videokaart PCI shader model 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnverburg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Hallo,
ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor de PC van m'n dochter, omdat de geïntegreerde video kaart "shader model 2.0" -deze melding geeft de Sims3 aan als je hem wilt starten- niet aan kan.
Echter ik stuit aldoor op het probleem dat een dergelijke kaart kennelijk alleen voor een PCIe slot is te krijgen, deze PC heeft alleen een PCI slot uitvoering en nu? Moet ik de PC weggooien? het is verder een prima PC (HP rp5000) P4 met 1024 intern geheugen. De Sims2 draait er uitstekend op.

De vraag is dus concreet; is er een shader model 2.0 videokaart te koop voor het kennelijk oudere PCI slot?

groeten,
John

Klopt het dat het hier om een platte pc gaat? Want dan zal u waarschijnlijk op zoek moeten naar een low profile kaart, aangezien de standaard kaarten wellicht niet gaan passen in deze kast.

De afmetingen van de kast en dan vooral de hoogte gaan een probleem vormen bij het plaatsen van een nieuwe kaart. In het geval dat het inderdaad een platte kast betreft.

Daarbij is de rest van het systeem ook niet echt geweldig voor het spelen van de Sims 3. Ram geheugen is net voldoende, maar op de hp site word niet echt dudielijk welke processor u heeft en ook die is van belang.

De kaart zal wel meevallen, er zit een 'riser kaart' in de pc waardoor de PCI sloten een kwartslag gedraaid worden en er dus een 'normale' hoogte videokaart is past.

p.s. laat je niet verleiden tot de aankoop van een AGP kaart, want ondanks dat het moederbord over een AGP slot beschikt MOET daar de 'HP-USB+power card' inzitten (anders werkt de pc niet) en zal een grafische kaart niet werken in het AGP slot!!!!
Zie pagina 2-12 in het pdf bestand http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...support/SupportManual/c00428934/c00428934.pdf

Hallo,
ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor de PC van m'n dochter, omdat de geïntegreerde video kaart "shader model 2.0" -deze melding geeft de Sims3 aan als je hem wilt starten- niet aan kan.
Echter ik stuit aldoor op het probleem dat een dergelijke kaart kennelijk alleen voor een PCIe slot is te krijgen, deze PC heeft alleen een PCI slot uitvoering en nu? Moet ik de PC weggooien? het is verder een prima PC (HP rp5000) P4 met 1024 intern geheugen. De Sims2 draait er uitstekend op.

De vraag is dus concreet; is er een shader model 2.0 videokaart te koop voor het kennelijk oudere PCI slot?

groeten,
John

Ik heb nog een Ati X850XT met 256 mb DDR3 liggen.. Dit is PCIe met pixel shader 2.0
€25,-

PCI shader 2.0

Tjeetje wat een reacties, het werkt wel, bedankt allemaal.
Tja wat is wijsheid,
Het is kwalitatief een beer van een PC dus weggooien mmm..........
De processor is een Pentium 4 CPU 2.00 GHz, kloksnelheid 1.99 GHz 0.99 GB
Als die geschikt is voor Sims3 dan lijkt mij de beste keuze een nieuwe kaart.
Mee eens?

groeten
John

De eisen van het spel zijn (voor XP):

FOR WINDOWS XP (Service Pack 2)

Pentium IV 2.0 GHz / Athlon XP 2000+ or equivalent
1GB RAM of Memory
At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0
The latest version of DirectX 9.0c

je zit met je ram en processor dus aan de ondergrens van het spel. Het zal werken (met dus de nieuwe kaart), maar verwacht er niet veel van. Lukken zal het, maar of het soepel gaat draaien is nog maar de vraag.

Laatst bewerkt:
Het is kwalitatief een beer van een PC dus weggooien mmm..........
De processor is een Pentium 4 CPU 2.00 GHz, kloksnelheid 1.99 GHz 0.99 GB
groeten
John

Een beer van een pc is wellicht ietwat overdreven.......
PC is behoorlijk uit de tijd.....

Ik zou toch eens nadenken over een nieuwe pc.

Daarmee hoef je deze pc nog niet weg te gooien. Maar voor spellen wordt ie toch aan de trage kant. Zeker als je sims 3 zonder veel haperingen wilt kunnen spelen.
Het verbaast me dat sims 2 er zo goed op draaide. Dat zal dan wel niet gweest zijn incl een aantal uitbreidingen.
Ik heb sims 2 ooit bij een nichtje op de pc gezet incl een groot aantal uitbreidingen. Bij wijze van moest ze voor slapen gaan het spel opstarten, dan kon ze s ochtends gaan spelen.... (extreem overdreven hoor) en die pc was beter dan die van jou.

Is dit iets hardware matig of is het met een stukkie software op te lossen?

Shader Model

Hallo,

groeten,
John

Je kunt om te kijken wat je wél hebt natuurlijk altijd naar http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx gaan; hier zie je of de computer verder (Afgezien van de videokaart) goed is. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan