Vista downgraden naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

windels

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Ik wil m'n laptop (HP Pavillion dv9860eb) downgraden van Vista naar XP.
Ik krijg echter een melding dat er geen harde schijf kan worden gevonden wanneer ik de laptop boot vanaf de cd-rom met XP.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Het probleem dat er geen harde schijf gevonden kan worden is omdat het een sata-schijf is en xp kan hier niet mee overweg.

Hiervoor heb je dan een driver nodig maar heb je wel eerst al eens gecontroleerd of er wel xp-drivers zijn voor jouw systeem want misschien lukt het installeren dan wel maar kan je niet op internet of werkt je videokaart niet naar behoren, etc...

Het probleem dat er geen harde schijf gevonden kan worden is omdat het een sata-schijf is en xp kan hier niet mee overweg.

Hiervoor heb je dan een driver nodig maar heb je wel eerst al eens gecontroleerd of er wel xp-drivers zijn voor jouw systeem want misschien lukt het installeren dan wel maar kan je niet op internet of werkt je videokaart niet naar behoren, etc...
er zijn op de site van hp niet zoveel drivers voor xp ...

Kijk eens in je bios of er iets staat m.b.t de 'Native' setting, zoja verander deze setting, van enable naar disable, of andersom, weet niet meer wat de juiste stand is maar door deze te veranderen heb je kans dat je schijf gewoon herkend wordt.

Kijk eens in je bios of er iets staat m.b.t de 'Native' setting, zoja verander deze setting, van enable naar disable, of andersom, weet niet meer wat de juiste stand is maar door deze te veranderen heb je kans dat je schijf gewoon herkend wordt.
heb ik al geprobeerd, maar ik vind nergens iets van 'native..'

Even een toevoeging: de modus die je moet activeren zal IDE zijn ipv AHCI als ik me niet vergis maar het is natuurlijk mogenlijk dat jouw moederbord/bios-versie deze niet ondersteund.

Geen nood dan want Harry heeft je alle benodigde drivers gegeven ;)

Hoi !

Staan er op de bijgeleverde CD/DVD geen Sata-drivers ?

Zo nee, zul je het toch in een bios-settings moeten zoeken.

Of op de chipset van het mobo, maar da's meer een raak voor een zeer geoefende gebruiker of een profi.

Al es een mailtje naar HP geprobeerd ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan