Nieuw geplaatst geheugen, er gebeurt niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekvanmeijel

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hoi,
ik heb net in mijn Dell-laptop mijn 2 geheugenkaartjes van 512MB vervangen voor 2 van 1 GB van Dell. Toen ik net de laptop opstarte kreeg ik helemaal geen melding dat er nieuwe hardware was gevonden of iets dergelijks. Bij het diagnostich hulpprogramma voor DirectX staat ook nog gewoon het aantal MB oude . Hoe kan dit?

Hallo,

Je weet dat er verschillende soorten drr-rams zijn? Geef de specificaties van je notebook plz.
Ook zou je in je bios kunnen kijk of die hem wel herkend..

Siemen Jan

ik heb ze ook via de site van dell gekregen, daar kom je vanzelf op de goeie uit.
je moet namelijk eerst je type laptop etc opgeven en dan kom je uit bij die modules

oke, je zal wel heel dom zijn wil je dat verkeerd invullen ;)

Maar kijk es bij de bios, vind hij daar wel wat?
En wil je alsnog de specificaties even hier neerzetten?

ja in die bios zie ik niks over het geheugen..
windows vista
amd turion 64 x2 (2cpus )~1,8 Ghz

kvind het heel erg vreemd... khoop dat iemand anders nog ideeën voor je heeft... Probeer anders eens 1 voor 1 te plaatsen, het kan zijn dat 1 van de slotjes het niet doet, of dat het moederbord er niks aan vind.. maar als jij die zogenamde configurator voor ram hebt gedaan zal het wel goed zijn :S

(kun je ook aangeven welk model van dell je hebt?)

M.V.G. Siemen Jan

ik heb ze net eruit gehaald en weer opnieuw erin gedaan en nu staat er wel 1918 MB RAM:)
waar gaat die 130 MB dan eigenlijk aan verloren?

waarschijnlijk aan een soort van (wissel)'bestand'. Er worden standaard dingen opgeslagen op je intern geheugen, maar maak je geen zorgen, heeft iedereen volgens mij :)

Zoals hieronder genoemd, heb ik het ook wel eens mis, khad bovenstaande gevonden op een ander forum!

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk aan een soort van (wissel)'bestand'. Er worden standaard dingen opgeslagen op je intern geheugen, maar maak je geen zorgen, heeft iedereen volgens mij :)

Nou dat heeft niet iedereen, bovendien, het wisselbestand wordt niet afgetrokken van je intern geheugen als je naar de hoeveelheid geheugen gaat kijken.
Die 130 mb zal zijn gereserveerd voor je videokaart, de inspiron 1501 heeft een on-board videokaart die een gedeelte van het intern geheugen gebruikt. Ook met de 512 mb geheugen had je dit verschijnsel kunnen zien.

ahh okee bedankt!
ik zag ook dat het geheugen van mijn videokaart veel hoger was geworden 830 MB:P, dat zal dan dus wel daardoor komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan