Een htm pagina bewerken in een php pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

wardter

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
hallo,

ik ben een website aan het maken en die wil ik eigenlijk online kunnen bewerken als ik ben ingelogt.

Het inlogsysteem heb ik al gemaakt en dan kom je in een deel waar je moet kiezen welke pagina je wil bewerken (dat heb ik ook al gemaakt).

En nu heb ik dus een code nodig waarmee ik een htm pagina kan bewerken en dan kan opslaan: zodat de htm pagina ook is veranderd als je het hebt opgeslagen.

Bestaat er zo'n script in php en zo ja wil je hem dan plaatsen? of moet ik daarvoor jsp gebruiken?

alvast bedankt :thumb:

Ik heb ook zoits gemaakt.

Ik heb gwn een multiline textbox gemaakt.
Dan heb ik in php geschreven dat de inhoud van de textbox gelijk is aan de inhoud van mijn html pagina.

dan heb je een knop met Sumbit.
als daar op geklikt word laat je via php de inhoud van de textbox saven in de html pagina die je wilt bewerken.

Dus als de pagina word geladen krijgt de textbox de inhoud van je html bestand.
Dan kun je je html bestand weizigen in de textbox en dan op de button klikken en dan word de inhoud van de textbox gesaved in de html pagina.

Ik heb ook zoits gemaakt.

Ik heb gwn een multiline textbox gemaakt.
Dan heb ik in php geschreven dat de inhoud van de textbox gelijk is aan de inhoud van mijn html pagina.

dan heb je een knop met Sumbit.
als daar op geklikt word laat je via php de inhoud van de textbox saven in de html pagina die je wilt bewerken.

Dus als de pagina word geladen krijgt de textbox de inhoud van je html bestand.
Dan kun je je html bestand weizigen in de textbox en dan op de button klikken en dan word de inhoud van de textbox gesaved in de html pagina.

weet je daar heel toevallig de code nog van?

weet je daar heel toevallig de code nog van?

Om de html pagina te lezen en in een variable te zetten gebruikte ik:
Code:
<?php
$myFile = "index.html";
$fh = fopen($myFile, 'r');
$theData = fread($fh, filesize($myFile));
fclose($fh);
?>

Om dan die inhoud ervan te tonen in een textvak:
Code:
<textarea name="tekstmain" cols="107" rows="10" class="input" id="tekstmain"><?php echo $theData ?></textarea>

Dan zet ik dit bovenaan de pagina. Dees scriptje kijkt of je op de button submit hebt geklikt, als er op geklikt is saved hij de tekstbox.
Code:
<?php
if ($_POST["editmain"] == "Submit")
{
$fp = fopen('index.html', 'w');
fwrite($fp, $_POST["tekstmain"]);
fclose($fp);
}
?>
En de code voor de button is dan:
Code:
 <input type="submit" name="editmain" id="editmain" value="Submit" />

Je kunt misschien beter eens kijken naar een CMS (Content Management System)

Die doen precies dit, alleen werken ze veel beter en doen ze nog veel meer ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan