Draadloos lukt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Hoi,

Ik heb hier een oude dell C400 laptop. (windows xp)
Ik probeer hiermee dmv een sitecom pcmcia kaartje draadloos verbinding te maken.

Ik heb reeds verschillende dingen geprobeerd, maar het lukt me langs geen kant.
Drivers zijn goed geinstalleerd.

Mijn router is beveiligd met WPA2.
Mijn kaartje herkent het netwerk.
Als ik klik "verbinding maken" geef ik de juiste sleutel in.
Dan blijft het balkje lange tijd heen en weer gaan.
Het lampje "link" op het kaartje knippert dan, het lampje "active" niet.
Na een tijdje gaat het balkje weg en dan staat er in het netwerkoverzicht achter mijn netwerknaam en verbindingssterkte in het grijs "automatisch".

Verder kom ik niet.
Als ik de beveiliging uitschakel lukt het eveneens niet. Heel soms wel... :confused:

Iemand een idee ?

Bedankt,

Heb je nog andere beveiligingsinstellingen in je router ingesteld? Bv. Is Mac-adres filtering aktief of staat SSID-broadcast uitgeschakeld? Zonder WPA2 werkt het heel even wel, zei je?

Ondersteunt de kaart wel WPA2, en moet je de kaart met speciale sitecom software instellen of kan je windows dat laten doen?

Als het inderdaad zo is als Lutz zegt moet je even naar de instellingen van je draadloze router gaan, dit is standaard 192.168.1.10 of 192.168.1.254 (intikken bij een willekeurige internet-browser) en daar even de beveiliging veranderen in WEP of WPA1. :thumb:

Of het is zo als jorey zei:
Heb je nog andere beveiligingsinstellingen in je router ingesteld? Bv. Is Mac-adres filtering aktief of staat SSID-broadcast uitgeschakeld? Zonder WPA2 werkt het heel even wel, zei je?

Volgens mij maakt het niet meer uit of SSID aan of uit staat. Maar Mac filtering kan ook nog in de weg staan.

:thumb:

Na veel zwoegen heb ik eindelijk linux op deze laptop gekregen.
Wat eigenlijk de bedoeling was.
Alles werd meteen herkend, niks drivers moeten installeren.
Sleutel ingevoerd en hopla, vertrokken. :):shocked:

Welkom in de club van de linux gebruikers!:cool:

En gefeliciteerd met je succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan