• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gebruiken gegevens uit gesloten werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

beernd

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Kan ik uit een excel werkblad, welke gesloten is, gegevens halen om te gebruiken in een ander werkblad. Het lukt mij wel als ik beide werkmappen geopend heb. Nu wil ik echter gegevens overnemen zonder dat ik telkens de werkmap hoef te openen. Deze formule gebruik ik nu:

='C:\[Gegevens voorblad.xls]Blad1'!N2:N6

Dit werkt dus mits ik gegevens voorblad.xls heb geopend, sluit ik hem dan zijn de gegevens weg.

In "principe" zou het moeten werken. bij mij werkt het tenminste gewoon
Kijk eens bij optie's voor excel -->Geavanceerd--> koppelingen naar andere documenten aanvinken

Laatst bewerkt:
Kan ik uit een excel werkblad, welke gesloten is, gegevens halen om te gebruiken in een ander werkblad. Het lukt mij wel als ik beide werkmappen geopend heb. Nu wil ik echter gegevens overnemen zonder dat ik telkens de werkmap hoef te openen. Deze formule gebruik ik nu:

='C:\[Gegevens voorblad.xls]Blad1'!N2:N6

Dit werkt dus mits ik gegevens voorblad.xls heb geopend, sluit ik hem dan zijn de gegevens weg.

Je zou code kunnen plaatsen bij ThisWorkbook zodat bij het openen van het bestand de gegevens van het andere bestand ophaalt zonder dat bestand te openen.

Code:
Range("A1:A5").FormulaArray = "='C:\[Gegevens voorblad.xls]Blad1'!R2C14:R6C14"

Bovenstaande code zet de gegevens van N2 t/m N6 in het bereik A1 t/m A5.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Thankyou, ik werk met excel 2007, kan het vinkje zoals jij hem omschrijft niet vinden

Hoi Roncancio,

Eeeeeeeh , dat is voor mij abacadabra, thisworkbook zegt mij even niets..........nog,
Zou je dat wat beter kunnen omschrijven?

Hoi Thankyou, ik werk met excel 2007, kan het vinkje zoals jij hem omschrijft niet vinden

Hier dan voor Excel 2007:

Officeknop>Opties voor Excel>Geavanceerd>Bij het berekenen van deze werkmap>Koppelingen naar andere documenten bijwerken>Aanvinken.

Mvg

Piet

Hoi Piet,
Ik vermoedde al zoiets, maar deze staat aangevinkt.

bedankt alvast

Hoi Roncancio,

Eeeeeeeh , dat is voor mij abacadabra, thisworkbook zegt mij even niets..........nog,
Zou je dat wat beter kunnen omschrijven?

Oké.

Ga naar tabblad Ontwikkelaars en vervolgens naar Visual Basic (óf Alt-F11).
Ga naar Beeld - Projectverkenner (óf Ctrl-R).
Dubbelklik op het project dat de naam heeft van het bestand waar je de gegevens wilt plaatsen.
Dubbelklik op ThisWorkbook.

Plaats onderstaande code in de ruimte ernaast.

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Range("A1:A5").FormulaArray = "='C:\[Gegevens voorblad.xls]Blad1'!R2C14:R6C14"
End Sub

Bovenstaande code wordt uitgevoerd als het bestand wordt geopend.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ben aan het klungelen geweest mar wil mij helaas niet lukken op deze manier.

even van voren af aan:

Heb een dossier genaamd voorblad, daar staan een aantal gegevens in die ik wil halen uit het dossier gegevens voorblad, een aantal dingen zijn dus aan elkaar gekoppeld.

Werk met lijstweergave welke ook gekoppeld zijn aan een aantal andere cellen.

Ik heb exact gedaan wat je gezegd heb echter ik zie steeds lege cellen staan.

even van voren af aan:

Heb een dossier genaamd voorblad, daar staan een aantal gegevens in die ik wil halen uit het dossier gegevens voorblad, een aantal dingen zijn dus aan elkaar gekoppeld.

Werk met lijstweergave welke ook gekoppeld zijn aan een aantal andere cellen.

Ik heb exact gedaan wat je gezegd heb echter ik zie steeds lege cellen staan.

Hmm, opmerkelijk.
Dus als je bijgevoegd bestand opent, dan krijg je nog steeds niets te zien.
In dat bestand heb ik de code op de juiste plek gezet en bij mij verschijnt wel degelijk de gegevens van Gegevens voorblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beernd,

Wat zou je er van zeggen als je eens een voorbeeldje plaatst. Dan kunnen we kijken wat er misgaat.

:D

Het is vreemd maar als ik jouw betsandje open (Roncanio), dan zie ik inderdaad ook wat verschijnen.

Voorbeeld heb ik bijgevoegd, enige uitleg:

Dat wat onder tab blad 1 staat is mijn werkblad en dat wat onder tab gegevens staat wil ik als aparte map op mijn pc hebben staan, alles enigzins aangepast ivm privacy.

Bijlagen

Het is vreemd maar als ik jouw betsandje open (Roncanio), dan zie ik inderdaad ook wat verschijnen.

Voorbeeld heb ik bijgevoegd, enige uitleg:

Dat wat onder tab blad 1 staat is mijn werkblad en dat wat onder tab gegevens staat wil ik als aparte map op mijn pc hebben staan, alles enigzins aangepast ivm privacy.

ALs ik het goed begrijp heb je een standaard formulier (in het voorbeeld Blad1) en een aantal bestanden zoals in Gegevens.
Door het invoeren van een bepaalde naam of nummer iod dienen de gegevens in celbereik N2:N6 van het betreffende bestand naar het standaardformulier gekopieerd te worden.

Dan zal de code flexibeler moeten worden.
Zonder in details te hoeven treden, dien ik wel te weten waar wat geplaatst moet worden om de code aan te passen.
Dus bijv.: N2 (Gegevens) in cel C4 (Blad1), etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

De gegevens staan eigenlijk goed, heb alleen de namen veranderd, veld C9 is alleen een draaitabel. Wat in veld C10/11 komt is ook een draaitabel, de velden, C12, E12 ( en in werkelijkheid, ook velden N,O,P12 en S12) zijn afhankelijk van wat er in veld C10?11 komt.

Hoi Roncancio,

De gegevens staan eigenlijk goed, heb alleen de namen veranderd, veld C9 is alleen een draaitabel. Wat in veld C10/11 komt is ook een draaitabel, de velden, C12, E12 ( en in werkelijkheid, ook velden N,O,P12 en S12) zijn afhankelijk van wat er in veld C10?11 komt.

Dan verwijs ik toch naar mijn vorige reactie.
Welke cellen moeten waar komen.

Als ik het namelijk goed begrijpt wordt een gedeelte van Blad1 ingevuld adhv cel C10:C11.
De overige gegevens staan in een ander bestand op een bepaalde plaats.
Zo heb ik dus begrepen. Als ik ernaast zit dan hoor ik het graag.

Ik hoef dus geen origineel bestand, maar een overzicht als:
Blad1 Gegevens
A1 N4
B4 N6
etc

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan