Koop advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

depolitie112

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2009
hallo

:o ik ben nieuw hier op dit forum maar heb best veel ervaring met PC's
toch ben ik benieuwd wat jullie van deze pc vinden?

http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=configuratiedetail&cnf=144

ik had ook een aantal vragen:

* is deze pc geschikt voor gaming? oa. Flight Simulator X en veel shooters...
* is deze pc duur in verhouding.
* is het slim om een AMD te nemen in plaats INTEL.

Hartstikke bedankt alvast :thumb::D

ps

ik wist niet in welk topic dit moest plaatsen:o

Ik houd het kort. De game die je noemt zal er prima op draaien.
De nieuwste games (waar je het niet over hebt) zullen er niet goed op draaien -> videokaart.

Hoi !

1. Processor inmiddels achterhaald door de Phenom II, verder niks mis mee.

2. De PC is relatief goedkoop omdat er geen grafische kaart aan boord is maar een grafische chip op het mobo ! Ergo: een beetje spellen kun je vergeten.

3. Besturingssyteem niet aanwezig, kosten komen er dus nog bij.

Greetz,

Harry.

Ik vind het niet kloppen dat ze in het lijstje bij zware games middelmatig zetten. Daar had gewoon een kruisje bij zwak moeten staan !!
Verder staat er dat er bij XP 3 GB herkend wordt en bij Vista 4 GB en tot zover ik weet ondersteunt ook Vista 32 Bits geen 4 GB maar zo'n 3.2 GB. Misleidend.....

Laatst bewerkt:
Voor een beetje meer geld heb je een veel betere pc. Ook zonder besturingssysteem overigens.

als je tips hebt waar ...

laat maar komen

ik kan nl. niet echt een heel goedkopere vinden mijn busget ligt rond de 600 euro
en ik zou graag een beetje willen gamen.

Menno

Laatst bewerkt:
raad je het me nu aan om het los te kopen en dan zelf in mekaar te zetten ? of compleet in winkel kopen ...

Menno

sorry voor dubbel post

Je kan het zelf toch ook doen? Is leuk werk en houdt je weer even bezig. :)
En is natuurlijk goedkoop.

Als je het zelf kan dan is het helemaal simpel.

Kijk, je zou dan eventueel nog een betere videokaart kunnen kiezen. Maar je moet dan zelf de grens bepalen van wat je echt uit wil geven: Zo min mogelijk voor een aardige pc.

Waar ik even niet goed heb gelezen: FS X is een spel dat vooral goed draait op een Nvidia-videokaart. Speel je vooral FS X, of was dat maar gewoon een voorbeeld?
Als het maar een voorbeeld is, dan maakt het weinig uit. In het ene spel is Nvidia wat beter, in het andere ATI.

Bedankt voor jullie vele / snelle reacties

ik ben echt een flight simulator fan en heb veel yokes staan enz. dus ja ik speel vaak :D
ben nu bezig met een azerty "boodschappenlijstje" ik laat hem straks zien...

Menno

nee. Super slecht

kast ook niet goed.
8 gig geheugen heb je ook niet nodig
voeding is veel te slecht
moederbord ben ik ook niet enthousiast over
1 dvdbrander is genoeg - je hebt geen ruim budget dus het is zonde om een 2e te kopen

Processor is wel een goede.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[101159]=1&product[47465]=1&product[208949]=1

Dit is dan beter.
Deze videokaart is wat beter in FSX dan de HD4850.

Is dit te duur, dan de x3 720 nemen.

ja die voldoen ook prima ! :D

ik wil eigelijk 2 drives omdat ik dat nu 6 jaar gewend ben en het super handig vind bijv. als je iets moet instaleren dan is het makkelijk.
ja ik ben een zeikerd maar ik gewoon een goede pc die in de toekomst niet al te veel upgrades nodig heeft ik zat ook te denken aan bluray maar daar w8 ik nog even mee.

Menno :thumb:

nogmaals bedankt voor je hulp

Maar goed: een x3 720 is dan wel geen quadcore, maar is wel een stuk sneller dan de quadcore van de completer-pc waar je mee bent begonnen.

De videokaart is totaaaaaaaaaaaaaaaaal niet te vergelijken. Das een dafje vergelijken met een mooie bmw... (nee geen porsche: dan moet je een nog duurdere videokaart nemen :p)

Ik heb dus je laatste configuratie een beetje aangepast:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[208949]=1&product[219782]=1&product[53912]=1

Als je nu eens een oude dvdspeler / brander uit je oude pc haalt, dan bespaar je nog eens 13 euro. Dan kom je toch wel in de buurt van de 500 euro. Dan heb je door dat geld best een mooie pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan