Software installeren op een HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flock

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Mensen,

Even een vraag, aangezien ik met de zoekfunctie meer dan 110 pagina's kreeg en de eerste 25 doorgelezen heb en nog steeds niks gevonden.

Komt die:

Weet een van jullie of ik een programma kan installeren op een externe HD?
Het gaan dan om een mediaspeler XBMC (Xbox mediacenter)

Aangezien mn PC het niet aankan om HD-films af te spelen wilde ik die mediaplayer op een multmediacenter zetten en hem dan vanaf daar via een HDMI kabel naar de TV linken

Is dit mogelijk?
Mvg Marc..

Een programma kan wel op een externe hardeschijf geïnstalleerd worden. echter zal die schijf altijd op de pc aangesloten moeten zijn, waar je het programma op geïnstalleerd hebt, dit ivm de register bestanden die ook geïnstalleerd worden.

Een programma kan wel op een externe hardeschijf geïnstalleerd worden. echter zal die schijf altijd op de pc aangesloten moeten zijn, waar je het programma op geïnstalleerd hebt, dit ivm de register bestanden die ook geïnstalleerd worden.

Dank u voor de snelle reactie :thumb:

Dus ik kan die XBMC-mediaspeler gewoon op mn HD installeren en dan de film aansturen via de PC?
En k moet er dus voor zorgen dat die wel aan de PC gekopeld blijft?

Ik vraag dit namelijk omdat ik een LCD tv gehaald heb en mn laptop alleen een VGA uitgang heeft en geen HDMI, dus ik zal met mn laptop nooit de kwaliteit krijgen die de TV aankan..vandaar dat ik me een mediacenter gehaald had met een HDMI uitgang

Probleem echter was dat die niet alle bestanden afspeelt waaronder .mkv bestanden en dat doet die XBMC wel..
Dus als ik die erop kan installeren, zou ik de kwaliteit wel halen :rolleyes:

Oke, dus VLC of XBMC installeren op een externe HD, deze koppelen aan die Mediacenter en dan zou die het moeten doen?

We gaan proberen :thumb:

Zolang de externe hardeschijf aan een pc gekoppeld is heb je geen OS nodig. Je kan ook niet een losse OS op een losse externe hardeschijf gebruiken.

PC aansluiten op je mediacenter en de hardeschijf aan je pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan