• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule kolommen door laten tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meneertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Beste Mensen,

Ik hoop dat iemand mij ergens mee kan helpen, ik begin onderhand gillend gek te worden :-).

Ik wil een formule die verwijst naar een andere sheet automatisch door laten tellen. Het gaat er alleen om dat deze horizontaal door moet tellen. Zoals in het voorbeeld valt te zien wil ik nu dus in sheet1 dat B4 =Sheet2!C2 wordt. B5 moet dus =Sheet2!D2 worden, etc. etc. Ik moet dit voor heel wat rijen doen, dus het is niet handig om het handmatig te gaan doen. Als ik de formule doortrek dan krijg ikin B4 =Sheet2!B4, terwijl dit dus =Sheet2!C2 moet worden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is! Hopelijk heeft iemand de oplossing :-).

Gr. Rob

Bijlagen

Ik heb op Sheet2 wat getallen ingevuld op rij 2 en rij 3, zo kun je controleren of de juiste getallen daar terechtkomen waar je ze wil.

Bijlagen

Ik heb op Sheet2 wat getallen ingevuld op rij 2 en rij 3, zo kun je controleren of de juiste getallen daar terechtkomen waar je ze wil.

Ik kom hier al een end verder mee thanks!
Is dit ook mogelijk om te doen als de kolom verwijst naar een ander bestand? Ik zal het even een beetje uitleggen: Wij kunnen elke dag een bestand exporteren naar excel met alle omzetgegevens daarin. Nu zitten wij die elke dag handmatig over te typen, wat uiteraard niet erg handig is. In het bestand staan de gegevens elke dag op de zelfde rij op dezelfde kolom, alleen de bestandsnaam is anders. Uiteraard kan ik deze zelf zo noemen zoals ik wil. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een bestandsnaam door te laten lopen in de formule? (ik vind het zelf ook een lastig verhaal om uit te leggen, hoop dat er begrepen wordt wat ik bedoel!).

Is kopieren en plakken special, transpose een optie?

Dan schrijf je de formule zo (denk ik)

=INDEX('[AnderBestand.xls]Sheet2'!$2:$2;1;ROW())

Thanks voor jullie reacties en excuses voor mijn late... nogal druk hier.. Ik ben in ieder geval een end verder gekomen nu!

Het volgende vraag ik me nog af, ik wil een bestandsnaam doorlaten lopen, bijvoorbeeld in rij R staan nu de gegevens van 16-jun, met daarin dus de formule ='G:\Forum\Test verkoopboek\[16-06.XLS]Sheet1'!$C1
Nu komen dus morgen in T de gegevens van 17 Juni, U van 18 juni etc. etc. Is het mogelijk dat excel deze bestandsnaam doorgaat tellen? als ik nu horizontaal sleep blijft de bestandsnaam hetzelfde uiteraard. Is hier een truukje voor?

Gr. Rob

Thanks voor jullie reacties en excuses voor mijn late... nogal druk hier.. Ik ben in ieder geval een end verder gekomen nu!

Het volgende vraag ik me nog af, ik wil een bestandsnaam doorlaten lopen, bijvoorbeeld in rij R staan nu de gegevens van 16-jun, met daarin dus de formule ='G:\Forum\Test verkoopboek\[16-06.XLS]Sheet1'!$C1
Nu komen dus morgen in T de gegevens van 17 Juni, U van 18 juni etc. etc. Is het mogelijk dat excel deze bestandsnaam doorgaat tellen? als ik nu horizontaal sleep blijft de bestandsnaam hetzelfde uiteraard. Is hier een truukje voor?

Gr. Rob

Dit is trouwens niet het grootste probleem, het is geen ramp om 30 dagen per maand de naam aan te passen. Is het wel mogelijk dat bijvoorbeeld de 17-06.xls uitgelezen wordt zonder dat deze geopend wordt? Ik dacht dat dat luktte door de locatie erbij te zetten, maar ik krijg nog steeds de melding #REF!, als ik dan het bestand open waar de verwijzingen in staan, krijg ik eerst of ik wil updaten of niet.. ja dat wil ik... en dan krijg ik voor iedere dag de melding unable to read file. Dat betekent dus dat deze melding op de 1e dag van de maand 30 keer voorbij komt..... Kan deze melding weggehaald worden? Want de verwijzing staat al in het document, maar het bestand wordt pas elke dag gecreeerd....

Waarom maak je geen gebruik van een databasequery (menubalk/Data/externe gegevens/databsequery) ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan