Humax iHDR 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
de Humax iHDR 5050c
Ik heb vandaag deze decoder aangeschaft alles gaat tot nu goed maar wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is hoe ik mijn (draadloos) PC met de decoder/tv kan laten communiceren. De router staat in de directe omgeving van de decoder.

Hoi,

heb je wel een netwerkkabeltje van de humax naar de router aangesloten.
Mooi apparaat trouwens he.
Modag

Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik gedaan ja, en zeker weten een mooi apparaat en veel kleiner als wat ik had.
Ik heb de gebruiksaanwijzing uitgeprint (99 pagina's) maar kan best wat advies gebruiken.

Hoi

Het makkelijkste is om een vast ip adres te geven dit doe je zo
1 Je drukt menu op de afstand bediening van de Humax
2 naar systeeminstelling dan naar netwerk
3 ethernetconfiguratie dan enter drukken
4 ip config op handmatig zetten
5 daar kan je alles aanpassen.

Modag

Hoi

Het makkelijkste is om een vast ip adres te geven dit doe je zo
1 Je drukt menu op de afstand bediening van de Humax
2 naar systeeminstelling dan naar netwerk
3 ethernetconfiguratie dan enter drukken
4 ip config op handmatig zetten
5 daar kan je alles aanpassen.

Modag

En daar start het probleem, bij punt 5

Hoi,

Ik ben het even voor je op papier zetten hoor even geduld aub:D:D:D

Modag

Hoi,

Bij de meeste thuisnetwerk wordt er gebruik van 192.168.1.x adressen.
Dit kun je controleren door het volgende te doen op één van je computers:

1. Klik op start.
  2. Klik dan op uitvoeren.
  3. En type daar "cmd" (zonder ")
  4. Type dan in dat venster dat tevoorschijn komt "ipconfig"
  5. Dan zie je informatie tevoorschijn komen over je huide ip-adresinstellingen.

Als daar een 192.168.1.x adres staat dan moet je deze adres ook in je humax zetten maar dan wel met op de x een andere nummer dan dat je op de pc hebt, het beste is om een laag getal te nemen zoals 2 of 3. De 1 zou ik niet nemen want meestal is dit het ip-adres van de router.

Bij subnetmasker zou je in dit geval 255.255.255.0 moeten plaatsen.
Bij de routeradres zal je het adres van jouw router moeten plaatsen, meestal 192.168.1.1
De DNS-Adres kun je bij de Humax leeg laten.

Nu kun je de opgenomen bestanden van de Humax afhalen d.m.v. FTP dit doe je door het volgende te doen:

1. Ga naar Deze Computer.
  2. Type in het adresbalk: ftp://192.168.1.x (waarbij de x jouw gekozen nummer is die je de Humax gegeven hebt)
  3. Er wordt dan om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd, het gebruikersnaam is HumaxFTP en het wachtwoord is standaard 0000 als je dit nog niet gewijzigd hebt.

Verder wil ik je nog even melden dat er geen videobestanden er naar toe gezet kan worden maar eraf kan natuurlijk wel.

Ik hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben.

Modag

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het snap, ik moet nu weg maar ga dit morgen uitproberen. Ik zal laten horen hoe het afgelopen is. Voor het ip adres kan ik denk ik ook de provider raadplegen.
Alvast dank
Nico

Hoi,

Het ip-adres hoef je niet bij de provider na te vragen aangezien jouw router deze ip-adressen uitgeeft, de router krijgt inderdaad een ip-adres van de provider maar deze ip-adres heb je niet nodig. Als ik het merk en type van jouw router weet dan zou ik even kunnen opzoeken welke standaard ip-adressen hij uitgeeft.

Modag

Hoi,

Het ip-adres hoef je niet bij de provider na te vragen aangezien jouw router deze ip-adressen uitgeeft, de router krijgt inderdaad een ip-adres van de provider maar deze ip-adres heb je niet nodig. Als ik het merk en type van jouw router weet dan zou ik even kunnen opzoeken welke standaard ip-adressen hij uitgeeft.

Modag

Balkin # F5D7230-4

Hoi,

Ik heb even de handleiding van jouw router doorgelezen en ik zie dat de standaard ip-adressen die uitgegeven wordt het volgende zijn: 192.168.2.2 t/m 192.168.2.100.
Dit betekend dat de router de computers automatisch een ip-adres uit deze reeks geeft.
Om bij het instellen van de handmatige ip-adres geen problemen te krijgen moeten we dus een ip-adres nemen van boven de 100, dus in de Humax kun je dus het volgende instellen:

IP-Adres: 192.168.2.101
Subnetmasker: 255.255.255.0
Router-adres: 192.168.2.1
DNS-adres: 0.0.0.0 (Dit is standaard al zo)

Succes!

Modag

Dit heb ik weer:
Ik schakel s'nachts altijd de stroom af van de TV en aanverwanten. Nu schakel ik vanmorgen de stroom weer in en de HUMAX doet niets, alleen het schermpje gloeit minimaal.

Goedemorgen,

Je bent er vroeg bij, maar doet helemaal niets meer ik weet bij mij gaat het display ookwel eens uit dan moet hij het tv kaartje updaten of zoiets .

Modag

Gekocht bij Beerepoot in Hoorn, vanmorgen om 9:00 gebeld, komt U maar naar de winkel dan kijken we hem na. Zelfde resultaat en ik kreeg subiet een nieuwe mee. Toch een voordeel als je deze locaal koopt. (€399,00 en €50,00 retour van Ziggo).
Ik ben nu dus weer de gebruikaanwijzing aan het bestuderen (70+ dus een beetje geduld)
Nico

Hoi,

Heeft zeker voordelen als je lokaal koopt ik wacht af alles een beetje lukken wil en bij twijfel even vragen he succes.:thumb:

Modag

Hoe kan ik foto's die op een USB-stick staan op het scherm krijgen?

Hoe kan ik foto's die op een USB-stick staan op het scherm krijgen?

En verder,met het zweet in de handen.
Op het scherm heb ik nu:
FTP - Server ingeschakeld
Ethernet configuratie
(plaatje met de tekst: "verbinding met het netwerk")
ip-adres: 192.168.2. 2

En onder ethernetconfiguratie staat:
IP config DHCP
(en dan verder grijs)
ip adres 192.168.2. 2
sub masker 255.255.255.0
router adres 255.255.255.0
DNS adres 0.0.0.0.

Als ik nu dit IP adres invul krijg ik een balkin plaatje.
..
In mijn PC lees ik,
IPv4-adres 192.168.2.3

Wat nu?

Hoi,

De Humax heeft nu een DHCP-adres gekregen met het adres 192.168.2.2, dan moet je het volgende doen op je pc om verbinding te maken met de Humax:

1. Open Deze Computer.
  2. Type in het adresbalk het volgende: ftp:\\192.168.2.2
  3. Vul dan het volgende in schermpje dat tevoorschijn komt:
    Gebruikersnaam: HumaxFTP
    Wachtwoord: 0000
  4. Klik dan op OK om in te loggen op de Humax

Er komen dan 3 mapjes tevoorschijn, namelijk: video, music en picture.
In video komen al je opgenomen uitzendingen te staan, in muziek kun je mp3 plaatsen en in picture kun je foto's en afbeelding plaatsen.

Ik kom straks nog even terug om uit te leggen hoe je vanaf de usb-stick afbeeldingen bekeken kan worden.

Modag

Hoi,

De Humax heeft nu een DHCP-adres gekregen met het adres 192.168.2.2, dan moet je het volgende doen op je pc om verbinding te maken met de Humax:

1. Open Deze Computer.
  2. Type in het adresbalk het volgende: ftp:\\192.168.2.2
  3. Vul dan het volgende in schermpje dat tevoorschijn komt:
    Gebruikersnaam: HumaxFTP
    Wachtwoord: 0000
  4. Klik dan op OK om in te loggen op de Humax

Er komen dan 3 mapjes tevoorschijn, namelijk: video, music en picture.
In video komen al je opgenomen uitzendingen te staan, in muziek kun je mp3 plaatsen en in picture kun je foto's en afbeelding plaatsen.

Ik kom straks nog even terug om uit te leggen hoe je vanaf de usb-stick afbeeldingen bekeken kan worden.

Modag

OK ik begin alvast...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan