svchost.exe versus photoshop Traaaaag:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trancilian

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hoi,

ik probeer voor mijn opleiding snel wat afbeeldingen te tekenen in photoshop, alleen wil het snelle gedeelte niet echt lukken. Als ik naar taakbeheer ga bestaat de top 3 processen uit: photoshop, svchost.exe en firefox. Als ik het proces beeindig van svchost.exe dan gaat photoshop weer vloeiend, maar na korte tijd komt svchost gewoon weer terug, en valt bijvoorbeeld mijn internet uit. Ik weet niet welke programmas allemaal werken met svchost, maar als ik hem uitzet tript vista meestal.

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik weer wat snelheid in photoshop terug kan krijgen? Ik heb een quadcore pc van nog geen half jaar oud, met 8 gig aan ram, en een ati 4800 hd dus ik verwacht eigenlijk dat photoshop geen problemen mag geven.

vg

wilbert

Laat me raden XP Home edition SP2 ??

Heb dit probleem ook gehad, alleen kunnen fixen met een verse windows installatie, viel gewoon NIET mee te werken.

Als mensen andere ideeen hebben hoor ik het graag !!

Laat me raden XP Home edition SP2 ??

Heb dit probleem ook gehad, alleen kunnen fixen met een verse windows installatie, viel gewoon NIET mee te werken.

Als mensen andere ideeen hebben hoor ik het graag !!

Nee Vista 64 bit (srry was ik vergeten te melden).

Start Process Explorer op het moment dat je computer weer zwaar belast is met svchost.exe
Zoek het svchost.exe proces op (kijk in de kolom CPU om te zien welke ervan het probleem is), rechtsklik erop, en kies Properties. Ga naar tabblad Services.
Kijk welke service(s) via die versie van svchost.exe worden gestart, en zet die services dan op Uitgeschakeld. Daarna de services ook stoppen.
Aanpassen services (in Vista): Maak een snelkoppeling naar services.msc op je bureaublad, rechtsklik erop, en kies voor Als Administrator uitvoeren.
Aanpassen services (in XP): Start -> Uitvoeren -> services.msc

Zodra je weer wat vertraging kunt accepteren: De services die je hebt uitgeschakeld weer op de opstartwaarde zetten waar ze op stonden, en dan starten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ga het proberen, dank je wel.

Start Process Explorer op het moment dat je computer weer zwaar belast is met svchost.exe
Zoek het svchost.exe proces op (kijk in de kolom CPU om te zien welke ervan het probleem is), rechtsklik erop, en kies Properties. Ga naar tabblad Services.
Kijk welke service(s) via die versie van svchost.exe worden gestart, en zet die services dan op Uitgeschakeld. Daarna de services ook stoppen.
Aanpassen services (in Vista): Maak een snelkoppeling naar services.msc op je bureaublad, rechtsklik erop, en kies voor Als Administrator uitvoeren.
Aanpassen services (in XP): Start -> Uitvoeren -> services.msc

Zodra je weer wat vertraging kunt accepteren: De services die je hebt uitgeschakeld weer op de opstartwaarde zetten waar ze op stonden, en dan starten.

Succes,

Tijs.

Hoi,

ik moest nu weer photoshoppen, dus heb ff in de services wat programmas een voor een uitgezet. Niks leek te helpen tot ik bij Desktop Window Manager Session Manager kwam (als ik mij niet vergis zorgd dat voor fancy floatende schermpjes, met doorzichtige randjes enzo). Dus in ruil voor een minder blitse windows look, krijg ik veel snelheid terug. Nu ik svchost aan kan laten gaat mijn internetverbinding en mijn wacom tablet er ook nie meer door uit.

thnx voor de hulp. Ik hoop dat dit verder geen problemen geeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan