Kan iemand me helpen voor 20 juli met een vraagje over windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjebond

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo,

Dit is misschien een rare vraag, en misschien niet te beantwoorden.

Ik ga namelijk 20 juli naar Amerika toe,
Nu wil ik graag een laptop kopen, waarschijnlijk in Amerika. Omdat het daar stukken goedkoper is! Maar nu wil ik graag Windows XP op deze laptop, niet Vista.

Weet iemand toevallig of Amerikaanse winkels nog laptops met XP erop verkopen?
Ik zie namelijk allemaal van die berichten dat Windows XP slecht verkoopt in Amerika!

Misschien iemand die naar Amerika toe is geweest en erop heeft gelet?

Met vriendelijke groet,

Patrick Pennarts

Hoi!

Ach, wat grappig: ik ga namelijk precies ook op 20 juli naar Amerika! Ik wilde ook een laptop daar kopen, maar heb uiteindelijk een studio 15 dell gekocht in nederland omdat het prijsverschil niet al te groot was.

Nou ja, het eerste wat ik heb gedaan is hem 'upgraden' naar XP, dus Vista eraf. Je zult in Amerika, net zoals hier, zeer waarschijnlijk geen laptops meer vinden met xp... Maar gewoon schijf formateren en xp erop zetten. Als je geen xp c\d hebt kun je die downloaden, of, als je het legaal wilt doen, voor een paar euris op ebay kopen.

Groetjes, en misschien zien we elkaar in Amerika ;)

Kaj-Ivar

Hoi Kaj-Ivar

Bedankt voor je reactie!

Bij Dixons zijn er nog wel laptops te koop met windows XP.

Maar ik begin te twijfelen of ik in Amerika moet gaan kijken of hier. Ik heb namelijk maar zo'n 280 euro te besteden, ik wil namelijk een niet te dure laptop, om op te internetten en te schrijven. Maar ik geloof niet dat je voor 280 euro een Laptop plus CD-rom schrijf kan krijgen! Want dan kon ik hem downgraden van Vista naar XP.

Maar toch bedankt!

Hoi!

Ik denk dat je alleen een netbook kunt krijgen voor die prijs. Dat is geen probleem, vooral als je er linux op zet :D Als je daar hulp mee nodig hebt, zul je die hier in overvloed vinden.

Verder kun je windows xp vinden vanaf 10 euro op markplaats...

Nou ja, hier heb je in ieder geval een link (ik weet trouwens niet of dit mag?) waar je een goede netbook kunt kopen met xp erop voor 279€. (Persoonlijk ben ik erg tevreden over deze winkel).

http://www.informatique.nl/661865

Succes verder,

Kaj-Ivar

Laatst bewerkt:
Haha oke! Maar waar was nou de link ?:P

Ik had een oogje op deze notebook: De Aspire one A150

acer-aspire-one-a150.jpg

Heeft iemand daar ervaring mee.

Ik wil deze graag kopen met Windows XP erop, maar bij Dynabyte kan je er eentje kopen met Linux Linpus lite, ik weet het nog niet, XP kan ik goed bedienen, maar Linux is totaal nieuw voor me, eigenlijk een uitdaging.

Voor zover denk ik dat ik ga voor XP, daar zijn ook service packs bij en meer game support etc.

Groetjes

It's all up to you! Persoonlijk heb ik geen ervaring daarmee... Ik ben alleen niet zo'n fan van Acer (uit ervaring met wat oudere laptops), maar ja misschien zijn ze nu veel beter. Persoonlijk vind ik Asus boven alles het beste merk, nou ja, in ieder geval bij desktop onderdelen.

Succes met je verdere zoektocht ;) en als je Linux probeert, ik vind het altijd fijn om mensen te helpen die net de linuxwereld instappen.

Veel plezier in Amerika,

Kaj-Ivar

Oke bedankt,

misschien een link van een een Asus notebook van ongeveer 280 euro, of zijn die er niet?

Groetjes

Houdt men er wel rekening mee dan als men een vista laptop koopt dat ie wel te "downgraden"(en niet upgraden)is naar xp?
Oftewel doe vooronderzoek of er ondersteuning is voor xp....

EDIT: voor de zojuist geplaatste link geld dat natuurlijk niet...

Laatst bewerkt:
Echt heel erg bedankt!

Deze sla ik op als favorieten, precies iets wat ik zoek!

Dankjewel en misschien (1%) zie ik je in amerika :P

Vanaf het moment dat het een computer sneller, stabieler en gebruiksvriendelijker maakt, noem ik het 'upgraden' :thumb:

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb er nog een nachtje over geslapen en ik ga toch maar voor de Aspire One A150. Want ik besefte dat ik al een goede PC had en dat ik dus zo'n uitgebreidde laptop niet nodig heb.

Maar toch heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groeten

Patrick Pennarts

Houdt er wel rekening mee, dat de douana bij terugkomst in NL moeilijk kan gaan doen, ze zijn namelijk niet happig op eigen import appratuur ;)

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is het heel erg onverstandig om in Amerika een laptop te kopen.

Ze hebben daar 110 Volt en 60 hz. :(

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is het heel erg onverstandig om in Amerika een laptop te kopen.

Ze hebben daar 110 Volt en 60 hz. :(

Dat zou opzich geen struikel blok mogen vormen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan