bestand uitwisselen met andere pc in een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dhr dre

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
hoi,

ik heb net draadloos internet en heb met een andere (bedraadde) pc, die wel internet "aftapt" van de zelfde router. een netwerk aangelegd, maar er is iets vreemds aan de hand want, als ik in mijn pc (die met draadlose internet) in een shared map wil gaan en deze bevind zich van origine op de andere pc dan kom ik er niet in. ik kom wel in mijn eige shared mappen en als ik van mijn bedraadde pc in de draadloze pc wil komen lukt dat weer wel.
ik zal de error in een "foto" laten zien en ik zal een tekening maken met de sitatie grafische uitgelegd.
ze zijn wel ingepakt want anders passen ze niet

Bijlagen

Laatst bewerkt:
yo ik heb deze vraag 2 dagen geleden gevraagd ik zou graag hulp willen a.u.b.

Ik ga ervan uit dat je router een DHCP server heeft en dat je beide PC's hun IP adres krijgen van deze DHCP server.
Ik ga er ook van uit dat je op beide PC's kan surfen op je eigen router (en niet die van de buren :D:D:D)

je *.rar krijg ik niet open, probeer het met *.zip

Een netwerkverbinding heeft twee basis vereisten, er moet een hardware connectie zijn (signaal) en beide stations moeten een gemeenschappelijke werkgroep hebben.

In het configuratiescherm -> Netwerkverbindingen kies je thuisnetwerk...installeren. Doorloop deze wizard op beide PC's (dat ding met die floppy of USB stick laat je maar)
Belangrijk is dat je verschillende namen neemt voor je PC's en een identieke werkgroep.

Indien je nu naar explorer gaat en selecteer mijn netwerklocaties-> moet je de andere PC zien staan (kan wel effe duren) (zie screenshot)
Indien je hem niet ziet dan zoek je hem op IP adres.(zoeken naar computers)

Om te testen dat er een hardwarematige connectie is doe je het volgende op beide pc's :

Start->uitvoeren in de box "cmd" en uitvoeren in de DOS-terminal tijp je "ipconfig" en je kent je IP adres van je PC's beide moeten natuurlijk in het zelfde domein zitten. (bvb 192.168.1.30 en 192.168.1.31) (heb je hier een totaal ander getal dan werkt dit niet)
In je terminal ping+ipadres (ping 192.168.x.x) je naar de andere en dit op beide PC's een ping naar zijn eigen adres moet je ook eens proberen. (screeshot2)
Ping naar 192.168.1.1 is waarschijnlijk je router, probeer dit ook eens

succes

Bijlagen

• screen.jpg
    screen.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 18
  • screen2.jpg
    screen2.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
hoi,
bedankt voor je antwoord maar ik heb dat allemaal al gedaan ik heb de plaatjes nu gezipt ze staan nog wel bij de eerste post.
ik wil er wel bij zegen dat de draadloze pc op xp pro werkt en de bedraade op xp home dus....

Ok de zip gaat open, staat je bestanden en printers delen aan ??? Je ziet de computers, gebruit de standaard MSHOME werkgroep maar je kan geen bestanden delen...

Voer de netwerk wizard opnieuw uit en klik bestanden delen aan.:thumb:

Ok de zip gaat open, staat je bestanden en printers delen aan ??? Je ziet de computers, gebruit de standaard MSHOME werkgroep maar je kan geen bestanden delen...

Voer de netwerk wizard opnieuw uit en klik bestanden delen aan.:thumb:

yo bedankt voor je reactie,
ik heb dat ook gedaan maar voor de zekerheid zal ik het nog een keer doen.
ik zal posten met de uitkomst

ik heb de wizard opnieuw doorlopen en heb gecheckt dat hij op delen aan stond maar hij doet het toch niet

Netwerk onder XP is soms moeilijk aan de praat te krijgen..

Begin gewoon eens de wizard opnieuw en gebruik een eigen domeinnaam met enkel hoofdletters, geen spaties, speciale tekens enz... keep it simple.

Doe het stap voor stap met aandacht:thumb:

bedankt man

ik ga er mee aan de slag

morgen ofzo zal ik melden hoe het is gegaan:thumb:
nog bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan