IDE hardeschijf VISTA X64

Status
Niet open voor verdere reacties.

fr33styler

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo,

Ik zit met een mega probleem,
Ik heb vandaag mijn nieuwe moederbord+processor geinstaleerd, en heb daarop VISTA X64 geinstaleerd.

Ik heb 2 HD's, 1 SATA, en 1 IDE.
Als ik die IDE schijf aansluit dan ziet VISTA het als een nog ongeformateerde schijf, er staat geen enkele info op, (terwijl er 6000 foto's op staan+andere software en persoonlijke documenten), dus jullie snappen wel dat ik behoorlijk pissed ben.

Als ik de schijf in "computers" aanklik, krijg ik dus de melding "de schijf E moet worden geformateerd"

Tevens bestaat deze schijf uit 2 gepartioneerde schijven..

PLZ HELP..:(:(
Ik sta overal voor open.

Ga eens naar systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer. Wordt daar de schijf gezien en kun je daar gewoon een driveletter aan de schijf toekennen?

Hallo,

Ja, ik heb net de stationsletter vervangen voor de letter J. (van E naar J)

Wat mij opvalt is dat de schijf als RAW staat vermeld ipv NTFS of FAT bijv.,
Hij zegt dat hij in orde is, en (primaire partitie) staat er.

Ow sorry,

Nee, geen mogelijkheid...blijft vragen of ik hem wil formateren. :(

Hm, dan houdt mijn kennis om het ding aan de praat te krijgen even op, sorry.

IK ben nog nooit zo blij geweest sinds de geboorte van mn dochter!!!!!..
Ik heb na uren zoeken een programma gevonden genaamd EASY RECOVERY, ik ging er mee aan de gang, en tot mijn blijdschap zag ik daar mijn bestanden terug, ik ben nu eerst mijn foto's aan het over hevelen via een aangemaakt netwerk tussen 2 pc's.... zodemieters wat ben ik opgelucht!!!!!!:D:D:D:D

Goed om te lezen dat het is opgelost. Wat doet dat programma precies?

Het programma scant de HD af naar verloren bestanden, zelfs geformateerde bestanden weet hij weer terug te halen.

Wijze les voor me om zsm een externe HD aan te schaffen, en een backup te maken van mn foto's (ben fotograaf)., aangezien ik dacht dat als je maar een 2e schijf hebt, kan je niets gebeuren...wel dus.:confused:

http://www.ontrackdatarecovery.nl/easy-recovery/ <<< ik heb dan de pro versie.

Goeie tip EASY-RECOVERY zeker onthouden:thumb::thumb::thumb:

Wijze les voor me om zsm een externe HD aan te schaffen, en een backup te maken van mn foto's (ben fotograaf)., aangezien ik dacht dat als je maar een 2e schijf hebt, kan je niets gebeuren...wel dus.
Had hetzelfde probleem, 12 MegaPixel RAW beelden kan je al niet meer back-uppen naar CD en DVD betrouw ik niet 100%.
Ik heb in mijn PC een 500Gbyte RAID1 gestoken die ik via het op de microsoft site gratis te downloaden synctoy back-up op een externe harde schijf. Op deze mannier staat ieder beeld op 3 harde schijven die ik in nood apart kan lezen. Op dit moment spaar ik voor een NAS van minimaal 1Tera in RAID1 die op termijn de interne RAID zal backuppen of vervangen:thumb:
Zoals je ervaren hebt weet je pas hoe kostbaar je beelden zijn op het moment dat je ze kwijt bent:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan