192.168.1.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

afcarick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2007
Hallo,

Ikmoet om op xbox live te kunnen spelen mijn MTU instellingen veranderen (althans dat geeft mijn xbox aan). ik wilde dit doen via dat ip adres 192.168.1.1 en dan kom je volgens mij in het instellingen scherm waar je dit veranderen kunt.. als ik dit ip dan intoets geeft IE na een tijdje aan De webpagina kan niet worden weergegeven. Hoe kom ik nou toch in het instellingen scherm?

-Windows vista
-norton firewall (maar ik heb ook al geprobeerd wanneer deze is uitgeschakeld)
-Linksys router (weet niet precies wel type
.

nee helaas niet :( heb zon beetje al het mogelijke wat dat betreft al geprobeerd

Start -> CMD -> ipconfig /all

Zie daar je Default gateway. Dat IP hoort bij je router. Als je dat IP gebruikt, dan kom je als het goed is gewoon in je router.

Dankjewel dan krijg ik hem inderdaad! De gebruikersnaam +ww zou ik zelf moeten hebben ergens neem ik aan?

als je het niet hebt veranderd is het waarschijnlijk:

gebruikersnaam: admin
ww: admin

Om in te loggen moet je wel de 192.168.1.1 gebruiken.. Heb zelf een Linksys WRT54G2 en de routers zijn meestal allemaal hetzelfde!

De gebruikersnaam kan ook "linksys" zijn. Als je niet kunt inloggen moet je de router resetten daarna zijn de standaard waarden terug gezet.
Heb het gister zelf ook moeten doen en toen was de gebruikersnaam : linksys en ww: admin.

:thumb:

Laatst bewerkt:
[Off Topic:]

Wellicht nog een aanvullend advies: Wijzig het standaard wachtwoord van je router en kijk goed naar de beveiliging hiervan. Door dit soort standaard wachtwoorden en niet goed ingeregelde beveiliging in routers krijgen hackers hun kansen ;) :thumb:

Om in te loggen moet je wel de 192.168.1.1 gebruiken.. Heb zelf een Linksys WRT54G2 en de routers zijn meestal allemaal hetzelfde!

Niet helemaal. Mijn router gebruikt 192.168.1.254. Mijn modem zit op 192.168.0.1 :cool:

hallo allemaal ik heb een vraagje worden ip adressen zoals deze meerdere keeren gebruikt voor andere netwerken?

192.168.x.x is een private iprange en zijn niet bekend op internet.

Mocht je door willen gaan op deze vraag kun je beter zelf een vraag stellen in plaats van in te breken in iemand anders topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan