Router doet raar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ik951m

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
linksys WRT54G kan geen internet vinden

Beste mensen

Ik heb altijd al internet verbinding gehad via draadloos netwerkverbinding van mijn vader.
Altijd heb ik al internet verbinding sind ik googlechrome heb geinstalleerd.
inmiddels is googlechrome er al weer af alleen het probleem blijf bestaan.
Ik heb een Linksys WRT54G
althans dat is mijn router account.
Het probleem is mijn pc zoekt wel naar internet maar als ik internet heb zegt hij dit:
"You are connect withe the accespoint, buth the internet can not be found"
Waarom kan ik geen verbinding maken?
Mijn WPA key is goed ik heb de goede code ingevoerd.
ligt het nu aan mijn router of aan mijn kaart of aan @-home?
Ik zit nu op school op internet ik hoop op snelle antwoord.

Bijlagen

• Linksys_wireless_Router_.jpg
    Linksys_wireless_Router_.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Eerste wat je natuurlijk moet doen is nakijken of je wel inderdaad aan je eigen draadloze netwerk bent verbonden. Klik dus op Beschikbare netwerken, en kijk met welke je verbonden bent. Ben je niet met je eigen netwerk verbonden, verbind daar met je eigen netwerk, en kijk of je dan wel Internet hebt.

Verder heb ik geen tips voor je.

Tijs.

Eerste wat je natuurlijk moet doen is nakijken of je wel inderdaad aan je eigen draadloze netwerk bent verbonden. Klik dus op Beschikbare netwerken, en kijk met welke je verbonden bent. Ben je niet met je eigen netwerk verbonden, verbind daar met je eigen netwerk, en kijk of je dan wel Internet hebt.

Verder heb ik geen tips voor je.

Tijs.
bedankt voor je reactie.
Ik heb meerdere maalen mijn Linksys WRT54G geriset.
ik kan wel verbinding maken met mijn router maar niet met internet.
en toch heb ik internet nodig voor school enzo.
iemand nog ideeen.?

Ik heb misschien nog wel een tip:
Als de provider óók een router beschikbaar stelt (bijv. een Livebox of Internet+Bellen Zyxel-apparaat), dan kan het zijn dat je draadloze router aan zowel de LAN/draadloze kant dezelfde types ip-adressen heeft als aan de WAN/Internet kant. Er kan dan niet gerouteerd worden, en dus geen Internet.
Kijk dat dus even na.

Alvast als voorbeeld: Linksys apparaatuur gebruikt 192.168.1.x netwerk aan de LAN/draadloze kant. Een Telfort/Tiscali Internet (of Internet+Bellen) apparaat is een Zyxel, die aan zijn LAN kant óók 192.168.1.x netwerk gebruikt. In die situatie heeft de Linksys aan zowel de WAN als de LAN kant het 192.168.1.x netwerk, en dus wordt er niet gerouteerd. Er moet dan óf de LAN-kant van de Zyxel worden hernummerd naar (bijv.) 192.168.2.x óf de LAN-kant van de Linksys.

Natuurlijk kan het ook zijn dat de kabels er niet goed inzitten danwel in de verkeerde LAN/WAN aansluitingen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb misschien nog wel een tip:
Als de provider óók een router beschikbaar stelt (bijv. een Livebox of Internet+Bellen Zyxel-apparaat), dan kan het zijn dat je draadloze router aan zowel de LAN/draadloze kant dezelfde types ip-adressen heeft als aan de WAN/Internet kant. Er kan dan niet gerouteerd worden, en dus geen Internet.
Kijk dat dus even na.

Alvast als voorbeeld: Linksys apparaatuur gebruikt 192.168.1.x netwerk aan de LAN/draadloze kant. Een Telfort/Tiscali Internet (of Internet+Bellen) apparaat is een Zyxel, die aan zijn LAN kant óók 192.168.1.x netwerk gebruikt. In die situatie heeft de Linksys aan zowel de WAN als de LAN kant het 192.168.1.x netwerk, en dus wordt er niet gerouteerd. Er moet dan óf de LAN-kant van de Zyxel worden hernummerd naar (bijv.) 192.168.2.x óf de LAN-kant van de Linksys.

Natuurlijk kan het ook zijn dat de kabels er niet goed inzitten danwel in de verkeerde LAN/WAN aansluitingen.

Succes,

Tijs.

ik heb een kastje boven mijn router.
dat ding is net een USB-hub.
Er zit een stekker in van mijn router.
een stekker voor mijn vader.
En een stekker voor de power
Dan heb ik nog 2 poorten over.
bij een poort is het probleem begonnen.
En die legen poort daar zit nu die stekker van mij in.
Waar het mee begonnen is is nu leeg.
ik weet echt niet wat het probleem is.
Veel verstand van netwerken heb ik niet.
meschien is ie wel kappot of licht het aan mijn netwerk kaart.
Als mijn pc opstart en hij zoekt naar internet is mijne IP: "0.0.0.0"
Normaal is dat ook het geval.
alleen toen ik internet had werd mijn IP plaats van: "0.0.0.0" ; "192.168.0.24
heeft iemand gewoon een simpele opplossing?"
p.s. zo spoedig mogelijk.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is er geen simpele oplossing, omdat je setup zelf ook niet zo standaard/simpel is.

Goed, laten we even een idee vormen wat er allemaal zo in je netwerk zit:
1. Het apparaat waarvan jij zegt dat het lijkt op een USB-hub zal wel de router van de provider zijn. Graag merk + type van dit apparaat vermelden bij de volgende posting. Vermeld ook welke provider je hebt en of het abonnement ook telefonie omvat.
2. Op de router van de provider is aangesloten:
a. De pc van je vader (bedraad)
b. Je draadloze router (Merk + type vermelden, want het kan ook een accesspoint zijn!)
c. (Zolang je draadloze gebeuren niet werkt) jouw computer (bedraad)

Als 2.b. een Accesspoint is, dan krijg je het ip-adres van de router van de provider.
Als 2.b. Een draadloze router is, dan hoor je een ip-adres van die draadloze router te krijgen.

Meer informatie is dus gevraagd. Zie wat vetgedrukt is boven.

Tijs.

Natuurlijk is er geen simpele oplossing, omdat je setup zelf ook niet zo standaard/simpel is.

Goed, laten we even een idee vormen wat er allemaal zo in je netwerk zit:
1. Het apparaat waarvan jij zegt dat het lijkt op een USB-hub zal wel de router van de provider zijn. Graag merk + type van dit apparaat vermelden bij de volgende posting. Vermeld ook welke provider je hebt en of het abonnement ook telefonie omvat.
2. Op de router van de provider is aangesloten:
a. De pc van je vader (bedraad)
b. Je draadloze router (Merk + type vermelden, want het kan ook een accesspoint zijn!)
c. (Zolang je draadloze gebeuren niet werkt) jouw computer (bedraad)

Als 2.b. een Accesspoint is, dan krijg je het ip-adres van de router van de provider.
Als 2.b. Een draadloze router is, dan hoor je een ip-adres van die draadloze router te krijgen.

Meer informatie is dus gevraagd. Zie wat vetgedrukt is boven.

Tijs.

Mijn accecpoint is een Linksys Wireless Access Point Router WRT54G
ik heb daar nog een apparte grijs kstje opliggen met bedraading (een soort USB-hub) allen dan met internet aansluitingen
mijn vader heeft LAN ikke draadloos.
dat grijze INTERNET-hub staat volgens mij geen merk op.
ik zit nu op school dus ff kijken kan niet.
In de bijlagen zie je een foto van mijnj router.
alvast bedankt.

Bijlage heb je niet bijgesloten, maar hoeft niet, want je hebt al vermeld welke draadloze routertype je hebt.
Wat nog ontbreekt is het merk + type van de router die de provider beschikbaar gesteld heeft.
Vertel ook welk ip-adres je pc nu heeft (bedraad aangesloten aan de router van de provider)
Vertel ook welk ip-adres je pc krijgt als je die bedraad aansluit op de Linksys draadloze router.

Ik ga er overigens wél vanuit dat je je ip-instellingen op Automatisch een ip-adres verkrijgen hebt staan op zowel de bedrade als de draadloze netwerkkaart.

Tijs.

Bijlage heb je niet bijgesloten, maar hoeft niet, want je hebt al vermeld welke draadloze routertype je hebt.
Wat nog ontbreekt is het merk + type van de router die de provider beschikbaar gesteld heeft.
Vertel ook welk ip-adres je pc nu heeft (bedraad aangesloten aan de router van de provider)
Vertel ook welk ip-adres je pc krijgt als je die bedraad aansluit op de Linksys draadloze router.

Ik ga er overigens wél vanuit dat je je ip-instellingen op Automatisch een ip-adres verkrijgen hebt staan op zowel de bedrade als de draadloze netwerkkaart.

Tijs.
Mijn IP staat op automatishe maar eerst was dat 192.168.0.24 maar als ik mijn pc opstart kan het weer een andere IP zihjn ik zou het niet weten
mijn merk van mijn router is een
LINKSYS Wireless G

Laatst bewerkt:
Moet je nagaan hoeveel informatie je gewoon in de lucht laat hangen!!

Sorry hoor, maar zonder de gevraagde informatie ga ik je niet verder helpen.

Succes ermee,

Tijs.

Moet je nagaan hoeveel informatie je gewoon in de lucht laat hangen!!

Sorry hoor, maar zonder de gevraagde informatie ga ik je niet verder helpen.

Succes ermee,

Tijs.

Ik heb weer internet en dan weer niet dan weer wel dan weer niet kan iemand mij dan helpen?
wat info:

Network Card : Linksys WMP54G
Wireless mode : infrastructure mode
Channel : auto
Network mode : auto
Security : WAP-PERSONAL
Authentication : open
IP Adress : 192.168.0.243
Subnet mask :
Default gateway :
DNS :

System Info: