Mobo-drivers installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hoi !

Gisteravond nog een nieuw mobo in een PC van een klant gezet.

Alles prima, PC start op, maar.....er blijkt Ubuntu op te staan; het inlogscherm verschijnt waarin gebruikersnaam + ww. moeten worden ingevuld.

Vraag: Bij Windows betekent een nieuw mobo een nieuwe (repair) install.

Hoe werkt dat bij Ubuntu ?

Moet ik geen drivers installeren van het nieuwe mobo ?

Vraag is puur uit nieuwsgierigheid; de klant haalt vanavond de PC op en ik geef 'm de doos van het mobo mee incl. CD en manual, uiteraard na betaling.

Greetz,

Harry.

In principe zou Ubuntu alles automatisch moeten installeren.
Dit is het grote voordeel ten opzichte van andere linux-distro's als gentoo en centos, waar je de kernel zou moeten recompilen :eek:

Hoi !

Bedankt; de klant komt de PC zo ophalen, en dan hoor ik het wel.

Laat het hier nog even weten.

Greetz,

Harry.

Doorgaans komt een linux kernel met een hele zwik drivers meegeleverd en worden de juiste drivers tijdens het opstarten gedetecteerd en geladen.
Wat nog wel eens wil missen is firmware van draadloze apparaten. Voor de rest werkt alles redelijk out-of-the-box

Hoi !

Klant heeft PC zojuist opgehaald, en inderdaad: alle drivers waren perfect geinstalleerd !

Dus niets dan lof voor Ubuntu.

Lekker makkelijk voor mij; bij Windows was een repair-install noodzakelijk geweest.

Bedankt.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Klant heeft PC zojuist opgehaald, en inderdaad: alle drivers waren perfect geinstalleerd !

Dus niets dan lof voor Ubuntu.

Lekker makkelijk voor mij; bij Windows was een repair-install noodzakelijk geweest.

Bedankt.

Greetz,

Harry.

Welkom in de betere georganiseerde wereld, genaamd: "Linux!" :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan