Probleem met updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

OneHeadlight

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Sinds een tijdje weigert mijn computer nog windows updates te doen.
Elke keer krijg ik daar dezelfde foutcode, namelijk: 80070002.

Ik heb al een aantal keren de aanwijzingen in Windows Help en van verschillende sites opgevolgd, maar de code blijft komen.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt.

Sinds een tijdje weigert mijn computer nog windows updates te doen.
Elke keer krijg ik daar dezelfde foutcode, namelijk: 80070002.

Ik heb al een aantal keren de aanwijzingen in Windows Help en van verschillende sites opgevolgd, maar de code blijft komen.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt.

Windows Update: fout 80070002

Van toepassing op alle edities van Windows Vista.
Welke editie van Windows Vista gebruik ik?
Wanneer fout 80070002 van Windows Update wordt weergegeven terwijl er op updates wordt gecontroleerd, moet u de tijdelijke updatebestanden verwijderen die door Windows worden gebruikt om updates voor uw computer te identificeren. Als u de tijdelijke bestanden wilt verwijderen, stopt u de Windows Update-service, verwijdert u de tijdelijke updatebestanden, start u de Windows Update-service opnieuw en controleert u nogmaals op Windows-updates.
Alles verbergen

De Windows Update-service stoppen

U kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.
1.
U kunt Systeembeheer als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Systeembeheer.
2.
Dubbelklik op Services. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
3.
Klik met de rechtermuisknop op de service Windows Update en klik vervolgens op Stoppen.

Tijdelijke updatebestanden verwijderen

1.
U kunt Computer als volgt openen: klik op de knop Start en klik vervolgens op Computer.
2.
Dubbelklik op de lokale vaste schijf waarop Windows is geïnstalleerd (meestal station C).
3.
Dubbelklik op de map Windows en dubbelklik vervolgens op de map SoftwareDistribution.
4.
Dubbelklik op de map DataStore om deze te openen en verwijder alle mappen en bestanden in de map. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
5.
Klik op de knop Vorige. Dubbelklik in de map SoftwareDistribution op de map Download om deze te openen en verwijder alle bestanden in de map. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

bron: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/c5f4d9e0-3eb6-426b-8118-0cedf489a75f1043.mspx

gt. jerry

en mocht dat niet helpen dan krijg je in dit specifieke geval (zeldzame!!!) gratis hulp van een Microsoft technicus, Klik
Je wordt binnen 24 uur geholpen.

Let op! Je probleem mag alleen gaan over problemen met Windows updates en niet over welk ander probleem dan ook, anders stopt de hulp van Microsoft.

Laatst bewerkt:
Windows Update: fout 80070002

Van toepassing op alle edities van Windows Vista.
Welke editie van Windows Vista gebruik ik?
Wanneer fout 80070002 van Windows Update wordt weergegeven terwijl er op updates wordt gecontroleerd, moet u de tijdelijke updatebestanden verwijderen die door Windows worden gebruikt om updates voor uw computer te identificeren. Als u de tijdelijke bestanden wilt verwijderen, stopt u de Windows Update-service, verwijdert u de tijdelijke updatebestanden, start u de Windows Update-service opnieuw en controleert u nogmaals op Windows-updates.
Alles verbergen

De Windows Update-service stoppen

U kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.
1.
U kunt Systeembeheer als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Systeembeheer.
2.
Dubbelklik op Services. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
3.
Klik met de rechtermuisknop op de service Windows Update en klik vervolgens op Stoppen.

Tijdelijke updatebestanden verwijderen

1.
U kunt Computer als volgt openen: klik op de knop Start en klik vervolgens op Computer.
2.
Dubbelklik op de lokale vaste schijf waarop Windows is geïnstalleerd (meestal station C).
3.
Dubbelklik op de map Windows en dubbelklik vervolgens op de map SoftwareDistribution.
4.
Dubbelklik op de map DataStore om deze te openen en verwijder alle mappen en bestanden in de map. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
5.
Klik op de knop Vorige. Dubbelklik in de map SoftwareDistribution op de map Download om deze te openen en verwijder alle bestanden in de map. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

bron: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/c5f4d9e0-3eb6-426b-8118-0cedf489a75f1043.mspx

gt. jerry

Bedankt, maar dat heb ik dus helaas al enkele keren geprobeerd en het had geen effect.

en mocht dat niet helpen dan krijg je in dit specifieke geval (zeldzame!!!) gratis hulp van een Microsoft technicus, Klik
Je wordt binnen 24 uur geholpen.

Let op! Je probleem mag alleen gaan over problemen met Windows updates en niet over welk ander probleem dan ook, anders stopt de hulp van Microsoft.

Dat zal ik dan maar eens proberen, bedankt voor de tip! ^^

jah ik weet het dit topic is al verouderd maar ik vind toch dat mensen dit moeten weten.

zelf heb ik al met meerdere pc's hier hetzelfde probleem gehad met de updates en ben later ook op de gratis hulp van microsoft gestuit. de hulp was goed en de reacties waren snel en nuttig helaas wisten de mensen op de helpdesk bij microsoft ook niet wat er aan te doen viel en was er na een week vanalles proberen als enige oplossing het opnieuw installeren van windows naar boven gekomen...

overigens voor de mensen die ook gebruik willen maken van de gratis helpdesk van microsoft geef aub aan dat het om een particuliere pc gaat en dat dat ding niet in een bedrijfsomgeving staat anders gaan ze heel moeilijk doen.

Het heeft nog een tijdje geduurd omdat ik druk was met andere dingen, maar mijn probleem is opgelost.

Ik heb de hulp van van Microsoft ingeroepen via de link in de post van Pasja en dat heeft geholpen.

Bedankt voor jullie advies!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan