• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 case VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Ik heb hier een stukje van een code die i heb gemaakt (ik weet het, dit zal ongetwijfeld korter/beter kunnen.. maar ik ben slechts een beginner)

het gaat als volgt; op een bepaald moment in mijn sub wil ik 2 voorwaarden combineren..
als de waarde van G8 kleiner is dan p*12 , dan moet de code gewoon doorgaan..
indien de waarde van G8 groter of gelijk is dan p*12 , dan moet afhankelijk van de waarde van de variabele "taal" die gedefinieerd is , een engelse al dan niet een nederlandse error komen en moet het volledige script gestopt worden. dit lukt mij nog niet..

Code:
Select Case Range("G8").Value
*hier komt code voor*

Case Is < p * 12
[hier moet een code staan die alles laat verder gaan vanaf punt [COLOR="red"]X[/COLOR])

Case Is >= p * 12
Select Case taal
Case "Nederlands"

MsgBox "Nederlandstalige error"[COLOR="blue"] + STOPPEN VAN DE SUB[/COLOR]

Case "English"
MsgBox "Engelstalige error"  [COLOR="blue"] + STOPPEN VAN DE SUB[/COLOR]

End Select

End Select
[COLOR="Red"]
X
*hier gaat de code verder[/COLOR]*

kan iemand mij hier uit helpen?
alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een stukje van een code die i heb gemaakt (ik weet het, dit zal ongetwijfeld korter/beter kunnen.. maar ik ben slechts een beginner)

het gaat als volgt; op een bepaald moment in mijn sub wil ik 2 voorwaarden combineren..
als de waarde van G8 kleiner is dan p*12 , dan moet de code gewoon doorgaan..