laptop toevoegen op het intern netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiwes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Hallo mede pc gebruikers,

Ik heb van mijn werkgever een nieuwe laptop ontvangen. Gemakkelijk omdat ik dan thuis nl ook verslagen zou kunnen tikken en op het net kan surfen voor het werk.
Het betreft een toshiba: http://notebooks-laptops.centralpoint.nl/toshiba/pssb0e-03u00fdu/satellite-pro-s300-11f/?ref=24

In ons netwerk hebben wij inmiddels 3 desktops alsmede een laptop draaien.
Ik heb een draadloze Wireless G ADSL Home gateway waarmee ik 2 pc's draadloos heb draaien, de laptop draadloos draait en mijn eigen desktop waar ook de router / modem zich bevindt is hierop rechtstreeks aangesloten.

Nu wil ik graag mijn eigen laptop aanmelden en hiermee aan het werk gaan.
Echter lukt bijna alles maar verbinden ho maar.
M.i. sla ik dan ook een stap over om de nieuwe laptop aan te melden in mijn eigen netwerk. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat stap voor stap in z'n werk gaat?

Vr groet uit Apeldoorn
en alvast dank voor jullie hulp en inzet.:thumb:

Zie je wel de draadloze netwerken. Zo niet dan eerste de draadloze netwerkkaart aanzetten. De meeste laptops hebben of een knopje of een toetscombinatie Fn-toets + andere toets om de draadloze verbinding aan/uit te zetten.

Geeft dit even als tip mee aangezien veel gebruikers dit niet weten en dus zoeken naar een oplossing die zo eenvoudig is.

checked

Zie je wel de draadloze netwerken. Zo niet dan eerste de draadloze netwerkkaart aanzetten. De meeste laptops hebben of een knopje of een toetscombinatie Fn-toets + andere toets om de draadloze verbinding aan/uit te zetten.

Geeft dit even als tip mee aangezien veel gebruikers dit niet weten en dus zoeken naar een oplossing die zo eenvoudig is.

Hallo Mikeo,

Heb het al zover weten te brengen dat ook dit is gebeurd..zie zelfs de twee pc's in beeld trachten contact met elkaar te krijgen..voordien versleuteling invoeren...maar helaas..
heb het idee dat ik eerst de laptop op mijn intern netwerk met een IP moet aanmaken..maar ik ben een leek dus..weet ook niet of dit wel of niet hoeft..

Hoor wel weer van je.

Groet uit Apeldoorn

Laptop toevoegen op een draadloos netwerk

Er zijn een aantal stappen om je bedrijfslaptop toe te voegen op het draadloos netwerk.
1. WiFi moet aan staan., dus je moet je eigen router (SSID) kunnen vinden.
2. Je moet weten of je voor je werk een statisch (vast) of een dynamisch (flexibel) ip-adres gebruikt.

- Gebruik je een dynamisch ip-adres dan is er geen probleem dan geeft je router (d.m.v. dhcp) een ip-adres aan je laptop (mits je mac-adres beveiliging niet aan hebt staan).

- Gebruik je voor je werk een statisch (vast) ip-adres dan is het wat lastiger.

Je kunt dit controleren d.m.v. met de rechter muistoets op het ip-protocol te klikken.
Als daar automatisch toewijzen staat dan is het dynamisch als er een ip-adres staat dan is het vast.

wow...je gaat te snel..

Er zijn een aantal stappen om je bedrijfslaptop toe te voegen op het draadloos netwerk.
1. WiFi moet aan staan., dus je moet je eigen router (SSID) kunnen vinden.
2. Je moet weten of je voor je werk een statisch (vast) of een dynamisch (flexibel) ip-adres gebruikt.

- Gebruik je een dynamisch ip-adres dan is er geen probleem dan geeft je router (d.m.v. dhcp) een ip-adres aan je laptop (mits je mac-adres beveiliging niet aan hebt staan).

- Gebruik je voor je werk een statisch (vast) ip-adres dan is het wat lastiger.

Je kunt dit controleren d.m.v. met de rechter muistoets op het ip-protocol te klikken.
Als daar automatisch toewijzen staat dan is het dynamisch als er een ip-adres staat dan is het vast.

Hallo Kampijon,

Dank voor je reactie. WiFI staat inmiddels aan.

IP protocol...waar zit die ook al weer op mijn nieuwe laptop...??

Hoor wel..liefst stap voor stap...ben er nog niet helemaal in thuis nl

Gr uit Apeldoorn

Je hebt toch al de instellingen van je werkende toestellen bekeken? Afhankelijk van het operating systeem kan dit op verschillende plaatsen staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan