Game-pc 1000 euro, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

badrangedb0y

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Ik zoek een pc die veel dingen tegelijk kan, veel zware programma's kan openen tegelijk zonder dat hij vast loopt of super sloom word. Mijn buget is rond de €1000,-
hij hoeft niet perse stil te zijn maar het is handig.
de winkel mag hem voor me in mekaar zetten, ik heb daar geen verstand van.
besturings systeem: XP
ik heb zelf al een muis, toetsenbord, monitor en boxen ( ik zou wel nieuwe goede boxen willen hebben tegen lage prijs)

Ik wil er vooral grote spellen opzetten dus een goede videokaart zou ook wel handig zijn.
Gewoon zo snel mogelijk rond het buget wat ik heb gegeven. Danku ;)

Laatst bewerkt:
En heb je een 32 of 64 bits versie van XP?
Trouwens is het nu ook wel handig om Vista aan te schaffen, er zit nu een upgrade naar Windows 7 bij.

En heb je een 32 of 64 bits versie van XP?
Trouwens is het nu ook wel handig om Vista aan te schaffen, er zit nu een upgrade naar Windows 7 bij.

Wat is het verschil tussen 32 of 64 bits versie van XP?

en Vista heb ik bij een vriend van me gezien en ik erger me er kapot aan, bij elk ding dat je doet krijg je een popup enzo. XP vind ik veel fijner.

Dan heeft die vriend van je nog niet uitgevonden dat die constante beveiligings waarschuwingen (vreselijk irritant) uitgezet kunnen worden. Het is even wennen inderdaad, maar met een budget van € 1000,- is het zonder meer mogelijk een pc te bouwen waar Vista heel soepel op draait.

De voornaamste problemen met Vista zijn denk ik ook gekomen omdat mensen met een XP pc opeens Vista wilden gaan draaien, en met 'inferieure' hardware gaat zoiets natuurlijk nooit goed.. Natuurlijk hebben we driver problemen meegemaakt, maar die zijn ook allang weer achterhaald.

En waarom ik vraag of je een 32 of 64 bits editie hebt: in verband met de hoeveelheid geheugen en de processorkeuze.
leesvoer: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=46906

Mijns inziens zijn de verschillen tussen 32 en 64 bits niet noemenswaardig, maar het is meer even ter informatie zodat ik een goeie pc voor je samen kan stellen.

Laatst bewerkt:
Dan heeft die vriend van je nog niet uitgevonden dat die constante beveiligings waarschuwingen (vreselijk irritant) uitgezet kunnen worden. Het is even wennen inderdaad, maar met een budget van € 1000,- is het zonder meer mogelijk een pc te bouwen waar Vista heel soepel op draait.

De voornaamste problemen met Vista zijn denk ik ook gekomen omdat mensen met een XP pc opeens Vista wilden gaan draaien, en met 'inferieure' hardware gaat zoiets natuurlijk nooit goed.. Natuurlijk hebben we driver problemen meegemaakt, maar die zijn ook allang weer achterhaald.

En waarom ik vraag of je een 32 of 64 bits editie hebt: in verband met de hoeveelheid geheugen en de processorkeuze.
leesvoer: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=46906

Mijns inziens zijn de verschillen tussen 32 en 64 bits niet noemenswaardig, maar het is meer even ter informatie zodat ik een goeie pc voor je samen kan stellen.

Ja oke, haha ik heb het topic gelezen maar uhhm, ik ben dom in dat soort dingen.

Doe maar een computer die het beste is voor veel te gamen en veel programma's tegelijk open te zetten. ik wil de games in beste kwaliteit kunnen spelen en net als op youtube in hd kunnen bekijken. Als ik nu een paar programma's aan heb staan en wil op youtube een hd filmpje kijken. duurt dat eeuwen. Enige dat ik weet is CPU ofzo, ik wil dat dat niet 100% vol is als ik een paar programma's open heb staan.

Kortom geen high-end pc met photoshop rotzooi.
Gewoon een goede pc met een sterke videokaart voor games (welke ga je er op spelen trouwens?) en een sterke processor zodat multitasken in ieder geval vlekkeloos verloopt.

Wat is het verschil tussen 32 of 64 bits versie van XP?

en Vista heb ik bij een vriend van me gezien en ik erger me er kapot aan, bij elk ding dat je doet krijg je een popup enzo. XP vind ik veel fijner.

bij 32 bits gebruik je maar maximaal 3.2GB van je werkgeheugen, als je 4GB neemt heb je dus meer aan 64 bits versie. :P

En volgens mij werkt Vista ook prima; alleen verschillen de meningen per persoon

is dit systeem misschien iets? http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[190417]=1&product[192772]=1&product[7517]=1

edit: terwijl jullie die laatste berichtjes postten was ik dit aan het schrijven; dus aan het eerste deel heb je niet veel meer..sorry :P

Laatst bewerkt:
America's army, Gunz, Runescape (met best groot bot/macroing programma, dus wil ik 10 verschillende accounts kunnen aanzetten), Silkroad. En het lieft zou ik een paar van die programma's/gamers tegelijk aan kunnen zetten omdat ik meestal een bot aan heb staan op verschillende games zoals op Runescape en Silkroad.

Aan zo'n systeem was ik dus ook bezig. Schokkend om te zien dat dezelfde processor (AMD Phenom II X4 955) gewoon bijna € 60,- duurder is bij Alternate dan bij Azerty :eek:
Daar willen ze er gewoon € 219 voor hebben :eek:

Maar zo'n systeem zou dus goed zijn ja. Misschien een goeie CPU fan er bovenop zoals de OCZ Vendetta omdat je pc toch wel een heethoofdje wordt
En een Coolermaster CM690 kast vanwege de goede airflow.

Hier mijn inzet: Klik

Laatst bewerkt:
Mwah echt grafisch intensieve spellen worden het dus niet. Dan lijkt een HD4870 X2 een beetje overdone. Maar aan de andere kant, als je € 1000,- tot je beschikking hebt kunnen we het net zo goed gelijk goed doen ;)

Zoals ik al zei heb ik er echt geen verstand van, dus hoe krijg ik die pc dan in mekaar gezet? (ik ga nu weg, eten, drinken dan slapen) ik lees morgen wel wat jullie er van hebben gemaakt. :D:thumb:

:thumb:
Die pc's worden in elkaar gezet door de webstore (Azerty)
Dus die krijg je volledig werkend thuisgestuurd.

Maar een pc samenstellen is ook niet zo moeilijk hoor, en best leuk om te doen.
In mijn handtekening staat een link naar een topic over je eigen pc bouwen, met o.a. een paar filmpjes. Als je dat even aandachtig doorleest en de filmpjes bekijkt kom je er wel. Als je maar 100% zeker weet dat je het goed doet (zo niet, vraag het!) kan iedereen het.

Laatst bewerkt:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[86876]=1&product[12589]=1&product[93362]=1

Verschil: zwakkere videokaart. Maar volgens mij is deze kaart nog steeds zwaar gigantisch overtrokken.
Verder goede speakers.
En nog wat ruimte voor het besturingssysteem, voor als je daaruit bent...

Misschien zou een systeem met bijv een HD4850 en een i7-920 een betere keuze zijn.

edit:
Maar dan kom je toch een stuk duurder uit. Ook door die prijsdaling van de amd-processor
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[196104]=1&product[42465]=1&product[7517]=1

edit 2:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[42465]=1&product[7517]=1&product[210544]=1

Ik denk dat dit het beste is. Dus toch een beetje wat Ronald ook al had (alleen zwakkere videokaart)
Doordat je veel dingen wilt draaien heb je veel geheugen nodig. DDR3 in combi met AM3 werkt niet zo goed, daarom maar DDR2 met goede timings.
De videokaart heeft ook voldoende geheugen.

Ik denk dus dat dit het meest geschikt is.

Laatst bewerkt:
Ja, maar dat hij XP wil zegt nog niet dat hij XP heeft...
En waarom meer uitgeven als dit gaat voldoen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan