS((Z8*Z9)>0;Z8*Z9;"")
Nu blijft Z10 leeg als in Z8 of Z9 niets staat.

Ja dat snap ik, alleen het combineren van formules vind ik nogal lastig. Ik wil =zoeken(9,9E+307;2:2) combineren met =ALS((Z8*Z9)>0;Z8*Z9;"")

Doe er even een nieuw bestandje bij als je wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan