ps2 games op ps3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfcry

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Hallo,
ik zoek al een tijdje naar een manier om mijn (legale) PS2 spellen op mijn PS3 te spellen, maar dat is nog niet gelukt, terwijl ik op youtube toch filmpjes zie van mensen die dat wel doen. dus er is wel een manier, weet iemand die manier? of een andere manier waardoor ik mijn ps2 spellen op ps3 kan spellen?

Hangt er vanaf welke PS3 je hebt. Ik heb de 60GB versie en speel regelmatig PS2 games hierop. Het moeten wel originele spellen zijn.

Voor de 60 en 80GB versie kun je in de volgende topic een link vinden welke PS2 games er te gebruiken zijn op de PS3;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=387729

Ik heb de PS3 80 GB,
ik heb nu Final Fanatsy X, Origineel, en volgens die site kan ik hem gewoon spelen, MAAR, als ik hem in mijn PS3 doe staat er : Dit model van het PS3-systeem is niet compatibel met software in playstation 2 formaat. wat is nu het probleem? en is er wel een manier om ps2 spellen te spelen?

Kennelijk is jou PS3 niet geschikt gemaakt om PS2 games af te kunnen spelen. De link die ik gaf geeft ook geen garantie dat een game goed werkt.

dus ik kan geen ps2 spellen spelen? of moet er een andere manier zijn? anders ga ik gewoon weer kijken voor een ps2 XD

Ik heb de PS3 80 GB,
ik heb nu Final Fanatsy X, Origineel, en volgens die site kan ik hem gewoon spelen, MAAR, als ik hem in mijn PS3 doe staat er : Dit model van het PS3-systeem is niet compatibel met software in playstation 2 formaat. wat is nu het probleem? en is er wel een manier om ps2 spellen te spelen?

umm, vroeger toen de ps3 net uit kwam kon elke ps3 nog ps2 games afspelen.
Nu als je dit wilt moet je software downloaden en installeren, ik heb een vriend die een ps3 heeft dus daar weet ik het van. Ik weet niet welke software of waar je het kan downloaden..
Dan zul je even moeten googelen.

umm, vroeger toen de ps3 net uit kwam kon elke ps3 nog ps2 games afspelen.
Klopt, maar Sony heeft de PS3 aangepast, waardoor het niet meer met elke PS3 mogelijk is.

De enige software daarvoor is de systeem software die door Sony aangeboden wordt. Hierin wordt ook de emulatie software geupdate/verbeterd.

weet je mischien hoe en waar ik aan die software kan komen? en mischien hoe ik ze kanb installeren op mijn PS3?

Dit is niet mogelijk. Zoeken naar een 60gb versie is de enige mogelijkheid.

ik heb al een 80 gb versie, dus nu nog een 60 gb versie kopen is nutteloos, beter een ps2 slimline met beeldscherm, is goedkoper :D

Stappen

Hallo ik las dat er software te downloaden is voor mijn ps3 slim 320gb waardoor je playstation 2 spellen kan spelen kan iemand mij vertellen of dat juist is en zo ja graag in stappen uitgelegd hoe ik dat kan doen.

Alvast bedankt!

Graag een eigen topic aanmaken. Deze topic is van 2009 en dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan