• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

minkedijkstra

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Beste mensen,

In excel probeer ik een data-overzicht te maken waarin bepaalde afspraken herhaald moeten worden na 8, 16, 26 weken enzovoort.

Ik weet nu hoe ik 'handmatig' deze formules kan maken, bijv. C3=B3+(8*7), C4=B4+(8*7), D3=B3+(16*7) enz.

Maar ik wil graag dat als ik de eerste data invoer, de rest er automatisch uit komt rollen. Dus dat hij zelf weet dat als ik 10 data in de B-kolom invoer, wat dan in C moet staan (en het liefst ook in D, E etc).

Hoe kan ik dit doen?
Alvast bedankt!

Kan je een voorbeeld sturen, zonder gevoelige informatie?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb de formule aangepast, zodat gekeken wordt naar wat er in de cellen op de 1e regel is ingevuld.

Het getal tussen na en weken wordt gebruikt om de datums te berekenen.

- tijdstip 1 (na 8 weken)

Verander je de 8 in een 9 dan worden de datums van die kolom automatisch aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Origineel

Beste Roncancio,

Fijn dat je er naar hebt gekeken! Helaas kom ik er nog steeds niet uit met mijn orginele document. Ik ben best een leek op het gebied van excell en begrijp de formule niet. Ik denk dat ik bepaalde cellen aan moet wijzen als broncellen?

Zou je als je wil nog eens naar het originele document willen kijken? Op basis van B, moeten G, H, J, K en M hier uitkomen. Uitleg bij de formule zou ik zeer waarderen!

Alvast heel erg bedankt!

Minke

Bijlagen

Ik heb het origineel bijgewerkt en voorzien van uitleg.
Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Met vriendelijke groet,

Ron

Bijlagen

volgende stap...

Okay! Deze stap begrijp ik nu, dankjewel!
Maar kan ik ook als ik B3 tm B20 in heb gevuld, het programma automatisch G3 tm G20, H3 tm H20, J3 tm J20 etc. laten berekenen? Nu lukt het mij alleen 'handmatig' als ik op de cel ga staan en de formule aanpas (bv in G4, B3 aanpassen naar B4). Kan dit makkelijker?
Groetjes Minke

Okay! Deze stap begrijp ik nu, dankjewel!
Maar kan ik ook als ik B3 tm B20 in heb gevuld, het programma automatisch G3 tm G20, H3 tm H20, J3 tm J20 etc. laten berekenen? Nu lukt het mij alleen 'handmatig' als ik op de cel ga staan en de formule aanpas (bv in G4, B3 aanpassen naar B4). Kan dit makkelijker?
Groetjes Minke

Jazeker, gewoon de cellen G3 t\m M3 selecteren, ga naar de rechts onderhoek van M3 zodat je een zwart plusje ziet en vervolgens kun de formule naar beneden slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan