Nieuwe Laptop..

• Onderwerp starter Onderwerp starter DoRcO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat wat meer40 jou gisteren in zijn bericht van 17.25 uur adviseerde ;) :D helemaal zo'n gek plan nog niet is. Ik heb op de Wehkampsite zo links en rechts wat laptopjes bekeken en deze komt er toch best wel héél aardig uit.

Als ik dan ook nog de 34% korting er vanaf haal, dat gaat die machine jou maar een € 660,-- kosten en dan denk ik dat je een héél aardige machine hebt.

Wat je vraag / opmerking over de 9600GT betreft: ik weet niet hoe het met je hoofdrekenvaardigheden zit, maar reken met mij mee:
Nvida op 44
Raedon op 54

44 / 4 = 11.
44 + 11 = 55.

Het getal 4 in bovenstaand sommetje staat voor 25% en een videokaart die 25% procent beter presteert dan de ander, presteert fórs beter. (Als jij vanaf volgende maand 25% meer geld te besteden hebt dan voorheen, word ook jij érg vrolijk.............. -denk ik-?)
Ik zou dus geen seconde twijfelen.................

Ik ga die eerste Acer en de machine die meer40 jou adviseerde eens puntje voor puntje vergelijken, je hoort binnen een half uur meer.

oh sorry ik dacht dat meer40 een typ fout was :) (15:25)
maar je bedoelt de user, k thnx ik ga het eens bekijken.

Iedereen die nog wat nodig is :)
denk aan de aanbieding van wehkamp dit weekend :) TIP** :P

EDIT:

ik vind het wel jammer dat deze wit is, geen HDMI out en fingerprint optie heeft...

Laatst bewerkt:
Rood is 'slechter, blauw is 'beter'.

Hoezo geen HDMI ?

[edit] ik zie net de HP ook nog eens een keer een betere accu heeft
Let ook op de overige kleine verschillen zoals LightScribe en geluidschip) [end edit]

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik vind het heel jammer dat deze zwart is,
zou iemand de specs van deze laptop ook kunnen vinden op een laptop (wehkamp)

De Acer draagt hierbij ook een 17,3 Inch
uitbreiden van geheugen (nu 4 GB) in een laptop zal ook wel niet nodig zijn.
De resolutie is hetzelfde als de HP 1600 x 900
en ook het grafische gehuegen zijn op dedicated bij te voegen
"grafisch geheugen: 1024 Mb of dedicated DDR2 VRAM"

die heb ik van de wehkamp site bij elkaar gesteld

Acer AS 7738G-744G100MN laptop
Acer AS 7738G-744G100MN De uitstekende basisfuncties zoals 1 Tb harde schijf en 4 Gb geheugen gecombineerd met een geweldige beeld- en geluidskwaliteit maken de Acer Aspire 7738G-744G100MN - 17,3" TFT scherm - tot een regelrecht multimediawonder. Acer's CrystalBrite-technologie en Dolby®8-optimized surroundsoundsysteem met twee geïntegreerde stereospeakers zorgen voor dé ultieme geluidservaring met deze laptop.

Specificaties:
- merk processor: INTEL®
- type processor: Intel® CoreTM2 Duo processor Penryn/ 7450
- kloksnelheid: 2.GHz
- cache geheugen: 3 Mb L2 cache
- bussnelheid: 1066 MHz
- geheugen: 4 Gb DDR3 RAM (2x 2 Gb)
- scherm: 17,3" TFT High Definition CineCrystal
- breedbeeldscherm
- resolutie: 1600 x 900
- grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT130M 1024 Mb DDR2
- grafisch geheugen: 1024 Mb of dedicated DDR2 VRAM

Opslagmedia
- harddisk: 1 Tb (2x 500 Gb 5400 rpm)
- optische drive: Super Multi DVD-rw dubbellaags
- kaartlezer: 5-in-1 kaartlezer

Voorzieningen
- Dolby®8-optimized surroundsoundsysteem met twee geïntegreerde stereospeakers
- accu: 6-cell Li-Ion batterij
- webcam: 1.0 Mp CrystalEye webcam
- modem: 56K modem

Aansluitingen
- Wifi Intel® WiFi Link 5100/ 5300 (dual band quad mode 802.11a/b/g/Draft-N) Wi-Fi certified® netwerkconnectie, featuring MIMO technologie, Acer -SignalUpTM ondersteunend met NplifyTM2 draadloze technologie
- Fast Infrared
- HDMI
- FingerPrint
- USB poorten: 4x USB 2.0 poorten

Software
- besturingssyteem: Microsoft® Windows® VistaTM Home Premium 32bits
- overige software: WorksTM 8.5 + OfficeTM Home & Student 2007 (60 dagen proefversie)

Afmetingen en gewicht
- afmeting (hxdxh): 410x286x35/41.5 mm
- gewicht: 3.25 kg

zou deze HP laptop met dezelfde specs in zwart te verkrijgen zijn?
of 1 die heel dicht in de buurt van deze specs zit?

Wat zou het verschil tussen een 6-cell en een 8-cell batterij zijn, qua accu duur?

Mvg,
(@ Pasja, bedankt dat je me zo goed helpt:thumb:)

Ik bedoelde eigenlijk meer deze tekst:
?

Ik bedoelde eigenlijk meer deze tekst:
?

die heb ik van die website ZELF samen gesteld...

de acer heeft ook 1066 Hz d8 iik

EDIT ik heb hier ook nog een Sony gezien met een 5650 :)
hier

EDIT2 : hier ook nog een HP ook met een 5650
hier

Laatst bewerkt:
Ok, nu vat ik 'm, alleen:

kijk bijv. eens zeer kritisch naar de videokaart, dát nu is bij laptopjes vaak hét zwakkere punt en met die Raedon erin doe je een relatieve dijk van een aankoop.
Punt is mogelijk dat ik 'anders' naar de laptops kijk dan dat jij dat doet.
Ik meen o.a. uit jouw reacties te begrijpen dat (laat ik het oneerbiedig noemen) toeters en bellen ook wel aardig zijn.
Ik ga voor de brute basiskracht van een laptop en die bestaat voor mij uit:

processor, videokaart en geheugen. Op 2 van die 3 punten scoren ze gelijk, op 1 punt scoort de HP 25% hoger, dát zou voor mij doorslaggevend zijn.

In de dag dagelijkse praktijk zullen de verschillen niets eens merkbaar zijn denk ik (als je ze niet naast elkaar meemaakt), dus als een aantal (in mijn ogen) bijzaken voor jou zwaar wegen, dan zou ik die Acer nemen (eventueel die door jou zelf geplaatste)

Maar houd in je achterhoofd dat bij een laptop videokaarten de zwakke schakels zijn en hoe sneller / beter die standaard aanwezig is, hoe meer plezier je met het doen van een game ervan zal hebben.

Ik kan voor jou niet beslissen wat jij allemaal zwaar of zwaarder laat wegen. Heb het er eens over met iemand die jou goed kent en die kennis heeft van pc's. Misschien geeft hij / zij jou het doorslaggevende advies wat in jouw persoonlijke situatie de handigste keuze is.

Wat kleur betreft : al zou íe pimpelpaars zijn, mij zou het niet boeien, ik ga voor de beste specs.

Vlak het BlueTooth gebeuren ook niet uit !!! Wat te denken van fotootjes die met een mobieltje zijn gemaakt en even snel overgepompt worden, wat te denken van agendabeheer middels bluetooth, wat te denken van muziek middels bluetooth overpompen?

Laatst bewerkt:
hmm, ja ik snap wat je zegt, ik doe ook echt wat met waar jij het over hebt,
alleen heb ik eerder een witte laptop hier gehad (niet van mezelf) en die was best snel smeerig en ik vond hem niet echt mooi,,

aanezien ik deze laptop o.a. voor school zaken moet gebruiken en dus deze vaak mee moet nemen denk ik dat pimpel paars ook niet "high-end" is xD

zou je een de HP Pavilion dv7-2080 met de HP Pavilion dv7-2070ed willen vergelijken.
ik zie hier weinig vershillen aan en de 2070 is wel zwart..

ik vind de 'toeters en bellen' leuk als ze er bij zitten, maar inderdaad is de 3 eenheid RAM, processor en videokaart het belangrijkst....

Mvg,

Komt 'ie.....................

Aangezien ik verwacht dat je gaat vragen wat het voordeel van eSata t.o.v. bijv. USB is : Klik
Aangezien ik ook verwacht dat je gaat vragen wat het verschil tussen de twee processors is : relatief weinig maar de Pentium is net even trager dan de Core 2 óndanks dezelfde kloksnelheid.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik heb ook best verstand van hardware hoor :)
ik heb eigen pc gebouwd,
maar dan met Nvidia Geforce & AMD
nooit verdiept in Iintel en ATI

ik weet dat eSATA voor o.a. HDD's gebruikt word, en dat dit velen malen sneller is..

ik heb alle plus punten even samen gevat, dan blijven er 2 over,
de

HP pavilion dv7-2070
Deze is zwart
en beschikt over een extra eSata aansluiting ten opzichte van de 2080
verder lijkt mij alles gelijk...

HP pavilion dv7-2080
deze beschikt over een Apparte videochip,
ik weet niet of dit voor-, of nadelig is...

Dan zit ik nog met de processor
De HP Pavilion dv7-2070 heeft een Intel Pentium Dual-Core
De HP Pavilion dv7-2080 heeft een Intel Core 2 Duo

Sony Vaio VGN-FW41E/H.NL3
Hier kan ik bijna geen gegevens over vinden?
dus kan ik deze ook niet vergelijken...

ik heb geen idee welke beter is,
toch lijkt mij Core wel nieuwe als het oude Pentium
maar geeft dit zoveel verschil in prestatie, dat ik de eSata ervoor moet weg denken?

Groetjes Remco

Laatst bewerkt:
..... maar geeft dit zoveel verschil in prestatie, dat ik de eSata ervoor moet weg denken?
...

Geeft het zoveel verschil? zo niet dan ga ik waarschijnlijk voor de 2070..

De Sony Vaio beschikt ook nog over een Blue ray, die uiteraard ook alle DVD formaten ondersteund als DL etc.. heb ik net gelezen
+ grafische geheugen = 1530 Mb met 512 Mb toegewezen

Wehkamp zei:
Sony Vaio VGN-FW41E/H.NL3 laptop
Sony Vaio VGN-FW41E/H.NL3 Een high power entertainment laptop! Met deze VAIO VGN-FW41E/H.NL3 van Sony kun je Blu-ray disks lezen, en dat is wat je noemt de púre uitdaging van High Definition entertainment. Deze laptop beschikt over een grote geheugenopslag (4 Gb) zodat je voldoende ruimte hebt voor al je bestanden, een LCD scherm (met 16:9 aspect ratio en een resolutie van 1600x900 voor een nog mooiere weergave van games en films) en héél veel gratis VAIO entertainment software.

Specificaties:
- Intel Centrino processor technologie
- Mobile Intel PM45 Express chipset
- Intel Core2 Duo processor T6400, ondersteunt Enhanced Intel SpeedStep Technology
- 2 GHz processorsnelheid
- 800 MHz frontside bus
- 4 Gb DDR2 SDRAM intern geheugen (2x 2048 Mb)
- 800 MHz geheugensnelheid
- 16,4" X-black LCD WXGA++ (1600x900) scherm
- resolutie: 1600x900
- contrastverhouding: 16:9
- grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 4650
- grafisch geheugen: 1530 Mb met 512 Mb GDDR3 toegewezen videogeheugen

Opslagmedia
- 500 Gb Serial ATA harddisk (5400 rpm)
- optische drive: Blu-ray disk combo drive (reader) BD-ROM / DVD+-r(w)/+-r dual layer/RAM

Voorzieningen
- VGP-BPS13S lithium-ion accu
- V92/V.90 modem
- Wireless LAN max. date rate: 300 (RX)/ 150 (TX) Mbps
- Wireless LAN Range: max. 100 m
- Wireless LAN type: 802.11a/b/g/Draft n
- Bluetooth 2.1 + EDR (10 m bereik)
- Ethernet netwerk: 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T
- 1.3 megapixel webcam

Aansluitingen
- 4 pin i.LINKTM (IEEE1394), 400 Mbps
- DC in
- Memory Stick slot: Memory Stick Std / Duo, Memory Stick PRO Std / Duo, high speed data transfer
- SD card slot
- audio uit: stereo hoofdtelefoon/speakers jack
- microfoonaansluiting
- RJ-11 direct poort (modem)
- RJ-45 direct poort (netwerk)
- 3x USB poorten
- VGA connector voor monitor
- Express Card (34 mm)
- TV ou: HDMI

Software
Windows Vista Home Premium met Service Pack 1, Me&My VAIO, VAIO Music Box, Windows Media Player 11, SonicStage Mastering Studio 2.5, Picture Motion Browser, VAIO Content Importer / Exporter, WinDVD BD 8 voor VAIO, VAIO Movie Story, Adobe Premiere Elements 7 , Picture Motion Browser, VAIO Movie Story, Adobe Photoshop Elements 7, Easy Media Creator 10, Click to Disc/Editor, VAIO Media Plus, Adobe Reader 9, Microsoft Office Trial 2007 (60 dagen Try & Buy), McAfee Internet Security Suite (met 60 dagen gratis virus updates), VAIO Recovery Utility 2.6 - HDD recovery (hidden partition), Google software package

Afmeting en gewicht
- hxbxd: 29/27x384x261 mm
- gewicht: 3.1 kg

;) Je maakt het jezelf steeds lastiger. ;)

Het dedicated videogeheugen van deze Sony is 'slechts' 512 MB terwijl het bij de andere twee 1 giga is.
Waarom zou je nu en de komende 1 a 2 jaar een Blue Ray speler willen hebben, ik heb nog geen schokkende toenemende belangstelling voor BlueRay gezien?

Laatst bewerkt:
De L1 cache van de 2070 is kleiner dan die van de 2080 (da's de reden voor de naam Pentium....... en de Core 2 duo............, maar de verschillen zijn niet zo wereldschokkend dat je van die 2070 spijt zal gaan krijgen. Vanwaar de voorkeur voor de 2070? Kleur ?

Laatst bewerkt:
dan zal ik vast en zeker voor de 2070 gaan:)

scheelt dit cashe geheugen erg?
en wat doet het cashe geheugen?
(ik neem aan dat je het over de cashe van de processor hebt)

Laatst bewerkt:
heb m'n vorige bericht even aangepast :)

en je bedoel een berichtje van hoe hij bevalt etc :)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan