• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie ongelijk aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCWDPT

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Ik wil op een cel een validatie plaatsen zodat er alle letters van het alfabet ingevuld kunnen worden, behalve de 'w'. In de cel komt maar 1 letter, dus geen hele woorden o.i.d. Ik heb me rot gezocht op dit en andere forums, maar ik kan nergens de goede formule vinden.
Wie kan me helpen?

Ik wil op een cel een validatie plaatsen zodat er alle letters van het alfabet ingevuld kunnen worden, behalve de 'w'. In de cel komt maar 1 letter, dus geen hele woorden o.i.d. Ik heb me rot gezocht op dit en andere forums, maar ik kan nergens de goede formule vinden.
Wie kan me helpen?

Bij gegevens validatie kan je bij Toestaan kiezen voor lengte tekst.
Of bedoel je iets anders?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee dat is het niet

Die mogelijkheid voor opgeven van de lengte van de tekst had ik wel gezien, maar dan kun je wel opgeven dat je een lengte van 1 teken wilt, maar niet de letter 'w' uitsluiten.
Ik wil dus iets doen met Aangepast en dan een formule. Ik heb geprobeerd <> "w", maar die werkt niet. Ook allerlei varianten hierop zoals :
= <> "w"
= "<> w"
e.d. doen niet wat ik wil. Ik weet dat het wel kan omdat ik het eens ergens heb gezien, alleen ik kan het niet meer terugvinden.

Nog ideeën?

:confused:

Bij Aangepast:

Code:
=EN(LENGTE(A1)=1;LINKS(A1;1)<>"w")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

of bij aangepast

=EN(CODE(A1)>96;CODE(A1)<124;CODE(A1)<>119)

Bedankt

Oké, het werkt, bedankt helpers!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan