• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factureren met (Verkoopfactuur5 MS) VBA probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Asir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Asir

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,

Ik heb afgelopen tijd met het bestand van microsoft gestoeid (verkoopfactuur5)

Ik heb het dusdanig aangepast dat het voldoet aan mij eisen (een factuur programma voor een garage bedrijf van een kennis)
Maar nu ik bijna klaar ben met het bestand krijg ik elke keer foutmeldingen van VBA (compileerfout)
Ik heb het bestand bijgevoegd (iets veel weggeknipt ivm de bestands groote (upload limiet)
Ik heb alles nagekeken, ook andere factuur bestanden voor andere vrienden (die werken allen wel), maar kan de fout niet ontdekken? Ik moet erij vermelden dat mijn VBA kennis echt minimaal is.

Mocht niemand mij kunnen helpen met deze bestand, hebben jullie anders tips/bestanden die soortgelijke functies ondersteunen??

alvast bedankt

Bijlagen

Asir,

Ik weet niet wat er bij je fout gaat maar als op Opslaan en Printen klikt gaat het goed.
Trouwens ik wist niet dat er in een Diesel motor ook Bogies zaten. (nieuw soort motor):D

Asir,

Ik weet niet wat er bij je fout gaat maar als op Opslaan en Printen klikt gaat het goed.
Trouwens ik wist niet dat er in een Diesel motor ook Bogies zaten. (nieuw soort motor):D

LOL... iddd

Dit is een voorbeeld database ;)

Maar om terug te komen op je constatering. Als ik dus op de knop (Macro) Factuur boeken & afdrukken druk, dan krijg ik gelijk de VBA scherm met de mededeling compileerfout, en daarin de mededeling dat het geen project en bibliotheek kan vinden:

Public Sub LeesFactuurnummer()
pad$ = Application.DefaultFilePath
controle = Dir(pad$ + "\FactuurNummer.txt")
If controle = "" Then
FactuurNummer1 = "1000"
Call Bewaarfactuurnummer
End If
Open pad$ + "\Factuurnummer.txt" For Input As #10
Input #10, FactuurNummer1
Close #10
End Sub

Zo ziet het er ongeveer uit.. waarbij de oranje kleur geel is in VBA uit..

Asir,

Dit is een voorbeeld database
Dat begreep ik wel.

Als ik op die knop klikt maakt hij een nieuwe file aan en dat zonder fout melding.
Kan het niet aan de versie van Excel liggen?
Ik gebruik 2007.

Sorry, ik kan je dus niet verder helpen omdat het bij mij niet fout gaat.
Staat het analysis toolkit wel aan of heeft dat er niets mee te maken? Ik hoop dat ik het goed geschreven heb (zal wel niet)

Laatst bewerkt:
Asir,

Dat begreep ik wel.

Als ik op die knop klikt maakt hij een nieuwe file aan en dat zonder fout melding.
Kan het niet aan de versie van Excel liggen?
Ik gebruik 2007.

Sorry, ik kan je dus niet verder helpen omdat het bij mij niet fout gaat.
Staat het analysis toolkit wel aan of heeft dat er niets mee te maken? Ik hoop dat ik het goed geschreven heb (zal wel niet)

Hmmm, mischien is dan idd een goed idee, nieuwe install van excel en/of 2007 erop.. ik zal kijken wat het dan werkt.. alvast bedankt voor je tijd en moeite..

Factuur enz

Hallo Asir,

Ik heb er niet zoveel verstand van maar kijk eens onder de Visual Basic Editor en selecteer extra > verwijzingen.
Hier staat aangegeven welke referentie ontbreken. Deze moet je dan aanvinken, soms heb ik weleens een vinkje uit moeten zetten. In jouw bestand heb ik ook een vinkje uitgezet en ik kreeg niet meer de foutmelding.

Groet

Dirk

Hallo Asir,

Ik heb er niet zoveel verstand van maar kijk eens onder de Visual Basic Editor en selecteer extra > verwijzingen.
Hier staat aangegeven welke referentie ontbreken. Deze moet je dan aanvinken, soms heb ik weleens een vinkje uit moeten zetten. In jouw bestand heb ik ook een vinkje uitgezet en ik kreeg niet meer de foutmelding.

Groet

Dirk

:thumb: Dankjewel Dirk dit was precies wat het probleem was. Ik had de office pakket niet compleet geinstaleerd waardoor een onderdeel (mircrosoft calender control / mccal.ocx) miste in windows onder system32. Thx!!! probleem opgelost!!!

Groetjes Asir.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan