Laptop gaat niet meer in slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

falc0w

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hallo,

Als ik op de knop slaapstand druk van mijn laptop dan gaat het beeld uit en vervolgens gaat hij niet in slaapstand.

Het scherm van de laptop gaat eerst uit, vervolgens hoor ik een geluidje en staat hij weer bij het inlog scherm van gebruikers.

Ik gebruik windows vista.
Wie kan mij helpen :)?

Energiebeheer heb ik al gecheckt alles staat goed, ook met het sluiten van het beeldscherm met de instellingen dat hiij dan op slaapstand gaat werkt niet.

Ik heb gekeken en het heeft niet geholpen :(

Bij het opstarten krijg ik ook telkens deze 2 meldingen, ik weet niet wat die betekenen maar misschien hebben ze er meet te maken. :eek:

rlidc7.jpg

Scan is afgelopen dit is resultaat:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.37
Database versie: 2254
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

9-6-2009 19:25:10
mbam-log-2009-06-09 (19-25-10).txt

Scan type: Volledige Scan (C:\|)
Objecten gescand: 153709
Verstreken tijd: 2 hour(s), 50 minute(s), 50 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Het probleem is dus eigenlijk: me laptop vegrendeld in plaats van dat hij in slaapstand gaat, tenminste het beeldscherm blijft zwart en hij blijft als het ware hangen. Als ik de muis beweeg zit ik bij het inlog scherm.

Hij als het ware dus niet de volgende stap van dat hij uit moet gaan, in slaapstand dus.

Ik klik op knopje slaapstand, laptop beeld gaat zwart, laptop blijft aan op zwart scherm, ik tik tegen de muis of toetsenbord en inlogscherm verschijnt. Het gene wat ik dus krijg als ik me laptop uit slaapstand haal.

Wat ook zou kunnen is dat er USB hardware aan je laptop verbonden is. Deze willen ook nog wel eens de laptop weer uit de slaapstand halen.

Stel je hebt een USB muis dan naar apparaatbeheer gaan en daar de muis opzoeken en erop dubbelklikken.

Ga naar tabblad energiebeheer en zet het vinkje uit bij Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen

Mocht je meer USB apparaten aan de laptop hebben verbonden check deze dan ook even via apparaatbeheer of deze een energiebeheer tab hebben en zo ja deze ook uitzetten.

Probeer dit ook even
Configuratiescherm
Energiebesparing
De schema-instellingen wijzigen
Geavanceerde energie-instellingen wijzigen
Multi-media instellingen kruisje aanklikken
Wanneer media worden gedeeld
Instelling
Kiezen uit de 3 opties, de optie, slaapstand kan worden ingeschakeld.

Dit kun je ook nog proberen
http://forums.techarena.in/vista-help/672705.htm

Hier kun je ook nog wat info vinden om te testen.
http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_hibernate.htm#No_Hibernate_option

Ja, het werkt ik had media gedeeld met de andere laptop kan ik me herinneren en nu kan hij weer in slaapstand

Bedankt :P:thumb:

We komen er wel. Graag gedaan en mooi dat het is opgelost.:thumb:

Zelfs na 4 jaar kan ik eindelijk weer gebruik maken van deze tip.
Laptop kan eindelijk weer in slaapstand.

Alsnog bedankt!!

gr. twelyrt

Wat ook zou kunnen is dat er USB hardware aan je laptop verbonden is. Deze willen ook nog wel eens de laptop weer uit de slaapstand halen.

Stel je hebt een USB muis dan naar apparaatbeheer gaan en daar de muis opzoeken en erop dubbelklikken.

Ga naar tabblad energiebeheer en zet het vinkje uit bij Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen

Mocht je meer USB apparaten aan de laptop hebben verbonden check deze dan ook even via apparaatbeheer of deze een energiebeheer tab hebben en zo ja deze ook uitzetten.

Probeer dit ook even
Configuratiescherm
Energiebesparing
De schema-instellingen wijzigen
Geavanceerde energie-instellingen wijzigen
Multi-media instellingen kruisje aanklikken
Wanneer media worden gedeeld
Instelling
Kiezen uit de 3 opties, de optie, slaapstand kan worden ingeschakeld.

Dit kun je ook nog proberen
http://forums.techarena.in/vista-help/672705.htm

Hier kun je ook nog wat info vinden om te testen.
http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_hibernate.htm#No_Hibernate_option

Aangezien het topic 4 jaar oud is kan het wel gesloten worden, is ruimschoots ouder dan 3 maanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan