• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controle op invoergegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim Kuiper

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Mijn vraag is het volgende hoe kan ik in een optelling die ik gemaakt heb controleren of de gevens die ik ingevoerd heb door middel van een code kan controleren?
Het gaat om het volgende:

A2=datum/B2=Naam/C2= Totaal bedrag betaald/D2= Controlenummer.
E2 t/m L2= is uitsplitsing van totaal bedrag
M2=de optelling van E2 t/m L2.

Nu moet M2 het zelfde zijn als C2 Kan dat in een formule gezet worden zodat ik geen fout meer maak met het verkeerd invullen, dit komt wel eens voor kom er dan wel uit door de bedragen in de rij C en M te vergelijken maar het moet toch makkelijker gaan, of vraag ik te veel?
Wie kan mij hierbij helpen ik ben al even bezig geweest met als/dan maar kom daar niet uit.
Met vriendelijke groet,
Wim

Beste Wim Kuiper ;)

Zet de volgende formule ergens:

Code:
=ALS(M2=C2;"OK";"NOK")

Groetjes Danny. :thumb:

2 mogelijkheden

Ik zou werken met voorwaardelijke opmaak of anders een Als formule gebruiken. Kijk maar in mijn voorbeeld.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zou werken met voorwaardelijke opmaak of anders een Als formule gebruiken. Kijk maar in mijn voorbeeld.

:thumb:

Bedankt voor de formule, bespaard me een heleboel uitzoekerij,
Nogmaals bedankt en het werkt als een.....
\met vriendelijke groet,

Wim:thumb::thumb::thumb:

Beste Wim Kuiper ;)

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan