Laptop kopen: klein budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennaerttol

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2009
Ik ben van plan om een laptop te kopen, maar helaas heb ik niet zo'n groot budget. (€400) Bij de BCC zag ik een mooie laptop: http://www.bcc.nl/product/packard-bell-easynote-mh36-v002. Ik ga er niet zo veel spellen op spelen, misschien wel helemaal niet en ik ga hem gebruiken voor internet, voor school en om muziek op te zetten en af te spelen. Is dit een goede laptop voor mij? Als het kan, zet er dan een suggestie bij...

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben van plan om een laptop te kopen, maar helaas heb ik niet zo'n groot budget. (€400) Bij de BCC zag ik een mooie laptop: http://www.bcc.nl/product/packard-bell-easynote-mh36-v002. Ik ga er niet zo veel spellen op spelen, misschien wel helemaal niet en ik ga hem gebruiken voor internet, voor school en om muziek op te zetten en af te spelen. Is dit een goede laptop voor mij? Als het kan, zet er dan een suggestie bij...

Alvast bedankt

er zit een 250Gig hardeschijf in. Ik weet niet of je veel muziek gaat opslaan.

voor huis/tuin/keuken gebruik lijkt het me wel een leuke laptop. Als je wel van plan bent om games te gaan spelen zou ik deze laptop niet kopen :p

welke dan wel?

voor als je zware games wilt gaan spelen haal je het niet met een budget van 400 euro ;)
dan zit je al snel rond de 800-1000 euro (als je hem NIET zelf bouwt)

maar waar jij hem voor gebruikt denk ik dat die wel goed is hoor ;)

misschien nog een ideetje om een kleine externe hardeschijf te kopen voor eventueel foto's etc.

welke games kan ik dan wel spelen? (namen graag)

euhm spellen zoals rollercoaster tycoon 1 moeten het goed doen :p
call of duty 2 doet het ook nog wel goed :)

maar ik bedoel je moet geen spellen zoals crysis of fly simulator gaan spelen :D

vanaf welk jaar denk je dat spellen het nog doen (en waaraan kun je dat zien)?

vanaf welk jaar denk je dat spellen het nog doen (en waaraan kun je dat zien)?

spellen zijn meestal niet echt jaar gebonden :) ligt meer aan de style hoe het spel gemaakt is (en daarbij welke shading etc gebruikt is)

aan de achterkant van een spel staan meestal de minimale systeem vereisten gemeld:)

Als je spellen wilt spelen , koop dan geen laptop maar een desktop.
Voor de rest is deze laptop goed voor de andere dagelijkse dingen.

Spellen moet je niet willen doen op zo'n laptop, daar is ie niet op gemaakt en ook niet voor geschikt. En niet in de laatste plaats door die Celeron processor, dat is sowieso al een geval apart.

Kan momenteel ook niet echt een betere laptop vinden voor dezelfde prijs.

Ik weet niet of je het gezien hebt, maar er zit vista basic op. Dat is opzich wel goed, maar je kan er minder mee ten opzichte van premium.

Koop absoluut geen Celeron.

In combinatie met een onboard videokaart heb je een kreupele kreupele. :D

Ik heb nog even verder gekeken bij BCC en daar zag ik deze: http://www.bcc.nl/product/compaq-cq60-400sd Welke laptop reageert sneller?

Zet er ook even bij welke jullie zouden nemen als jullie er 1 zouden kopen.

deze zou ik eerder kopen dan die andere..
maar aan het begin van je topic wil je bijna geen/geen games spelen maar nu zoek je er 1 op uit omdat je misschien toch wel games wilt gaan spelen :p

Sempron, Celeron, één pot nat.
Je koopt een laptop met een kreupele processor.
Wees verstandig en doe het niet.

Als die 400 echt een streven is, kijk dan eens bij Computerland, daar staat een laptop voor 444 euro:

Compaq Presario CQ60-310ed
15inch
AMD Athlon X2 Ql-64 processor
3GB geheugen
250gb harde schijf
Geforce 8200M

Sempron, Celeron, één pot nat.
Je koopt een laptop met een kreupele processor.
Wees verstandig en doe het niet.

Als die 400 echt een streven is, kijk dan eens bij Computerland, daar staat een laptop voor 444 euro:

Compaq Presario CQ60-310ed
15inch
AMD Athlon X2 Ql-64 processor
3GB geheugen
250gb harde schijf
Geforce 8200M

voor 44 euro meer is die jij zegt idd veel beter ;)

Intel® Celeron

Volgens mij lees je niet echt wat wij jou adviseren he ? :confused:

Maar goed, als geld belangrijker is dan je computerplezier, dan moet je het gewoon doen.
Misschien is er nog wel een goedkopere te vinden.
Zie bijvoorbeeld de Aldi volgende week: een Medion voor 299 euro. :rolleyes:

Volgens mij lees je niet echt wat wij jou adviseren he ? :confused:

Maar goed, als geld belangrijker is dan je computerplezier, dan moet je het gewoon doen.
Misschien is er nog wel een goedkopere te vinden.
Zie bijvoorbeeld de Aldi volgende week: een Medion voor 299 euro. :rolleyes:

wat een medion voor 299 euro :O

die van de aldi zijn best goed hoor :thumb:
ze hebben ook een super klantenservice als iets 1x kapot is gewoon terug en je krijgt bijna meteen een nieuwe..

EDIT: hmm 1 gb ram en 160 gig opslag ;(

Laatst bewerkt:
Wat verwacht je voor 300 euro.. Dat kan niet veel zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan