'tussen vensters schakelen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlies2103

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
ik weet niet goed waar ik deze vraag kan plaatsen, dus vandaar hier.
ik heb mijn laptop even weggehad voor reparatie en is er iets veranderd waar ik niet uitkom.
ik heb windows visa en linksonderin, naast de startknop is een knopje met 'tussen vensters schakelen'. Eerder,wanneer ik er op klikte; gingen alle programma's die ik open had staan, schuin naast elkaar staan. Nu krijg ik een balkje in't midden van het beeld met daarop de programma's die open zijn.

ik heb met de rechtermuisknop bij eigenschappen gezocht, maar snap er niks van. Hoe kan ik dat weer terugzetten?

hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes van Marlies.

Oké die link legt uit wat het is, maar dat weten we al.

@ marlies2103: Probeer de Windowstoets+alt eens, lukt dat nog om je schermen schuivend te krijgen? Dan kun je alvast uitsluiten dat het aan het commando van het knopje ligt.

Er staat ook dat je via toetsencombinatie alt+tab kunt schakelen...:p

ALT+TAB is het gewone schakelen tussen vensters, kan trouwens bij de meeste Windows versies. Windowstoets+TAB is het 3D-flip verhaal van Vista. Echter moet wel de Areo ingeschakeld zijn.

Laatst bewerkt:
ALT+TAB is het gewone schakelen tussen vensters, kan trouwens bij de meeste Windows versies. Windowstoets+TAB is het 3D-flip verhaal van Vista. Echter moet wel de Areo ingeschakeld zijn.

Ah...:o Thx voor de correctie;)

@ James007; Heb ik gedaan! Je hebt helemaal gelijk:D

@marlies2103:

wanneer je de Aero Glass weer hebt ingeschakeld en je zou toevallig werken met een losse muis én die muis heeft ook nog toevallig een scrollwieltje dat in te drukken is.......... doe dat dan maar eens en kijk wat er gebeurt. (Zie ook het plaatje in mijn volgende berichtje)

Laatst bewerkt:
@marlies2103:

wanneer je de Aero Glass weer hebt ingeschakeld en je zou toevallig werken met een losse muis én die muis heeft ook nog toevallig een scrollwieltje dat in te drukken is.......... doe dat dan maar eens en kijk wat er gebeurt.
Die techniek ken ik niet? Op het bureaublad? Bij mij doet dat niets.

Ik heb in het verleden (in de chat?) in een leuk topic over het scrollwieltje mee mogen schrijven, als ik het mij goed herinner dan waren XP_PC en Crash ook deelnemer. Daarbij bleek toen dat slechts enkelen (waaronder ik) het 'geluk' hadden dat hun muis bij het indrukken van het scrollwieltje de 'waaier' van de bestanden weergaf. Niet alleen op het buroblad, maar om het even binnen welke applicatie op het scrollwieltje drukken, levert de 3-D Flip op.
Het scheelt je dus muisbewegingen als je niet naar links onder hoeft te gaan, maar simpelweg tijdens het werken in (bijv.) Word, even het scrollwieltje kunt indrukken om de 'waaier' met geopende vensters zichtbaar te maken.

Kijk even naar het plaatje hoe ik het scrollwieltje heb geconfigureerd. Mijn toetsenbord+muis setje betreft een Logitech laser 710

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
De gelukkigen zijn zij die de Logitech configuratiesoftware mee installeren. Voor mij zijn die dingen niet echt nodig. Die software is denk ik ook vrij zwaar (en ik ben niet van het principe "koop dan een zwaardere processor of meer geheugen" :p). Winkey+tab doet het ook, behalve dus in dit topic. :D

Nu wordt het even wachten tot Marlies de aero weer aanzet. Ik weet dat sommige programma's de aero even uitschakelen, misschien door een configuratiefout in één of ander programma dat hij uitgeschakeld bleef.

Interessante kwestie die je aansnijdt: net zo handig de Winkey-Tab combinatie. Dat kán zéér relatief zijn:

De categorie mensen waartoe ik behoor zal er dus altijd voor kiezen om de Logitech software wél te installeren als zij veel tussen vensters wil schakelen.
Reden?
Ik ben linkshandig................... en voor deze groep users is het verrekte lastig om de Winkey-Tab combi te gebruiken, het betekent dan bij voortduring de muis loslaten en dá's voor deze 'gehandicapten' geen optie. Met de rechterhand die combi maken is ergonomisch gezien niet 'echt natuurlijk'.

Dat snap ik, en vreemdgenoeg is winkey+alt niet de toetsencombinatie voor de schermkiezer (volgens de eigenschappen) dus je kunt hem ook niet zomaar aanpassen. Meer nog, als je een toetsencombinatie zou instellen voor de schermkiezer werkt de combinatie niet. Een toetsenbord voor linkshandigen is ook de oplossing niet want ook daar staat de winkey nog steeds aan de linkerkant net naast het numerieke gedeelte). Hmm...

Je hebt gelijk; dat is alleen voor Logitech-gebruikers.
Evenwel vind ik het niet handig want ik gebruik mijn scrollwiel liever om te scrollen dan om te flippen.

Setpoint vind ik overigens niet heel belastend. Wel is het zo dat Logitech voor elk apparaat software mee laat starten. Zo heb ik één programmabestand voor mijn muis en 4 voor mijn toetsenbord. Als je Logitech zijn gang laat gaan heb je er 7 voor je toetsenbord, 1 voor de muis, 7 voor je speakers, en 2 voor je webcam ;).

Flip 3D gebruik ik sowieso maar zelden. Voor zover je weet kun je de winkey-toewijzingen niet aanpassen. Ze zijn ook in elke taal hetzelfde, in tegenstelling tot andere sneltoetsen.

Een toetsenbord voor linkshandigen is ook de oplossing niet want ook daar staat de winkey nog steeds aan de linkerkant net naast het numerieke gedeelte). Hmm...
Mijn toetsenborden hebben allemaal een dubbele winkey; links én rechts. En mijn numerieke pad zit rechts. Of mis ik nu iets :o.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk; dat is alleen voor Logitech-gebruikers.
Evenwel vind ik het niet handig want ik gebruik mijn scrollwiel liever om te scrollen dan om te flippen.
Setpoint vind ik overigens niet heel belastend. Wel is het zo dat Logitech voor elk apparaat software mee laat starten. Zo heb ik één programmabestand voor mijn muis en 4 voor mijn toetsenbord. Als je Logitech zijn gang laat gaan heb je er 7 voor je toetsenbord, 1 voor de muis, 7 voor je speakers, en 2 voor je webcam ;).

Flip 3D gebruik ik sowieso maar zelden. Voor zover je weet kun je de winkey-toewijzingen niet aanpassen. Ze zijn ook in elke taal hetzelfde, in tegenstelling tot andere sneltoetsen.

Mijn toetsenborden hebben allemaal een dubbele winkey; links én rechts. En mijn numerieke pad zit rechts. Of mis ik nu iets :o.
Ik heb de indruk dat XP_PC vandaag even wat minder scherp is........ ;) :D

vanzelfsprekend gebruik ik het scrollwieltje van de muis ook om te scrollen, maar om te kunnen scrollen rol ik met mijn vinger over het wieltje zodat het draait en om te kunnen schakelen tussen documenten druk ik het wieltje in

Het klopt als een zwerende vinger dat er twee Winkeys zitten op de meeste toetsenborden, alleen, slechts éénTabtoets en dáárvoor moet de muis worden losgelaten....................... (door linkshandigen of een soort van crossover / spagaatbeweging met de rechterhand maken en da's niet handig voor linkshandigen.

Héél scherp was XP_PC weer wel met de constatering over dat links zittende nummerieke toetsenbord......... ;) :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan