totaal in knoei met installatie xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

blaadje

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hallo
heb bij laptop toshiba tecra m5 die met franse xp was geinstalleerd en waarop ik engelse xp wil;daar ik niet kon wachten tot ik xp-pro engels had het geprobeerd met reinstallation cd van dell laptop; windows start op zonder probleem maar verder werkt niks ,ondertss ook verschillende drivers van site van toshiba willen opzetten maar die weigeren;erna nog verschillende correcte installatie cd met xp geprobeerd(xp pro essential;xp xtrem final;xp-little;windows 7) maar niks lukt me
dus hoop ik hier van iemand oplossing te krijgen want heb schrik ik die laptop totaal vrknoeid heb
thx

Waar bestond die reinstallation disk uit : een franse of engelse xp en hoe kwam je eraan?
Was het een legale versie?
Waarom lukte het niet met de door jou genoemde versies ? Wanneer ging er wat precies mis?

Het is niet mogelijk om een DELL windows cd voor een ander merk te gebruiken.
Dit heeft niet de laptop verpest, wel de windows installatie, die zal opnieuw moeten met de originele toshiba recovery, de engelse versie waar je op wacht, of een nieuwe oem cd.

mvg leo

awel die laptop tweedehands gekocht van iemand in brussel was dus in frans geinstalleerd(geen recovery/drivercd bijgekregen) en dan met recoverycd van dell laptop(engels) geprobeerd en sindsdien al met verschillende versies van gewone xpcd geprobeerd en die lukken ook niet
ondertss site gevonden waar je recovery voor tecra m5 kunt kopen maar raak niet wijs uit lijstje welke de juiste zou zijn;
http://www.user-guides.co.uk/asp/search.asp?keywords=tecra+m5&recor=1

Laatst bewerkt:
Als je de gestelde vragen niet beantwoordt, dan ben ik bang dat je op hulp van anderen moet wachten.

reinstallatie cd windows xp proffesional including servicepack 2 van bij dell laptop 505
gewone xp versie heb ik via torrents binnengehaald
hoop dat ik nu beetje duidelijk vraag beantwoord
mvg;

De Torrentsversie gaat ook niet lukken.
De oplossing is vrij simpel. Leen een Windowsversie van iemand die exact dezelfde versie heeft als op de machine stond.
Boot ermee, voer de key in die op de onderkant van de machine staat en het komt goed.

dus gewoon "windows xp proffesional including servicepack 2" weten te vinden en zou moeten lukken weet soms niet of die ergens te downloaden is
alvast heel blij te vermenen da ik die laptop nie geheel verknoeid heb
bedankt allemaal

De Torrentsversie gaat ook niet lukken.
De oplossing is vrij simpel. Leen een Windowsversie van iemand die exact dezelfde versie heeft als op de machine stond.
Boot ermee, voer de key in die op de onderkant van de machine staat en het komt goed.

Bedoel je hier een recovery cd mee van een andere Tecra?
Want voor zo ver mij bekend werkt de key alleen daarop en niet op een gewone windows (oem) cd. Of zit ik hier fout?

Voor een windows cd is een nieuwe licentie nodig óf bestellen van de recovery software, wat hier kan.
Hoeveel dat kost, kon ik helaas niet vinden (je moet eerst het bestel proces door)

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk een normale Windows DVD.
Bij mijn weten worden de laptops allemaal uitgerust met een volledig normale OEM Windows en heeft het feit dat sommige fabrikanten hun klanten zelf een herstel DVD laten maken, slechts 1 oorzaak: kostenbesparing.

Ik heb in het afgelopen twaalf maanden 2 Acers (laptopjes) van 'verdrietige' baasjes in huis gehad die ook verzuimd hadden een eigen herstel DVD te maken. Op beide heb ik Windows kunnen installeren met een Windows DVD van een compleet vreemde machine (wel exáct dezelfde Windowsversie) maar met gebruikmaking van de eigen onderop de laptop staande serial(key).

Ik bedoelde (juist) geen herstel DVD van Toshiba, want om er één te vinden die afkomstig is van een machine met exact dezelfde hardware lijkt mij niet te doen.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde (juist) geen herstel DVD van Toshiba, want om er één te vinden die afkomstig is van een machine met exact dezelfde hardware lijkt mij niet te doen.
Daar ging ik al van uit.
maar ook van het feit dat een volume licentie niet met een oem versie werkt, daar de volume licentie veel goedkoper is voor de fabrikant.
Hier zit ik dus fout, sorry voor de verwarring
mvg leo

Gewoon ergens een cd lenen en dan tijdens het installeren kiezen voor volledige format. Dan ben je het snelst van je problemen af.

Kijk wel even welke apparaten je allemaal in je laptop hebt zitten, dat vergemakkelijkt het downloaden van drivers voor je audiokaart en netwerkkaart en zo.

@Jedi, lees jij alle berichten van een topic door alvorens te posten? Tot de conclusie die jij trekt waren we met zijn allen om 12.40 uur ook al gekomen..................

Pasja, misschien is het mogelijk dat jij een cursus begrijpend lezen gaat volgen ?
Of misschien een cursus: hoe schrijf ik op wat ik bedoel ?

Waar zie jij dan staan dat jullie hem adviseren de schijf te formatteren ? :rolleyes:

Pasja, misschien is het mogelijk dat jij een cursus begrijpend lezen gaat volgen ?
Of misschien een cursus: hoe schrijf ik op wat ik bedoel ?

Waar zie jij dan staan dat jullie hem adviseren de schijf te formatteren ? :rolleyes:

Dan heb je naar mijn bescheiden mening mogelijk iets minder kennis van Windows installaties dan dat ik in eerste instantie aannam. Idd. je hebt gelijk, er staat niet letterlijk dat er geformatteerd moeten worden, maar iedereen die een beetje kennis heeft van Windowsinstallaties wéét dat wanneer er een chaos is ontstaan op een hdd waarop Windows staat en er geadviseerd wordt te booten met een Windows CD, daarmee min of meer automatisch wordt bedoeld om de schijf te formatteren. Immers, na een reboot middels DVD en zonder de herstelconsole aan te roepen, waar in dit topic m.i. helemaal geen sprake van kan zijn omdat er een niet Nederlandse versie van Windows is gebruikt, is het redelijk logisch dat je eerst voor een format kiest alvorens Windows opnieuw te gaan installeren.

Daarnaast, topictstarter zal er denk ik niet aan ontkomen om éérst te formatteren, al zou hij het het niet geweten hebben omdat ik dat was 'vergeten nadrukkelijk te melden'. Reden?

De Windows DVD zal merken dat de aangetroffen Windows installatie (door updates) nieuwer is dan de DVD versie en vervolgens weigeren de installatie te gaan overschrijven, anders dan op een andere schijf(partitie).

Daarnaast, als je iemand verzoekt om in een nieuwe auto te stappen, geef je toch ook niet aan dat íe eerst het portier moet openen.........................? (Ook ik kan af en toe bij de hand zijn ;) :D )

Laatst bewerkt:
Ik heb een functie gehad waarin gold: je doet geen enkele aanname, je moet het zeker weten.
Zo geld het ook in de computerwereld.
stel dat je iemand adviseert om z'n processor te vervangen, wat vertel je er dan allemaal bij ? Niks ?
Dat de stroom er af moet, dat hij zich zelf eerst moet ontladen tegen statische spanning ?
Of vind je dat ook heel normale dingen die hij had moeten weten ?

Let maar eens op hoe vaak je iemand iets verteld en daarbij de randverschijnselen noemt, het is meer dan je denkt. :D

Topicstarter is een beginneling, een gevorderde had die vraag niet eens gesteld, die had het geweten en aangezien het een beginneling is kun je beter te veel dan te weinig informatie meegeven.

Als jij denkt dat ik weinig weet, dan is dat jouw keus. :rolleyes:
Maar vertel me eens: als iemand z'n C schijf wil formatteren, hoe komt het dan dat na formattering blijkt dat hij z'n D schijf heeft geformatteerd ? :p

Ik heb een functie gehad waarin gold: je doet geen enkele aanname, je moet het zeker weten.
Zo geld het ook in de computerwereld.
stel dat je iemand adviseert om z'n processor te vervangen, wat vertel je er dan allemaal bij ? Niks ?
Dat de stroom er af moet, dat hij zich zelf eerst moet ontladen tegen statische spanning ?
Of vind je dat ook heel normale dingen die hij had moeten weten ?

Let maar eens op hoe vaak je iemand iets verteld en daarbij de randverschijnselen noemt, het is meer dan je denkt. :D

Topicstarter is een beginneling, een gevorderde had die vraag niet eens gesteld, die had het geweten en aangezien het een beginneling is kun je beter te veel dan te weinig informatie meegeven.

Als jij denkt dat ik weinig weet, dan is dat jouw keus. :rolleyes:
Maar vertel me eens: als iemand z'n C schijf wil formatteren, hoe komt het dan dat na formattering blijkt dat hij z'n D schijf heeft geformatteerd ? :p

Dan heb je naar mijn bescheiden mening mogelijk iets minder kennis van Windows installaties dan dat ik in eerste instantie aannam. Idd. je hebt gelijk, er staat niet letterlijk dat er geformatteerd moeten worden, maar iedereen die een beetje kennis heeft van Windowsinstallaties wéét dat wanneer er een chaos is ontstaan op een hdd waarop Windows staat en er geadviseerd wordt te booten met een Windows CD, daarmee min of meer automatisch wordt bedoeld om de schijf te formatteren. Immers, na een reboot middels DVD en zonder de herstelconsole aan te roepen, waar in dit topic m.i. helemaal geen sprake van kan zijn omdat er een niet Nederlandse versie van Windows is gebruikt, is het redelijk logisch dat je eerst voor een format kiest alvorens Windows opnieuw te gaan installeren.

Daarnaast, topictstarter zal er denk ik niet aan ontkomen om éérst te formatteren, al zou hij het het niet geweten hebben omdat ik dat was 'vergeten nadrukkelijk te melden'. Reden?

De Windows DVD zal merken dat de aangetroffen Windows installatie (door updates) nieuwer is dan de DVD versie en vervolgens weigeren de installatie te gaan overschrijven, anders dan op een andere schijf(partitie).

Daarnaast, als je iemand verzoekt om in een nieuwe auto te stappen, geef je toch ook niet aan dat íe eerst het portier moet openen.........................? (Ook ik kan af en toe bij de hand zijn ;) :D )
Vanwege het "blauwe" in mijn topic..................

We stellen dus vast dat jij wel veel van Windows installaties afweet, sorry dat ik daar anders over dacht. Zullen we nu weer ontopic blijven?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan