• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veld in kolom overeenkomen met waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diana1966

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2009
Beste Mensen,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Het zal wel een hele domme vraag zijn hoor maar ik snap het echt niet :(

Ik heb bv een bestand met 10 kolommen.

Wanneer een veld in kolom C overeenkomt met een veld in kolom I dan moet de waarde die staat in kolom J ingevuld worden in kolom A !

Volgens mij moet je een soort van Hans Kazan zijn om deze vraag te begrijpen :) en om er een antwoord op te hebben maar ik hoop dat het gaat lukken !

Zie ook het bijgevoegde bestandje (effe een testvoorbeeldje).
C1 komt overeen met I4 en dan wil ik dus dat de waarde die staat in J4 in A1 komt te staan en dat alles automatisch :D

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want ik kom er zelf niet meer uit !

Alvast heel erg bedankt

Diana

Bijlagen

Deze in A1, daarna doortrekken naar beneden.

=VERT.ZOEKEN(C1;$I$1:$J$11;2;0)

Succes.
Martin

Harry was me voor en hij heeft een functie er in voor als kolom C niet voorkomt.

Martin

edit: Hellup is geen naam voor een help onderwerp, had hem zoeken, vinden iod genoemd

Laatst bewerkt:
Dank je wel !

Beste Mensen,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Het zal wel een hele domme vraag zijn hoor maar ik snap het echt niet :(

Ik heb bv een bestand met 10 kolommen.

Wanneer een veld in kolom C overeenkomt met een veld in kolom I dan moet de waarde die staat in kolom J ingevuld worden in kolom A !

Volgens mij moet je een soort van Hans Kazan zijn om deze vraag te begrijpen :) en om er een antwoord op te hebben maar ik hoop dat het gaat lukken !

Zie ook het bijgevoegde bestandje (effe een testvoorbeeldje).
C1 komt overeen met I4 en dan wil ik dus dat de waarde die staat in J4 in A1 komt te staan en dat alles automatisch :D

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want ik kom er zelf niet meer uit !

Alvast heel erg bedankt

Diana
Goeden Morgen,
Helemaal goed, hier kan ik mee werken. Heel erg bedankt voor de snelle reactie.

Harry was me voor en hij heeft een functie er in voor als kolom C niet voorkomt.

Martin

edit: Hellup is geen naam voor een help onderwerp, had hem zoeken, vinden iod genoemd
Goeden Morgen Martin,
Excuus voor het onderwerp, ik begrijp je standpunt !!!
Groet
Diana

Titel aangepast, "hellup" zegt niets over je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan