• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren vs zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankamstel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
Goeiedag,

Ik ga volgend jaar een voetbaltoto opzetten en wil de data invoeren dmv excel. Heb al een soort van oefenbestandje gemaakt, maar het sorteren van de stand lukt me nog niet helemaal. Ik wil namelijk dat de namen in de stand corresponderen met het gehaalde aantal punten. Dit zou moeten met horizontaal of verticaal zoeken, maar het lukt me nog niet. Om ex aequo's te verkomen heb ik trouwens aan de som van de gehaalde punten een heel klein getal toegevoegd. Ik hoop dat een van jullie me kan helpen. Het bestand is hieronder toegevoegd.

MVG Frank

Bijlagen

Goedemorgen Frankamstel,

Welkom op dit Forum.

Als ik jouw vraag goed begrepen heb zouden de namen van de deelnemers aan de lotto op de juiste volgorde gezet moeten worden. Het punten aantal zet je al aflopend neer met de "=Grootste()" formule en de namen zou je hierbij op kunnen zoeken met bijvoorbeeld de volgende formule " =INDEX(C1:G1;;VERGELIJKEN(C9;C6:G6)) "
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Martin

Bedankt,

ik ben al iets verder... alleen geeft hij nu bij de 3e een voor mij onverklaarbare foutmelding... zie toegevoegde document.

Bijlagen

Als je de bereiken aanpast van C:G naar C:I werkt ook de laatste

Martin

@ martin
Als je de bereiken aanpast van C:G naar C:I werkt ook de laatste
Wat is de logica van die handeling?
Want zo werkt hij nl nog steeds niet.
Code:
=INDEX($C$1:$G$1;;MATCH(C9;$C$6:$G$6;0))
Deze heb ik getest en werkt wel.

@ Willem,

MATCH is de engelse benaming van VERGELIJKEN, daarom snap ik niet dat hij een foutmelding gaf. Idee?

Martin

@ Frankamstel,
Vraag nog op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan