brandprogramma DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneken07

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
hallo iedereen.

Ik zou graag een filmpje op dvd branden. Het probleem is wel dat er een SRT-bestand moet als het ware bijgezet worden (dit is de ondertiteling). Met welk programma kan ik dit doen? Wel liefst een programma dat gratis is of waar een crack van bestaat.

grts

Daar zijn diverse mogelijkheden voor. Ik gebruik deze.

dat ga ik zeker eens proberen. en als ik nu een bestand heb waarvoor ik geen ondertiteling nodig heb (het staat er al onder). Met welk programma kan ik dan branden?

grts

Je bedoelt dat je een .avi hebt die je wilt ombouwen naar DVD bestanden?

@Dejerry,

Torrent link verwijderd, deze is tegen de voorwaarden van Helpmij. Daarnaast gebruik de knop "Reageer op vraag" in plaats van de "Quote" knop, als je direct reageert.

Met welk programma kan ik dan branden?grts
Lees svp even dit topic door en kijk naar mijn bericht van 17.13 uur.

Dat berichtje is van toepassing als je nu een .avi hebt die je wil omzetten naar DVD bestanden zodat de film op elke willekeurige huiskamerspeler kan worden afgespeeld.
Je hoeft alleen maar het handleidinkje te volgen en het komt goed.
Nero Vision Express is gratis te downloaden bij Nero. (voor licentiehouders van een normale Nero X.0 versie)

Lees svp even dit topic door en kijk naar mijn bericht van 17.13 uur.

Dat berichtje is van toepassing als je nu een .avi hebt die je wil omzetten naar DVD bestanden zodat de film op elke willekeurige huiskamerspeler kan worden afgespeeld.
Je hoeft alleen maar het handleidinkje te volgen en het komt goed.
Nero Vision Express is gratis te downloaden bij Nero. (voor licentiehouders van een normale Nero X.0 versie)

@Dejerry,

Torrent link verwijderd, deze is tegen de voorwaarden van Helpmij. Daarnaast gebruik de knop "Reageer op vraag" in plaats van de "Quote" knop, als je direct reageert.

Ik ga dit eens proberen op een filmpje. bedankt daarvoor, het lijkt duidelijk.

Nu zit ik nog met een ander probleem ;)
namelijk ik heb een film (apocalypto) en ik wil hem branden op een DVD zodat mijn nonkel die film kan bekijken. Nu is het probleem als volgt: het is een film van 122 minuten lang. deze overschrijdt dus net de limiet van een normale DVD.

Ik heb al eens naar de winkel geweest en gevraagd of ze DVD's verkopen die groter zijn maar ze hadden dat niet. Ik had een DVD ram gezien van 9 gb ofzo maar de verkoper zei dat dat mss wel niet zou werken.

Ik dacht ook al aan de kwaliteit verminderen maar dit mag niet te slecht worden vind ik. en er moet nog een SRT-bestand bij ook.

enige suggesties ??

grts

1. die verkoper l*lt uit zijn nek. DVD9 is gewoon (redelijk) verkrijgbaar. Jij had dat dus goed gezien! (die DVD ram)

2. jij schrijft dat íe 'net' niet past. Dan kun je met een gerust hart het ding iets kleiner laten maken door Shrink, daar ga je helemaal niets van merken en vervolgens op een normale DVD5 branden. Een .srt gaat de DVD niet schokend groter maken, een gemiddeld .SRT'tje is 30 tot 90 Kb. (Al zou de .srt 10x zo groot zijn, dus ongeveer 1 MB, dan nóg maakt dat voor de totale grootte van de DVD geen tierelier uit. Een .SRT van 1 MB, dan kom je al aardig in de buurt van een zondagspreek van de één of andere dominee die lang, érg lang preekt)
Voor alle zekerheid: hoe groot is de map video_TS in MB's?

Laatst bewerkt:
1. die verkoper l*lt uit zijn nek. DVD9 is gewoon (redelijk) verkrijgbaar. Jij had dat dus goed gezien! (die DVD ram)

2. jij schrijft dat íe 'net' niet past. Dan kun je met een gerust hart het ding iets kleiner laten maken door Shrink, daar ga je helemaal niets van merken en vervolgens op een normale DVD5 branden. Een .srt gaat de DVD niet schokend groter maken, een gemiddeld .SRT'tje is 30 tot 90 Kb. (Al zou de .srt 10x zo groot zijn, dus ongeveer 1 MB, dan nóg maakt dat voor de totale grootte van de DVD geen tierelier uit. Een .SRT van 1 MB, dan kom je al aardig in de buurt van een zondagspreek van de één of andere dominee die lang, érg lang preekt)
Voor alle zekerheid: hoe groot is de map video_TS in MB's?

het gaat over avi-file dus ik heb geen idee hoe ik tot een video_TS moet komen. mijn avi-file is 1.25 Gb groot. De film is 132 minuten lang (ik dacht dat het 122 was maar dus 2u en 12 min) en op een DVDR staat dat er maar 120 minuten op geraken maar 4.74 Gb. Ik rekende op het aantal minuten die erop staan, of moet ik toch naar de capaciteit kijken?

Ik had het nog niet geprobeerd om erop te branden.

Nee, bouw 'm eerst maar eens om naar DVD files.
Heb je Nero op je systeem staan?

Nee, maar zijn zoveel tools die een .avi naar DVD om kunnen zetten.
Typ in Google maar eens

avi to DVD

en kijk wat je terugrkijgt.

Nee, maar zijn zoveel tools die een .avi naar DVD om kunnen zetten.
Typ in Google maar eens

avi to DVD

en kijk wat je terugrkijgt.

Ik heb nero nu, hoe kan ik daarin van avi naar DVD gaan?
En kun je met Nero ook SRT-bestanden toevoegen aan je film zodat je ondertiteling krijgt? Je had eerder al een methode gegeven maar die lijkt zo complex.

grts

Wat de ondertiteling betreft ken ik alleen de methode. Wat .avi omzetten naar DVD betreft, moet je Nero Vison Express starten.

Daar zijn diverse mogelijkheden voor. Ik gebruik deze.

ik ga deze mogelijkheid eens proberen. Maar ik moest zeker eerst mijn AVI naar DVD omzetten? want in dat stappenplan spreken ze over rippen van de DVD maar dat is bij niet nodig natuurlijk.

grts

Wat de ondertiteling betreft ken ik alleen de methode. Wat .avi omzetten naar DVD betreft, moet je Nero Vison Express starten.

maar als ik nero vision expres opstart open. Allez hoe moet ik het zeggen, hij vraagt niet eerst van of hij dit moet omzetten, hij begint de film gewoon spontaan te branden op de DVD

grts

Start Vision Express,
-kies voor het maken van een DVD,
-dan Video DVD,
-rechts in het scherm : 'Videobestanden toevoegen'
-in het schermpje dat verschijnt surf je naar de .avi
-alle popups die verschijnen negeer je / klik je weg / door, het zijn opties voor gevorderden
-aan het eind kun je kiezen voor het branden naar een map op de hdd of rechtstreeks naar een DVD
-Als je je keuze hebt gemaakt start het proces. Dit duurt 30 minuten tot 3 uren (afhankelijk van de processorsnelheid van je pc)

Start Vision Express,
-kies voor het maken van een DVD,
-dan Video DVD,
-rechts in het scherm : 'Videobestanden toevoegen'
-in het schermpje dat verschijnt surf je naar de .avi
-alle popups die verschijnen negeer je / klik je weg / door, het zijn opties voor gevorderden
-aan het eind kun je kiezen voor het branden naar een map op de hdd of rechtstreeks naar een DVD
-Als je je keuze hebt gemaakt start het proces. Dit duurt 30 minuten tot 3 uren (afhankelijk van de processorsnelheid van je pc)

i see.
ik had dat knopje niet zien staan.

thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan