• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kolom wordt automatisch ingevuld als kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

proad000

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Wie kan mij helpen aan de hand van de drie schema's (datum, action schema en status schema) de waarde kolom (X) automatisch wordt gevuld wanneer de action (1: not started) in de kleur wit, (2: running) wordt gestart in de rood, oranje of geel, (3: done) in de kleur groen.

Bijlagen

22x bekeken, 6x gedownload, nog geen antwoord . . .
Of de vraagstelling is niet geheel duidelijk of het is extreem moeilijk.

Wat ik niet begrijp is het volgende:
1=kleur wit
2=kleur rood/oranje/geel **
3=kleur groen.

** bij status geef je aan dat als het getal kleiner is dan 3 moet het rood zijn - Hoe zit het dan met punt 1 en 2 van hierboven? Kleiner dan 7 etc. etc.

Daarnaast hoop ik dat je werkt met excel 2007. Lagere versie's werken volgens mij maar met een maximum van 3 opmaken per cel.

Succes
Martin

Wanneer het cijfer 1 in kolom "action" staat zal alleen een wit vlak te zien zijn.
Wanneer het cijfer 2 in kolom "action" staat zal het vlak rood, geel og oranje worden afhankelijk van het aantal dagen die tussen de datum van vandaag en de datum in kolom "End Date".

Helaas in excel 2007, bij het opslaan als een 2003 geeft hij een foutmelding.
Opmaak voor B6 is aangepast, wel een hulpkolom gebruikt

Hopelijk heb je 2007 (gaf je niet aan in je vorige bericht) en is dit wat je bedoeld.

Succes
Martin

Bijlagen

Wanneer het cijfer 1 in kolom "action" staat zal alleen een wit vlak te zien zijn.
Wanneer het cijfer 2 in kolom "action" staat zal het vlak rood, geel og oranje worden afhankelijk van het aantal dagen die tussen de datum van vandaag en de datum in kolom "End Date".
Als het cijfer 3 er niet meer toe doet dan kan het ook in excel 2003. Je kunt namelijk 4 kleuren gebruiken, 3 voorwaardelijk en 1 gewoon.

Hoi Martin,

De formule werkt. Thanks! Ik heb zowel excel 2003 en 2007. Nog een vraag hoe kan ik dezelfde formule gebruiken voor de andere regels?

De formule is toepasbaar op elke cel.

Deze formule "Kijkt" naar cel C6 - die moet aan de voorwaarde voldoen, elke cel, rij of kolom die jij aanklikt en deze formule op loslaat bij voorwaardelijke opmaak, doet mee.
=ALS(C6=3;1;0)=1
Het bereik valt ook aan te passen bij voorwaardelijke opmaak, daar kom je op een gegeven moment is van toepassing op tegen en hier kan je het bereik aangeven welke cellen moeten verkleuren.

Succes,
Martin

Beetje in het verlengde, maar dan tussen werkbladen.

Ik probeer in de kolommenbalans de grootboekrekeningen dmv een kleurtje te merken zodat ik kan zien ( uiteindelijk ) of alle rekeningen in de specificaties verwerkt zijn. ( specificaties = werkbladen ).

Bij voorwaardelijke opmaak krijg ik de mededeling dat vergelijkingen in voorwaardelijke opmaak niet mogelijk is tussen verschillende werkbalden.

Iemand een oplossing ??

@ dickH

Volgens mij is het niet de bedoeling om "in te breken" op andermans vraag, maar een eigen te openen.

Maar alsnog antwoord op je vraag:
Nee, met voorwaardelijke opmaak lukt dat niet (rechtstreeks).
Alleen met een hulp kolom op het goede blad zou dit kunnen.
of anders misschien via vba maar daar is mijn kennis 0 in.

Succes
Martin

P.S.
Zie ik een nieuwe vraag tegemoed?

@ dickH

Volgens mij is het niet de bedoeling om "in te breken" op andermans vraag, maar een eigen te openen.

Maar alsnog antwoord op je vraag:
Nee, met voorwaardelijke opmaak lukt dat niet (rechtstreeks).
Alleen met een hulp kolom op het goede blad zou dit kunnen.
of anders misschien via vba maar daar is mijn kennis 0 in.

Succes
Martin

P.S.
Zie ik een nieuwe vraag tegemoed?
Het kan ook door een bereik een naam te geven. Deze naam kan je dan in de hele werkmap gebruiken.

Heren, dank voor de reacties, ga proberen eea in werking te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan