Draadloos netwerk na herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulsen4

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Ik heb mijn laptop geformateerd en windows xp opnieuw geinstalleerd, omdat hij te traag was. Nu is hij snel, maar er staat eigenlijk niets op. Ik wilde een verbinding met een draadloos netwerk maken, maar kan nergens vinden waar. Er zit wel iets op waarmee ik draadloos kan want eerst heb ik dat ook altijd gedaan.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt

Heb je de moederbord / chipsetdrivers ook geïnstalleerd nádat je Windows er opnieuw hebt opgezet?
Zo nee, doe dat dan eens eerst. (staan op de met de laptop meegeleverde CD of DVD)

Je provider zal vast wel een CD met software mee hebben gestuurd toen je draadloos internet kreeg. Pak die software er eens bij en stop de CD in de lade.

Ik heb je andere topic inmiddels ook al gezien.
Het wordt tijd dat je naar de website van de fabrikant gaat en daar ALLE benodigde drivers download.

En misschien heel direct en scherp van mij: maar een volgende keer : bezint eer ge begint.

Ik heb je andere topic inmiddels ook al gezien.
Het wordt tijd dat je naar de website van de fabrikant gaat en daar ALLE benodigde drivers download.

En misschien heel direct en scherp van mij: maar een volgende keer : bezint eer ge begint.

Het is niet dringend hoor om die laptop te maken we hebben toch een nieuwere;) Maar moet ik alle driver downloaden en installeren?

Ja, alle drivers die bij de laptop horen en waarvan er hardware in je machine zit. Theoretisch kun je met Windows XP en Vista tegenwoordig ook al een eind komen (zeker als je updates voor niet Windows producten ook hebt geactiveerd) maar het beste is veelal toch om te beginnen bij de hardewarefabrikant en van daaruit verder te gaan. (updaten)

Laatst bewerkt:
Hoe weet ik dan welke driver ik moet hebben of waarvan er hardware in mijn pc zit?

Je hebt het ding toch ooit gekocht / boekje / naslag / folder? Verder heeft het ding toch ook een naam en typenummer ergens staan?
Met die gegevens ga je naar de website van de fabrikant, je zoekt je machine op en kiest voor de downloadsectie.

Heb je geen van dit alles meer, dan download je de PCWizzard2008, zet 'm over naar die computer en laat dat tooltje je vertellen wat er allemaal in de machine zit / hoe de machine heet.

ik heb ook al een site gekregen waar de drivers opstaan op mijn andere topic, maar ik weet niet welke ik daarvan allemaal moet hebben, en heb pcwizard gebruikt maar daar word ik niets wijzer uit:P

heb gewoon bij hardware gekeken via configuratiescherm, werkt net zo goed:P maar heb wat driver geinstalleerd, oa voor draadloos internet, maar nu heb ik beperkte verbindingsmogelijkheden, weet jij wat ik daar aan kan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan