• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In cel cijfer laten komen afhankelijk tekst in andere cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

markdegroot

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Hi,

Vraagje:

Ik wil in een cel een cijfer laten komen afhankelijk van de tekst in een andere cel.

In kolom B staat een drop down list met typen onderzoek die een gebruiker kan doen. En als de gebruiker een waarde kiest dan staat er in die kolo dus een text-waarde.
Vervolgens wil ik in kolom G het declaratiebedrag tonen op basis van het gekozen onderzoek.

Er zijn 5 typen onderzoek en 2 facturatie waarden.

Dus iets als: IF text = onderzoek 1 OR onderzoek 2 THEN = 12,50, ELSE = 10,00

Ik heb de xls even toegevoegd (macro eruit gehaald)

Can sommeone help me out??

Mark

Bijlagen

Hi,

Ik heb de xls even toegevoegd (macro eruit gehaald)

Can sommeone help me out??

Mark

Der zal nog wat aanpassingwerk zijn op je data page ! ;)je kan daar de formule nesten zodat bij het invoegen van een nieuwe declaratie alles ineens overkomt ;).

vreemd

hmm, vreemd.
het is geen zip-bestand, maar meteen de xlsm

ik denk dat er wat mis gaat met de virus scanner die denkt dat er wat naars inzit ofzo... laten we het zo proberen... bijgaand ingepakt in een rar

mark

Bijlagen

inderdaad vreemd... en als je het bijgesloten bestandje in mijn vorige post pakt??

inderdaad vreemd... en als je het bijgesloten bestandje in mijn vorige post pakt??

Dan gaat het goed :thumb: en kijk eens wat ik ermee gedaan heb , je formule VERT.ZOEKEN bruikbaar gemaakt in de 5 rijen :eek:
Ik heb de data gevalideer zie Ctrl F3

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hij is helemaal prima zo !!!

good job mate !!!:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan