• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink in VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jup
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jup

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
In excel wil ik graag dmv een commandbutton een actie in vba ondernemen waarbij de beveiliging van het werkblad wordt opgeheven

Private Sub CommandButton1_Click()
ActiveSheet.Unprotect
End Sub

en de opdracht Hyperlink invoegen wordt weergegeven. Normaliter zou je dit met Ctrl K bereiken, maar ik wil dit schrijven in vba.

Is dit laatste mogelijk en zoja hoe?

Waarom neem je de handelingen niet op met de macrorecorder? Dan krijg je zo de gevraagde code!

:thumb:

Zoiets:

Code:
    Range("D6").Select
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:= _
        "http://www.helpmij.nl", TextToDisplay:="Helpmij"

Ron

Thanks voor jullie reactie, maar

DCWDPT:
Dat was ook mijn eerste ingeving, maar dat lukt me helaas niet. Dit omdat je dmv Ctrl K een extra scherm opent wat ervoor zorgt dat je de macro niet kan beeindigen.

Ron:
Er zal constant een koppeling naar een ander document worden geplaatst. Dit wil ik graag regelen door het scherm 'Hyperlink invoegen' en niet dmv de functie 'Hyperlink'. Dit is wat gebruiksvriendelijker voor diegene die het zullen gebruiken..

Ideeën??

Inputbox misschien?

Kun je niet een inputbox gebruiken en dan de input van die box gebruiken voor het maken van de hyperlink?
Ik heb een voorbeeldje gemaakt en de macro onder een knop gehangen, maar dat kun je natuurlijk ook anders doen.
:thumb:

Laatst bewerkt:
Ah dat is niet meteen de oplossing die ik hiervoor zoek, maar meer voor een ander 'probleem'..thanks for that! :thumb:

De bedoeling is niet dat ik een link naar een website plaats, maar naar een document

Ik heb het e.e.a. in een voorbeeldje gezet als toelichting

Ah dat is niet meteen de oplossing die ik hiervoor zoek, maar meer voor een ander 'probleem'..thanks for that! :thumb:

De bedoeling is niet dat ik een link naar een website plaats, maar naar een document

Ik heb het e.e.a. in een voorbeeldje gezet als toelichting

moet mn voorbeeldje iets verkleinen (drukte op verkeerde knop hier)

Inputbox aanpassen

Dan pas je toch de code voor de inputbox een beetje aan:
Zo link je naar een bestand (in dit geval in de directory c:\temp -> in rood weergegeven). Mocht je een andere directory willen dan moet je 'm zelf even aanpassen.
Code:
Sub hyper()

Dim hyper As String
    hyper = Application.InputBox("Geef hier de naam van het bestand", "Input", "[COLOR="Red"]C:\temp\[/COLOR]")    
    ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:=hyper, _
        TextToDisplay:=hyper
End Sub

Laatst bewerkt:
Waar is dat bestandje dan?

Jup,

Je had in je laatste post over een voorbeeldje dat je hebt geplaatst. Ik denk dat je dat vergeten bent, want er staat geen voorbeeld bij.

:confused:

Jup, waar jij op zoek naar bent is het volgende

Code:
Sub LinkForm()
    Application.Dialogs(xlDialogInsertHyperlink).Show
End Sub

Mvg

Rudi

Sorry voor de late reactie! Het was ff druk op het werk.

Maar warme bakkertje dat is indd wat ik zoek, thanks!! Nu moet ik alleen nog uit zien te vogelen of je ook alleen naar een map kan koppelen ipv alleen naar een document, maar dat komt vast goed..

DCWDPT, ik was indd vergeten mn bijlage toe te voegen. Ik deed het ff tussen de werkzaamheden door..momentje van onoplettendheid ;)

Thanks beide!

Zet je de vraag dan nog even op opgelost

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan